Ideeën visbestand gevraagd 110x75x75


Aqua Tim

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2020
Berichten
247
Leeftijd
30
Hallo allemaal:zwaai:

Ik ben al een tijdje bezig in de aquaria hobby, begonnen met een planten bak, ook nog zeewater aquaria gehad en Malawi Cichlide. Nu weer terug bij een planten bak. Maar weet niet welke vissen ik moet kiezen. Keuzes maken is niet mijn sterkste kant:giggle: en daarom heb ik jou hulp nodig.

Ik heb een wensen lijstje waar de vissen aan moeten voldoen.

Maar eerst de inrichting waar de vissen in moeten komen.

Bruto inhoud van 620L, netto zo'n 500L?

Het wordt een Island style Aquascape, dat houd in dat de scape voornamelijk midden in het aquarium gaat bevinden. zie hier onder voor mijn hardscape inrichting welke gegarandeerd nog gaat veranderen er komen natuurlijk nog planten er in
:lol:
er komen crypto's rondom de stenen en ook nog wat hoge planten rond het achterste gedeelte voorderest komen de meeste planten zoals anubias, javavaren en mossen op en tussen het hout en stenen

De vissen moeten rustig zijn ik wil geen zenuwachtige vissen en helemaal geen drukke school vissen. Ik vindt het heerlijk als ze een beetje rondhangen.

De vissen moeten makkelijke eters zijn. Vissen moeten dus vries en droogvoer accepteren.

Geen Kardinalen of Neons.

Voorderest heb ik geen specifieke wensen, maar ik heb wel wat twijfels.

Zou een mooie groep Corydora's hier in/op gemak/fijn/veilig voelen?

Zou een klein groepje/koppel maanvissen hier in/op gemak/fijn/veilig voelen?

Graag lees ik jullie input welke "rustige" visbestand jij in een bak zoals deze zou willen zien.

Alvast heel erg bedank voor het lezen.
 

Bijlagen

  • 20200610_093404.jpg
    20200610_093404.jpg
    105.6 KB · Weergaven: 107
  • 20200608_114859.jpg
    20200608_114859.jpg
    193.7 KB · Weergaven: 95
  • 20200609_095514.jpg
    20200609_095514.jpg
    100.2 KB · Weergaven: 99
  • 20200608_114842.jpg
    20200608_114842.jpg
    155 KB · Weergaven: 99
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Ik zou dan inderdaad denken aan maanvissen als hoofdvissen, groepje corydorassen (zijn wel wat actiever, en hebben graag ook wel beplanting om zich tussen te verstoppen, in ieder geval is de zandbodem al een goede basis) of pangio's, misschien een koppeltje apistogramma's, groepje bijlzalmen (prototype hangvis naar mijn mening).
 
Bijlzalmen zijn niet helemaal mijn dingetje. Ooit al een een keer gehad. En ga waarscjijnlijk geen drijf planten nemen.
Maar een groepje van 5 a 6 maanvissen kan wel? Had al wat tegenstrijdige informatie verkregen over de maanvis dat ze minimaal een aquarium van 1.50m nodig hebben.En mijn bak aan de korte kant is, De meeste 1.50m aquarium zijn 50cm breed dat maakt een zwem oppervlakte van 0.75m². Mij bak heeft een zwem oppervlakte van 0.825m² En is ook nog eens hoger en meer inhoud dan de meeste standaard aquaria. Dus naar mijn mening moet dat kunnen zijn jullie er mee eens?
 
iemand nog adviezen en/of ideeën voor een leuk visbestand?
 
Ik weet niet of ik je al de Trigonostigma Espei of Hengeli had voorgesteld. Is een rustig scholenvisje.
 
Ik weet niet of ik je al de Trigonostigma Espei of Hengeli had voorgesteld. Is een rustig scholenvisje.

Worden die niet opgegeten door de maanvissen? als die er in komen
 
Goh dat weet ik niet. Espei's zijn niet klein ofzo... Maar weet niet hoe erg de maanvissen roven
 
niet heel klein maar ook niet zo hoog, wat in de mond past kunnen ze opeten. Ik heb zelf ook nooit maanvissen gehad dus weet niet of dat ze de espei's kunnen op eten.

de kegelvlek daarintegen heeft een hoger gebouwde lichaam
 
Denk niet dat een Espei past... Maar weet het niet zeker
 
Ik heb nu in gedachten;

6 Pterophyllum scalare Redshoulder
25 a 30 Trigonostigma Heteromorpha of Espei
15 a 20 Corydoras Sterbai

Kan hier nog iets anders bij?
 
Aangezien ik toch geen maanvissen ga nemen, ben ik opzoek naar een ander vis bestand. Ik zit te denken aan kleine vissoorten met een grote groep garnalen.

X aantal (100-150) Neocaridina Davidi "Vuur Garnaal"

15 Corydoras Sterbai

X aantal (30-40) Hyphessobrycon Amandae "Vuurtetra"

Ik ben nog opzoek naar een koppel/harem/groep die opvalt tussen deze visjes dus het lieftst iets met een blauwe kleur.

Ik vind de Trichopodus leerii "Diamant Goerami" erg mooi. Ik ben alleen bang dat ze teveel garnalen gaan op snoepen. Iemand anders ideeën?

Foto van de inrichting;
20200624_105310.jpg


Ps. Er moeten nog wel wat planten naar het water oppervlakte gaan groeien zoals rechterkant braziliaanse klimop en de rode lotus en links staat nog een echinodorus die ook nog een stuk moet groeien.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat zodra je naar goerami's of iets gaat, je meer beplanting in hun zwemruimte moet hebben; bovenin de bak. Nu ken ik ze niet, maar blauwe acara's? Apisto is een uitdaging met je corydoras...

Zou dan denken aan een harempje betta's, wellicht alleen dames. Maar ook deze waarderen dan weer meer oppervlaktebeplanting
 
Denk dat zodra je naar goerami's of iets gaat, je meer beplanting in hun zwemruimte moet hebben; bovenin de bak. Nu ken ik ze niet, maar blauwe acara's? Apisto is een uitdaging met je corydoras...

Zou dan denken aan een harempje betta's, wellicht alleen dames. Maar ook deze waarderen dan weer meer oppervlaktebeplanting

Ik had net nog mijn bericht bewerkt en een stukje tekst toegevoegd :

Ps. Er moeten nog wel wat planten naar het water oppervlakte gaan groeien zoals rechterkant braziliaanse klimop en de rode lotus en links staat nog een echinodorus die ook nog een stuk moet groeien.


Blauwe acara's zijn heel erg mooi maar gaan die niet actief op garnalen jacht?
 
Blauwe acara's zijn heel erg mooi maar gaan die niet actief op garnalen jacht?
Las al dat ze vrij groot worden, dus of dat een goede optie is.. Maar ja, goerami's of kempvissen kan ook goed gaan, amar ook fout met garnalen. Dat blijft toch lastig
 
@Killerfish Ja ik zag het al ja, en aardige bodem woelers.. liever niet
 
En bij de LFS in de buurt, gewoon eens kijken wat er rondzwemt? Schooltje aan het oppervlak zoals een nannostomus kan ook wel mooi zijn denk ik
 
ik heb beiden
T. Leeri 1/3
adinoacara pulcher electric blue 1/1

in 150cm bak

diamantgoeramis moet kunnen, blijven eigenlijk van je garnalen af, af en toe eens een kleintje
wel drijfplanten toevoegen dan.

Blauwe acara's eten je garnalenpopulatie binnen een week helemaal op, woelen wel een beetje maar niet overdreven hoor.
 
blauwe acaras worden het sowiezo niet, bedankt voor het advies.

Heeft de T.Leeri niet voldoende aan oppervlakte bladeren van de braziliaanse klimop die nog moet groeien? Netzoals de lotus die laat ik ook naar het oppervlakte groeien
 

Terug
Bovenaan