Hypostomus plecostomus en planten?


Y

yips1976

Guest
Hoi Iedereen,

12 jaar geleden kocht ik een aquarium met verschillende soorten vissen waaronder 2 plecos.
Aangezien het aquarium nu wat te klein is geworden en ik enkel nog de 2 plecos heb , kocht ik
een groter aquarium. Graag had ik het aquarium ingericht dat de plecos zich het best voelen.
Weet er iemand welk soort steen en hout ik het best gebruik?
Ook zit ik met heel wat vragen ivm planten. Tot nu toe heb ik nooit (echte) planten gebruikt en ik zou
in mijn nieuwe aquarium graag wat planten hebben maar iedereen raad me dit af met plecos.
Is er echt geen enkele manier om wat plantscaping te doen met 2 volwassen plecos?
Welke Substraat of gravel is het best voor hen?
Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt

Y
PLECTO.jpg
 
Als heb planten bij je plecos wilt houden, zorg dan voor harde planten zoals echinodorus na anubias. Planten zijn een heel goede toevoeging in het aquarium, het ziet er mooi en en zorgt voor een betere waterkwaliteit!
 
Ok Thx.. Ik heb gehoord dat eventuele voeding op plantaardige basis zou kunnen zorgen dat de plecto's je planten met rust laten?
Bedankt voor de snelle reactie
 
Daar heb ik geen ervaring mee, sorry.
 
Ja als je repashy soilent green gaat voeren zullen ze je planten met rust laten. De reden dat planten vaak worden afgeraden met pleco's is meer omdat pleco's vaak de hele bak omploegen maar dat is pure stress bij gebrek aan een goed schuilhol, als jij zorgt dat je pleco's een huisje krijgen in de vorm van een leghol (kun je kopen op www.legholen.com OP DE MAAT LETTEN) zullen ze je bak niet omploegen en kun je gewoon een leuke plantenbak maken
 
Ja als je repashy soilent green gaat voeren zullen ze je planten met rust laten. De reden dat planten vaak worden afgeraden met pleco's is meer omdat pleco's vaak de hele bak omploegen maar dat is pure stress bij gebrek aan een goed schuilhol, als jij zorgt dat je pleco's een huisje krijgen in de vorm van een leghol (kun je kopen op www.legholen.com OP DE MAAT LETTEN) zullen ze je bak niet omploegen en kun je gewoon een leuke plantenbak maken
Hey Nicolientje,
Bedankt voor de info.
Ja als je repashy soilent green gaat voeren zullen ze je planten met rust laten. De reden dat planten vaak worden afgeraden met pleco's is meer omdat pleco's vaak de hele bak omploegen maar dat is pure stress bij gebrek aan een goed schuilhol, als jij zorgt dat je pleco's een huisje krijgen in de vorm van een leghol (kun je kopen op www.legholen.com OP DE MAAT LETTEN) zullen ze je bak niet omploegen en kun je gewoon een leuke plantenbak maken
Nicolientje,
Bedankt voor de info. Komt zeer goed van pas. Morgen ga ik beginnen met scaping.
Ik heb eindelijk alle spullen en een dag verlof :)
Grtz
 
Ik heb een vraag ik ben van plan een pleco te halen (de kleinere soort) en ik heb aquarium stenen zijn deze goed voor hun? mijn 2 albino corydoras lijken het wel goed te vinden maar sinds plecos aan de bodem of het raam blijven zitten en er ruimte is tussen de stenen betwijfel ik het.
 
Pleco's zijn niet klein die worden altijd minimaal 40 cm, dus beter de echte soortnaam opzoeken zodat we je beter kunnen helpen
 
Peckoltia pleco b.v.b.
 
Peckoltia pleco b.v.b.
Dat is geen pleco, anyway dit zegt planetcatfish erover https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=213 ik raad je sterk aan dat pleco achterwege te laten dat wekt verwarring want pleco is een soort en geen algemene benaming.

De door jouw genoemde vis moet vrij warm zitten (minimaal 26 graden) denk dat je beter kan kijken naar de condities van je aquarium qua temperatuur en waterwaardes en dan daar een vis bij kopen
 

Terug
Bovenaan