Hyphessobrycon amandae ( Vuurtetra) paargedrag


F

Fishy303

Guest
Vanmiddag net toen het licht aan was ( na ongeveer 15 minuten) keek ik even bij het aquarium en zag ik een Vuurtetra ( vrouwtje?)heel gek doen.

Gewoon een beetje hangen/zwemmen) onder een plant, maar wel steeds bij dezelfde plek in de buurt blijven.
Er zwommen enkele kleinere ( mannetjes?) Vuurtetra's omheen.
Zo nu en dan ging die ene Vuurtetra ( vrouwtje?) een beetje trillen en op haar zij zwemmen.
Daarna zwom ze weer normaal.

Had zoiets nog nooit gezien en heb via Youtube gezocht en kwam onderstaand filmpje tegen.
Daar leek het heel erg op.

Ik denk dus dat het gewoon paargedrag is geweest.
Heb het vrouwtje alleen geen eitjes af zien zetten.

Ben ook niet de hele tijd blijven kijken, heb ze daarna met rust gelaten verder.

Misschien binnenkort dus baby-Vuurtetra's :)
Hopelijk overleven er een paar, zou leuk zijn.
Maar ik ga er verder niks speciaals voor doen, dus ze zouden gewoon in dit aquarium moeten overleven.
Lukt het niet, is het jammer, maar zoals gezegd ga ik er verder niks speciaals mee/voor doen.

Wat me de laatste tijd opviel, was dat vooral de rugvinnen van de Vuurtetra's erg mooi gekleurd waren.
Ik heb ze nu ongeveer 4 weken.
Verder zijn alle Vuurtetra's ook mooi/goed op kleur, maar dat waren ze eigenlijk de dag nadat ik ze gekocht had al.

Misschien al enkele voortekenen van parings-gedrag?

Ook wel een teken dus eigenlijk dacht ik, dat ze zich thuis voelen in mijn aquarium?
Dat is dan denk ik wel een teken dat het goed gaat in het aquarium dan?

Onderstaand filmpje is dus niet van mij, maar heb ik via Youtube gevonden en als voorbeeld geplaatst.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=yRQaqzSA2zs[/video]
 

Terug
Bovenaan