Hydor inline verwarming


jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,825
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Mijn hydor inline verwarming maakt een klikkend geluid.
Wat best wel hard is.
Kan dit kwaad.
 
Hij maakte dat geluid voorheen niet? Ik heb zelf een normale staafverwarming die exact dit geluid maakt zodra de thermostaat schakelt (aan dan wel uit) en dat doet hij al jaren. Het element werkt nog prima.

Of dit bij jou ook het geval is durf ik niet te zeggen maar op mij komt het over op een relais en kan het weinig kwaad.
 
Voorheen maakte die dit geluid niet. Temperatuur is ook niet anders geworden dus werkt ook nog gewoon
 
als hij dit geluid continu maakt en het is inderdaad het relais, dan lijkt me dat niet wenselijk.
Dan gaat het relais misschien binnenkort kapot, mogelijk terwijl hij in de AAN-stand staat.
 
Hij maakte dat geluid voorheen niet? Ik heb zelf een normale staafverwarming die exact dit geluid maakt zodra de thermostaat schakelt (aan dan wel uit) en dat doet hij al jaren. Het element werkt nog prima.

Of dit bij jou ook het geval is durf ik niet te zeggen maar op mij komt het over op een relais en kan het weinig kwaad.
In een normale verwarmingselement zit geen relais. Het werkt heel eenvoudig met een bi-metaal.
In een Hydor wordt gewerkt met PTC wat staat voor „Positive Temperature Coefficient“. Een mooie naam voor een weerstand gevoelig voor temperatuur. De weerstand wordt hoger zodra de temperatuur toeneemt. Tot een moment waarop de weerstand zeer sterk toeneemt. Waardoor dus de spanning uiteindelijk wordt afgesloten. Ook daar geen relais dus.



Read more http://www.resistorguide.com/ptc-thermistor/
 
Laatst bewerkt:
In een normale verwarmingselement zit geen relais. Het werkt heel eenvoudig met een bi-metaal.
In een Hydor wordt gewerkt met PTC wat staat voor „Positive Temperature Coefficient“. Een mooie naam voor een weerstand gevoelig voor temperatuur. De weerstand wordt hoger zodra de temperatuur toeneemt. Tot een moment waarop de weerstand zeer sterk toeneemt. Waardoor dus de spanning uiteindelijk wordt afgesloten. Ook daar geen relais dus.



Read more http://www.resistorguide.com/ptc-thermistor/

Nou ik heb zelf ook zo'n hydor en die maakt harde kliks als hij aan en uitgaat. Op basis daarvan heb ik ook altijd gedacht dat het om een relais ging eigenlijk.
 

Terug
Bovenaan