Hvp goldline


ray79

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2010
Berichten
207
Leeftijd
44
Locatie
hengelo
Ik heb een vraag ik heb nu een hvp goldline boven mijn 1,50m bak zitten en ik ben niet echt te vreden over mijn licht nou zat ik te denken om of er 1tje bij te doen (maar wordt dat niet te veel?? Mischien een kleinere) of een ander merk. Zou iemand mij hier in advies kunnen geven het moet wel led zijn

Mvg ray
 
Mijn vragen worden dan:
Waarom ben je niet tevreden over je licht?
Waarom denk je dat het toevoegen van een tweede lamp een verbetering geeft?
Welke planten heb je eigenlijk in je bak?
Wat vragen deze planten qua lichtsterkte?
Voldoe je hieraan?
Voeg je CO2 toe of wil je dit gaan doen?
En zo zou ik nog meer vragen kunnen bedenken...

Veel vragen misschien maar wanneer je, bijvoorbeeld voor jezelf, beantwoord wordt het eigenlijk duidelijk wat je precies zou kunnen doen.
 
Ik heb ook een goldline boven mijn 150 bak. Ben dik tevreden.
De spreiding boven in de bak was wat minder maar toen ik de balk 3 cm hoger heb geplaatst vind ik het perfect.
Kan me niet voorstellen dat er te weinig licht is, zeker op 100%.
Nu heb ik alleen maar simpele planten en gebruik 70% van het vermogen.
Wat je wel kan doen is een extra balk uit de retro line erbij doen. Alleen even checken of je niet te veel vermogen gebruikt voor je power adapter.

Groetjes John.
 
Ik heb hier ook Goldline lampen liggen. Als de lamp vlak boven het water hangt, kan ik me voorstellen dat je ergens schaduw hebt.....maar dat hou je met elke lichtbalk... De vraag is dan, ben je niet tevreden over de Goldline of ben je niet tevreden over de plekken waar nu geen licht komt?
 
Mijn vragen worden dan:
Waarom ben je niet tevreden over je licht
Ik weet het niet, er is iets wat mij tegen staat.
Waarom denk je dat het toevoegen van een tweede lamp een verbetering geeft?
Welke planten heb je eigenlijk in je bak?
Wat vragen deze planten qua lichtsterkte?
Voldoe je hieraan?
Voeg je CO2 toe of wil je dit gaan doen?
En zo zou ik nog meer vragen kunnen bedenken...

Veel vragen misschien maar wanneer je, bijvoorbeeld voor jezelf, beantwoord wordt het eigenlijk duidelijk wat je precies zou kunnen doen.

Mijn vragen worden dan:
Waarom ben je niet tevreden over je licht?
Ik weet het niet, er is iets in de standaard instelling wat mij niet aanstaat.
Waarom denk je dat het toevoegen van een tweede lamp een verbetering geeft?
Geen idee eigenlijk het was meer iets wat ik mij zo bedacht.
Welke planten heb je eigenlijk in je bak?
Ik heb geen planten in mijn bak omdat mijn vissen die slopen ik heb chicliden erin zitten
Wat vragen deze planten qua lichtsterkte?
Voldoe je hieraan?
Niks dus.
Voeg je CO2 toe of wil je dit gaan doen?
Nee en nee
En zo zou ik nog meer vragen kunnen bedenken...

Veel vragen misschien maar wanneer je, bijvoorbeeld voor jezelf, beantwoord wordt het eigenlijk duidelijk wat je precies zou kunnen doen.
Dat is het hem dus ik weet niet goed wat mij niet bevalt ,en om een eigen lichtschema te maken gaat mij dus ook niet echt lukken
 
Ik heb hier ook Goldline lampen liggen. Als de lamp vlak boven het water hangt, kan ik me voorstellen dat je ergens schaduw hebt.....maar dat hou je met elke lichtbalk... De vraag is dan, ben je niet tevreden over de Goldline of ben je niet tevreden over de plekken waar nu geen licht komt?
Het is meer de licht wat hij geeft in de standaard instellingen
 
En dat is niet te corrigeren met de instelmogelijkheden door de aanwezigheid van kleur leds?
 
Ik heb 'm ook sinds een jaar, en hij bevalt prima. De standaard instellingen doen het bij mij goed. In de winkel zeiden ze tegen me dat je er ook nog een losse unit bij kunt kopen waarmee je zelf je instellingen kunt maken. Maar deze bevalt ons erg goed, zelfs mijn man is er blij mee, die is nogal gevoelig voor lichtintensiteit. Dus wij hebben het zo gelaten.
 
En dat is niet te corrigeren met de instelmogelijkheden door de aanwezigheid van kleur leds?
Je kunt zelf ook een schema.maken als.het goed is maar ik zou niet weten hoe ben daar niet zo handig in
 
Je kunt zelf ook een schema.maken als.het goed is maar ik zou niet weten hoe ben daar niet zo handig in
Dan is er hier misschien iemand die je daar mee kan helpen. Wanneer je namelijk een nieuwe extra lamp aanschaft blijft je probleem.
 
Je kunt zelf ook een schema.maken als.het goed is maar ik zou niet weten hoe ben daar niet zo handig in

Je moet een led controller hiervoor hebben. Je kan standaard schema's downloaden vanaf internet en de HVP website. Je kan deze schema's ook gewoon helemaal aanpassen naar je eigen wensen, ben er zelf even een klein uurtje mee bezig geweest om me perfecte schema te krijgen. Gewoon kleurwaardes precentage en tijden aanpassen en dan de previeuw draaien. Zo kan je snel zien hoe je licht schema er van de hele dag uitziet.

Zelf gebruik ik ook de 1.50 goldline op me 1.60 bak, wel alleen voor zon op en afgang. Maar heb ook een tijd de balk als hoofdverlichting gebruikt, totaal geen last van schaduw etc. Misschien ook even kijken naar de plek en hoogte waar de balk hangt ?
 
Ik heb een vraag ik heb nu een hvp goldline boven mijn 1,50m bak zitten en ik ben niet echt te vreden over mijn licht nou zat ik te denken om of er 1tje bij te doen (maar wordt dat niet te veel?? Mischien een kleinere) of een ander merk. Zou iemand mij hier in advies kunnen geven het moet wel led zijn

Mvg ray
Ik heb sinds kort ook hvp goldline licht.... boven 120 bak.. ik had eerst 1 gekocht met de mini controller en die bij de standaard juwel leds geplaatst... was op het eerste moment ook niet tevreden... maar was meer omdat ik even moest wennen aan het andere licht dat hij gaf...
Bij hvp adviseerde ze voor mijn juwel 350 2 goldlines... met 1 krijg veel donkere ruimte of je moet hem een stukje hoger hangen.... ik heb er nog 1 lamp bij gekocht met tc420... nu is het prima voor mij.. en als het voor jou teveel is met 2 leds dan kan je met een tc420 naar bijv 70% gaan ofzo...
 

Terug
Bovenaan