Hulp voor mijn vision 180


maliejane

Well-known member
Lid geworden
3 november 2012
Berichten
143
Na ruim een jaar malawi's gehad te hebben, verlang ik toch weer terug naar mijn tropische aquarium. De malawi's waren mij toch wat te groot en druk en ze fokten ook iets te goed...

Bijna al mijn cichliden zijn inmiddels verkocht, dus ben al aan het kijken naar een nieuw bestand. Er komt sowieso in:
- 12 corydoras paleatus
- 1 ancistrus (reeds in mijn aquarium)
- 6 sewellia's
- 1 betta splendens
- 2 of 3 blauwe waaierhandgarnalen
- een kolonie citroengarnalen


Nu zoek ik alleen nog 2 scholen vissen. Ik ben zelf altijd fan van 2 scholen kleine visjes van elk ongeveer 15 vissen. Had vroeger vuurtetra's met simulansen bijvoorbeeld, waarbij ik het blauw met rood een mooi gezicht vind.

Nu wil ik alleen een keer wat anders en ben ik aan het kijken in de pseudomugil familie. Ik vind de pseudomugil mellis erg leuk, maar ook de furcatus trekt mij wel. De mellis is alleen wel wat lastiger te krijgen geloof ik.

Nu vroeg ik mij af welke pseudomugil leuk bij derest van het bestand zou passen. Ook vraag ik mij af wat nu een leuke tweede soort is voor hierbij. Misschien toch weer de simulansen?

Ik weet dat de meeste hier voor één soort als school kiedt omdat dat rustiger oogt, maar twee soorten heeft wel mijn voorkeur.

Ben benieuwd naar jullie ideeën! Ook hoor ik graag hoeveel vissen jullie denken dat zal passen in mijn auqarium (juwel vision 180L, ongeveer 90 cm). Mijn inrichting pas ik aan naar de vissen, maar bevat in elk geval genoeg schuilplaatsen, drijfplanten en hout.
 

Terug
Bovenaan