Hulp nodig stofzuiger en filters


G

Gerwin

Guest
Bak grondig aan het reiningen Lieve mensen heb advies nodig over hoe mijn prehistorische stofzuiger werkt deze loopt op rena 101 pomp (volgens mij nog van bakeliet en gietijzer whaha)en mn watten binnenfilter ook plus nog een andere interne pomp/filter (100l) zie fotos heb een lading tuiten enz maar zuigt nauwelijks komt niks in dat sokje help graag?
Heb ook eden 800 liter staan zonder slangen en moet Denk nieuw filters in (toekomst ) geld vliegt weg haha

Zou iemand mij aub ff tips kunnen geven over die stofzuiger dank u heb nu voor eerst vervuiling in mn bak en bruine alg en sinds gister groene plakaat op de bodem

Bvd

20180608_134202.jpg


20180608_134047.jpg


20180608_134017.jpg


20180608_134006.jpg


20180608_133917.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Groen plakkaat op de bodem ? Klinkt niet best.

Die stofzuigertjes werken met een zogenoemde luchtlift. Je sluit je luchtslang van je luchtpomp aan op het kleine pijpje aan de buitenkant van de grotere et voila.
 
Heb je een foto van de bak en de algen? Laat de bodem anders nog even met rust voordat je de stofzuiger wil uitproberen.
 
Al weggehaald had stofzuiger daarna gebruikt snap m nu werkt idd maar oude pompje weinig power... alle blad met bruine alg getrimd binnenkort toch maar die eden 800 extern slangen ed bij kopen bruine alg is vrij hardnekkig bak draait nu ongveer 1,5 maand bijna
 
In mijn ervaring moet je algen niet in filtering zoeken
 
Ok .. thanks ziet er in iedergeval weer beetje fresh uit nu
Ik zou gewoon een stuk slang nemen en plm 50 cm buis en afhevelen.
Dat werkt prima.
Nu krijg je het vuile water weer terug in de bak.
Bedankt voor de tip maar zit een stofzuiger zak sok ding aan en heb open eind boven water pijl gehouden zonder dat hij het overhevelen ving beat wat op hoor maar zoals k al zei oud pompje thanks mensen

Weer fresh,,,.jpg
 
Bruinalg en blauwalg is vaak en teken dat er teveel belasting is en dus te weinig goede bacterien.
 
Ok wat nu komt dit omdat nieuw opgestarte bak is of moet ik andere maatregelen nemen??
 
Wat te doen.. komt dit doordat bak nog net in gebruik is of moet ik toevoegingen gebruiken?
 
Als de bak net draait dan is wat bruinalg niet zo raar hoor en dat hoort er vaak bij. Als je blauwalg hebt dan is het zaak om dat dagelijks af te hevelen en zuinig te voeren.
 
Maar in dit geval draait de bak nog niet lang begrijp ik dus dan zou ik de bodem met rust laten.
 

Terug
Bovenaan