Hulp nodig bij nannostomus eques


algeneter12

Well-known member
Lid geworden
11 april 2012
Berichten
2,203
Leeftijd
22
Locatie
Boxtel
Hallo,

Ik had bij mijn LFS nannostomus eques besteld, maar nu ik ze zie zijn ze maar 1 cm groot.
Is het dan nog wel verstandig om ze te kopen? Vanwege dubbel overwennen?
Zullen ze het vlokvoer/granulaat wel pakken?
En moet ik ze zo snel mogelijk naar mijn aquarium brengen, of een tijdje wachten totdat ze tot rust zijn gekomen in de winkel?
Ze zullen niet worden opgegeten maar is het wel verstandig?
Graag jullie mening...
 
Haha Ivo :)
Ik denk dat als ik ze koop, ik het nu moet doen zodat ze zo min mogelijk stress hebben?
Wat denk jij Ivo?
@Ivo Jochem is nog jonger als mij h� ;)
Dubbel edit: heb de 2000 berichten lijn gepasseerd!
 
Ze waren dus echt net binnen bij je LFS?
Waren ze wel mooi gebouwd, of mager?

algeneter12 zei:
@Ivo Jochem is nog jonger als mij h� ;)
Dat is helemaal niet erg. Maar ik vind het interessant om te weten waarom hij het een probleem vindt dat ze klein zijn.

Edit: als Jochem zegt dat het zijn gevoel is dat hem dat zegt is dat prima!
 
Zou gewoon wat raad vragen van de aquariumzaak, en als hij ze graag wil verkopen, kan je vragen of hij ze even wilt voeren. Als ze echt net binnen zijn zullen ze nog niet eten, dus gewoon even aankijken, anders even weekje bij de lfs laten zitten. En dan vragen hoe ze het doen en wat de eigenaar ze heeft gevoerd.

Over 2x overwennen zou ik me geen zorgen maken, als je waterwaarden goed zijn en je aantal drijfplanten hebt moet dit echt wel goedkomen.
 
Ze waren nog bezig met de planten er in zetten dus schat dat ze net 2-3 uur zwommen.
Ze hebben geen ingevallen buikjes, lekker rond.
Mijn bak heeft genoeg schuilplaatsen dat wel, drie hoge echinodorussen en daartussen drijfplanten met een open gedeelte voor te voeren.
Ik zal vragen of ze er een klein beetje voer er in willen doen.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
Ik ga ze denk ik maar gewoon halen, Ik zal zo foto's posten.
2,25, is dat een goede prijs?
 
Marktconform, onder de 2 euro ga je ze niet vinden.

Hoe groot is je bak, wel flinke school halen he, dat geeft prachtig schouwspel!

Edit: Tegelijk
 
Shit!
In de winkel konden ze door mazen waar dwergrasboras niet door konden, heb maar even mijn filter volgestopt met de fijnste watten anders eten we vanavond maar gemalen vis!
 

Terug
Bovenaan