Hulp gezocht kapotte timer


Brandonvds

Active member
Lid geworden
3 mei 2014
Berichten
33
Leeftijd
29
Locatie
Den Haag
Na 2 weken op vakantie te zijn geweest kwam ik thuis en kwam er achter dat me timer van me verlichting kapot is en me licht 2 weken 24/7 heeft aangestaan.

Het gaat om een ferplast cayman 120l 80cm
Met ingebouwde filter verlichting en thermometer in 1 stekker met ingebouwde timer
Heeft iemand misschien ervaring met deze aquarium en hoe de timer kapot kan zijn opeens en hoe ik deze eventueel kan maken zonder heel me lichtkap en alles te moeten vervangen?

Alvast bedankt voor de hulp
 
Garantie?/

Anders afkoppelen,en externe plaatsen.
 
Geen idee hoe je de tijdklok zou moeten repareren maar anders idd de draden van je verlichting loshalen verlengen en een stekker aanzetten zodat je een externe tijdklok kan gebruiken.
Staat toevallig niet het knopje op de verkeerde stand?
 
Als ik hem op timer zet blijft het licht uit.
Omdat ik op vakantie was had k m dag ervoor schoon gemaakt.
Toen ik eerste dag van vakantie werd gebeld dat licht niet aan was dacht ik inderdaad dat ik hem op verkeerde stand had gezet.
Toen hebben ze de switch naar aan gezet omdat ie alleen zo nog aanging
Dus vandaar dat licht 2 weken aan is blijven staan.
Qua elektriciteit etc heb ik dus totaal geen verstand.
Kan je er makkelijk bij komen om het licht naar aparte stekker te zetten of timer te verwisselen?
Ik heb zelf niet gevonden om er makkelijk bij te kunnen komen
Dan moet ik inderdaar maar nieuwe schakelaar kopen als het makkelijk te vervangen is
Want vind 1 stekker wel handig aangezien beperkt aantal stopcontacten heb en nu al stuk of vier stekkerdozen gebruik
 

Terug
Bovenaan