Hulp gevraagd


P

Pippa

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw hier en hoop dan ook dat ik mijn vraag in de juiste rubriek plaats. En nog belangrijker, dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

We hebben een 400 liter Juwel aquarium staan. Daar hangt een (waarschijnlijk) ouder type sera computer aan de die co2, de verwarming en de verlichting bedient.
Nu heeft vorige weekend de computer het waarschijnlijk begeven. De lampen gaan niet meer uit en de co2 pomp doet het ook niet meer.
De temperatuur blijft stabiel, lijkt het.

Normaal gesproken is de computerafdeling iets dar mijn man doet. Helaas is hij 2 weken geleden met spoed opgenomen en ligt momenteel voor nog onbekende tijd in het ziekenhuis. Gezien zijn toestand kan ik hem er ook niet naar vragen hoe ik het moet oplossen.

Ik heb al een aquariumzaak gebeld, maar die konden niet helpen.

Mijn vraag is of er iemand bij mij in de buurt is (kop van Drenthe), die verstand heeft van aquariumcomputers en eens zou willen kijken wat er mis is en helpen de boel weer aan de praat te krijgen.

De algen beginnen goed te groeien. De vissen doen het nog goed, gelukkig.

Zorgen om het aquarium kan ik er nu eigenlijk niet bij hebben.....
 
ik las dit, sorry kan niet helpen, maar wil u wel heel veel sterkte wensen,,

en beterschap voor uw man
 
Ik moet zeggen dat ik zelf niet echt ervaring heb met aquariumcomputers, maar zou het niet mogelijk zijn om de verlichting tijdelijk via een simpele tijdklok te laten lopen?

En weet je zo wat het type van de computer is? Misschien kunnen we dan iets meer zeggen over wat er aan te doen is.
 
De lampen doe ik nu idd handmatig aan en uit. De temperatuur blijft op 21 graden hangen. Dat kan ik zien omdat ik een thermometer aan de binnenkant heb geplakt. De ph kan ik nu niet zien, maar de vissen zijn nog blij.

De computer is een iks aquastar. Type weet ik niet omdat ie aan de wand is geschroefd.
 
Ik heb hem eens even gegoogled en ik vrees dat ik je wat dit betreft ook niet verder kan helpen, want zo'n apparaat is voor mij ook erg ingewikkeld. Wat je zou kunnen proberen is een dealer (ik zag dat Veldhuis en Wesdijk hem in ieder geval voeren) bellen en kijken of die je verder kunnen helpen. Of anders de lokale aquariumvereniging?
 
Bedankt voor de tip.

Ik zal de dealer eens bellen.
 

Terug
Bovenaan