Hulp en advies gevraagd met 'schimmel' op hout


Amersfoorter

Active member
Lid geworden
2 september 2018
Berichten
26
Leeftijd
47
Kan iemand mij vertellen wat de witte en blauwige schimmel is die terug blijft keren op het spiderwood dat in mijn aquarium zit? Ik heb de stukken hout al een paar keer schoongeborsteld, maar het blijft terugkeren. Op het ene stuk hout witte 'wattige' schimmel en op het andere stuk hout een soort diep donkerblauwe alg?

De stukken zitten er al enkele maanden in, zijn uitgekookt en in het begin had ik er geen last van.

Intussen is een betta-vrouwtje ook ziek (witte vlekken op de ogen, opgezwollen huid). Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft. Ook zweeft er heel veel vuil in mijn aquarium, terwijl het filter een paar weken geleden is schoongemaakt.

Ik hoop dat jullie weten wat dit is en wat ik er aan kan doen. De planten staan er zo mooi bij, dat ik niet graag ESHA2000 of iets anders in het water gooi...slechte ervaringen mee.

IMG_8384.JPG


IMG_8385.JPG


IMG_8386.JPG
 
Ja dat hout kun je beter weggooien, doordat je het heb gekookt krijg je nu die problemen, slimste is als je nieuw hout koopt het gewoon in een emmer te laten inwateren op kamertemperatuur, dat werkt het beste voor hout.
 

Terug
Bovenaan