Hulp dringend


C

chimboy-112

Guest
ik heb en week geleden een Kempfich gekocht en ik zou later de het mannetje kopen ik zie nu dat de vis een opgezwollen oog heeft
ik denk dat door een bacterieel infectie zou komen
want, bij de winkel zag ik oog paar dode vissen en de aquarium was vol met algen ik denk ook dat ze een te hoog hebben aan nitriet, wat ik nu wil weten is moet ik de vis apart zetten zal ik dat gelijk nu doen want ik wil niet dat mijn andere vissen het zouden krijgen ik heb nu bijna 1 jaar een aquarium dit is voor het eerst dat ik dit zie? ze is ook niet gestrest dat kan ik zien omdat ze geen rechte streep heeft.

ik hoop dat iemand met veel ervaring me hier verder kan helpen!

Mvg
 
641388chimboy112_0_82_afbeelding_080.jpg
 
er staat al een foto raar dat je hem niet kan zien?
 
foto is wel te zien, maar wel erg onduidelijk..... Een gezwollen oog (pop eye) kan veroorzaakt worden door parasieten maar kan ook door bijv. stoten of vechten komen. Kun je een scherpere foto maken? Zo te zien is het hele oog spierwit, of is het oog zelf nog helder?
 
Sorry, ja ik zie het.
Ziet het wit bij dat oog, of er iets wolligs op zit?
 
bedankt voor het beantwoorden, de hele oog is spierwit ik heb der ook vandaag gelijk apart gezet
 
Maar hoe wit? wollig, of draden?
 
ik zal proberen om een duidelijke foto te krijgen
 
nee geen draden of wollig alleen de oog is spier wit opgezwollen
 
Groep Virussen, bacteria (bacteri�n) en fungi (schimmels), Exophthalmia (pop-eye)
Gangbare namen Pop-eye, puiloog, uitpuilende ogen
Levenscyclus Het oog zwelt op door een infectie wat veroorzaakt wordt door de primaire oorzaak. Vocht verzameld zich achter het oog (de ogen), waardoor het oog naar buiten komt te staan. Later zal er een wit vlies op het oog ontstaan, dit vlies is het laatste wat het oog op zijn plaats houdt. Zonder behandeling zal het oog verloren gaan.
Ziekteverschijnselen Opgezwollen oog
Oorzaak Als er ��n oog opgezwollen is, is de oorzaak meestal een verwonding van het betreffende oog. Dit kan gebeurt zijn door bijvoorbeeld stoten. Veelal puilen beide ogen uit. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
bacteri�le infectie

parasitaire infectie

wormen

slechte waterkwaliteit (denk hierbij aan een te hoog nitriet/nitraat gehalte
Diagnose Kan met het blote oog. Ogen van de vis puilen uit en er verschijnt een wit vlies overheen.
Behandeling Behandeling van pop-eye kan alleen in een vroeg stadium. Als het witte vlies er al enkele dagen op zit , is het oog waarschijnlijk niet meer te redden. Hiervoor moet worden uitgezocht, waardoor de pop-eye wordt veroorzaakt. Door dit gericht te behandelen en de waterkwaliteit optimaal te houden is er een kans op genezing.
 
Heb je je waterwaarden getest NO2?? Sinds wanneer heeft de vis het? Als er al een wit vlies over zit is dit dus een slecht teken....
 
ik heb de vis pas gekocht dus aan mij kan het niet liggen
ik heb net uitgelegd dat ik de plaats waar ik de vis had gekocht de aquariums niet zijn gereinigd
sinds ik hem had gehaald had de vis iets wit op de oog maar ik dacht dat het niks zou zijn het was oog de laatste vis
wat kan ik nu het beste doen?
 
Tja lastig want wat is de oorzaak..... heb zelf een vis met pop eye gehad maar die had nog geen wit vlies. Heb deze vis een zoutbadje gegeven (hoe staat bij ziektes)maar weet niet of dit ook bij een betta kan, en daarna gewoon afgewacht en nu niks meer te zien. Maar bij jou vis is het hele oog al wit, maar door een infectie? Parasiet? Of schimmel?
Misschien dat een bahandeling met bijvoorbeeld bactopur effect heeft, maar wacht even andere reacties af. Indien de vis lusteloos word en niet meer eet, is het misschien wel te laat.....
En hou je water goed schoon, zorg dat er geen zweefvuil is....
 
Terug brengen en je geld terug vragen, dat zou ik doen.
Ik zou zelf ook nooit een vis uit een smerig aquarium kopen.
Nu ben je ook weer geld kwijt aan medicatie, zonde van je geld, met het risico dat het beestje zijn oog verliest!
 
ik wil je hartstikke bedanken voor je hulp.
Ik zal morgen zo spoedig mogelijk terug gaan om mijn geld terug te vragen als het kan ze zullen ook zeggen zeker van dat het van mij komt Terwijl ik bijna 1 jaar een aquarium heb zonder problemen
 
Als dat niet lukt zou ik de vis gaan behandelen met Bactyfec van het merk Colombo.
 
1 jaar een aquarium draaien zonder problemen is geen garantie dat je er geen ziekte in krijgt helaas. Maar succes, ben benieuwd hoe het afloopt.
 
als je goed hebt gelezen stond er dat ik de vis ziek heb gekocht.
ik kijk iedere maand mijn waterwaarden bij de vissen zaak en schrijf ze op.
 
Hoe gaat het nu met de kempvis?
 

Terug
Bovenaan