Hulp bij nieuw aquarium


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

Binnenkort verhuizen we en na een tijdje geen aquarium meer te hebben begint het toch weer te kriebelen.

Ik ben nu op zoek naar een aquarium van 80cm, maar een kale bak waar ik dus alles zelf nog bij kan samenstellen.
Ik zie online een heel aantal aquariums maar velen zijn vrij prijselijk. Ik kwam wel deze tegen, maar heb hier nog niet van gehoord:
https://www.bubbashrimp.be/nl/cuve-opti-tank-112l-80x35x40cm.html
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Zijn er andere aquaria die jullie zouden aanraden?
Hier nog een aantal opties die op het lijstje staan:

 
Tja dat merk ken ik niet en ik heb jaren Juwel gehad en die zijn best leuk voor het geld al zal een Aquatlantis een iets betere kwaliteit zijn maar ook wat duurder.
 
Hornbach standaard bak van 80 en verders kopen wat je wilt qua techniek? Dan zit je op 50€ dacht ik.
 
Er zal toch ook een zeker verband zijn tussen prijs en kwaliteit. Nadat er bij ons eens een bak is gesprongen ben ik me daar wel bewuster van geworden. Je zou de verschillende bakken dus een kunnen vergelijken op dingen als glasdikte, afwerking ed.
 
Ja ik heb 2x de kant en klare bakken van Marina gehad van 60cm en beide lekten condenswater als je de bak afvulde en 1 ging bovenin bij de kitnaad lekken als ik me niet vergis.
Dat waren dan 60cm bakjes maar ja ik heb van marine niet zo n hoge pet meer op.
 
kwaliteit is het niet nee 😂 maar er blijft vocht in zitten! 💦
 
Bedankt voor de reacties.

Als ik het zo hoor ga ik toch best niet voor eentje van marina 😅

Ik neig nu het meeste naar deze:
 
optiglass is echt heel veel mooier en frisser idd! Kost wat meer maar als je er toch aan begint… Verder geen ervaring met deze bouwer. Succes!
 
Hier geen White optic glas meer want de zeewaterbak heeft dat ook en ik vindt dat veeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller krassen dan normaal glas.
 

Terug
Bovenaan