Hulp/advies nodig voor mijn plantjes


R

Rowan'

Guest
Ik ben weer terug van weggeweest, kreeg vandaag mijn plantjes binnen en heb eigenlijk een best wel prangende vraag. Ik ben zelf een redelijke amateur, en heb dus ook gekozen voor makkelijk te onderhouden plantjes.

Dit zijn de plantjes die ik heb:
- Vallisneria asiatica 1x
- Shinnersia Rivularis 1x
- Cryptocoryone parva 2x
- Limnophila aromatica 1x
- Microsorum pteropus Trident 1x
- Samolus valerandi 2x
- Cryptocoryone wendtii 3x (dezen had ik al van vorige plantenbestand, rest rip door slecht onderhoud)

Hier wat foto's
tWqHRMeumF0Ql9P_gfCwCvsCsYGiiRse.jpeg

tWqHRMeumF0Ql9P_gfCwCvsCsYGiiRse.jpeg


Nu is mijn vraag eigenlijk hoe positioneer je de planten optimaal? Ik heb nu op de stengelplanten na alles een beetje in bosjes neer gezet (hoe ze ook waren in de potjes). Plaats je zo'n Cryptocoryone parva nou als een bos of echt stengel bij stengel apart van elkaar zodat je een veld krijgt? Verder de stengels die ik plaats zijn een beetje scheef als ik ze neerzet, worden ze naarmate je ze hebt rechter (doordat ze naar het licht groeien)? Een hoop vragen ik weet het :p. Alvast bedankt voor de reactie.

Mochten er verder vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik dat natuurlijk graag.

Bedankt voor het lezen in ieder geval ;).

Met vriendelijke groet,

Rowan
 
En mocht iemand afvragen waar zijn de vissen? Die zijn er weldegelijk alleen zie je ze (op 1 na) niet op de foto. Had speciaal licht even aangezet voor de foto's.
 
Hi Rowan,


Mooie plantjes.

De Vallisneria kan je gerust wat uitelkaar halen en kleine bosjes van 2 of 3 plantje bij elkaar plaatsen. Geef ze een beetje de ruimte. Dan groien ze sneller en verslijmen ze minder.
Ze maken snel nieuwe scheuten met nieuwe planten die je kan los knippen en kan verplanten of in bosjes kan verkopen/weggeven als je er teveel hebt.

De planten nemen snel een andere houding aan die bij jou verlichting en stroming past. Zijn nu nog de verlichting van de kweker/teler gewent.