Hout zinkt niet na een week


ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Berichten
206
Leeftijd
25
Hey

Mijn vraag gaat over het rechtse stuk hout. Deze is ongeveer 50cm groot.
Ik heb die al een week in m'n aquarium zitten maar het wil maar niet zinken... Het kleine stukje is wel gezonken.

Kan het dat een stuk hout nooit zinkt?

Bedankt.


WhatsApp Image 2020-10-21 at 15.33.35.jpeg
WhatsApp Image 2020-10-21 at 15.33.35.jpeg
 
bij mij eentje nu 6 maanden:rolleyes:
 
Ik heb de ervaring dat het max enkele weken duurt maar dat zal per houtsoort kunnen verschillen en in hoeverre het hout droog is.
 
Ik vind het wel zeer vervelend want zou graag plantjes willen zetten... Maar moeilijk als ik niet eerst het hout kan indelen en tegoei zetten (basis van mijn aquarium).
 
Misschien kan je het aan een stuk leisteen schroeven met een rvs schroef en de leisteen onder je bodembedekking plaatsen.
 
Misschien kan je het aan een stuk leisteen schroeven met een rvs schroef en de leisteen onder je bodembedekking plaatsen.
Ik was ook zoiets aan het denken.
Is het anders een probleem al planten te zetten en het hout voorlopig te laten drijven? Zit er een probleem/gevaar in het later herschikken van je planten en hout? Zitten momenteel nog geen vissen in het aquarium.
 
Het is kienhout trouwens volgens mij, was de naam van uit de winkel vergeten.
 
Ik lees ook ergens dat uitkoken een optie is, klopt dit?
 
Ik lees ook ergens dat uitkoken een optie is, klopt dit?
Niet uitkoken, dan maak je de structuur van het hout kapot en is het mogelijk dat je hout bros wordt. Ik zou het lekker laten liggen en je planten alvast doen. Je kan het hout ook wat verzwaren zoals hier boven al genoemd is. Er een steen opleggen is natuurlijk ook een prima optie.
 
Ik heb het hout vastgeplakt aan lavasteen, goedkoopste secondelijm van de action samen met sigaretefilters. (wel het papiertje van de filter halen)
filtertje tussen het hout en de steen, paar druppels lijm erop en dan zit het zo vast.
Er zijn talloze filmpjes over op youtube.
 
Haha ja doe ik ook, maar dan met watten. Ik vergeet altijd mijn hout in te wateren en wil direct aan de slag (geen geduld) Werkt prima!
 
Ik heb het hout vastgeplakt aan lavasteen, goedkoopste secondelijm van de action samen met sigaretefilters. (wel het papiertje van de filter halen)
filtertje tussen het hout en de steen, paar druppels lijm erop en dan zit het zo vast.
Er zijn talloze filmpjes over op youtube.
Zo lijm ik mijn stenen dan weer aan elkaar haha werkt uitstekend!
 
Zo lijm ik mijn stenen dan weer aan elkaar haha werkt uitstekend!
Ik was verrast hoe sterk het is, ik moest echt kracht zetten om iets weer los te trekken.
 
Wij vullen gewoon een zipper zakje met zand en leggen die er een paar weken op tot het niet meer naar boven komt.

Als je hout zoals in de emmer nog deels boven water ligt blijft hij straks in je aquarium alsnog niet liggen.
 
Heb het hout ingericht zoals ik wou, beetje in de bodem gestoken, en waar die in de bodem zit dan een dikke steen gelegd. Nu blijft 'ie wel. Hopen dat wanneer ik over 3 a 4 weken mijn vissen ga halen de dikke steen er helemaal af kan.
 
Heb het hout ingericht zoals ik wou, beetje in de bodem gestoken, en waar die in de bodem zit dan een dikke steen gelegd. Nu blijft 'ie wel. Hopen dat wanneer ik over 3 a 4 weken mijn vissen ga halen de dikke steen er helemaal af kan.
Fotos!!!!
 
Op de derde foto zie je hoe ik mos tussen de spleten van een rechtopstaand stuk hout heb gestoken. De bedoeling is dat deze rond het hout groeit en een 'onderwater boom' vormt. Hopelijk gaat dat op de juiste manier groeien met deze manier?
 
En we noemen deze scape “eigenwijs hout met bolder” :ROFLMAO: Maar beloofd zeker wat moois te worden!
 
Voor de veiligheid van je bak kun je beter die steen niet zo tegen de zijruit laten rusten, dat knapt op termijn doordat het maar 1 drukpunt is, beter kun je een platsic boterhamzakje vullen met grind of zand, dichtknopen en dat erop leggen als verzwaring want daar loop je geen risico mee
 
Voor de veiligheid van je bak kun je beter die steen niet zo tegen de zijruit laten rusten, dat knapt op termijn doordat het maar 1 drukpunt is, beter kun je een platsic boterhamzakje vullen met grind of zand, dichtknopen en dat erop leggen als verzwaring want daar loop je geen risico mee
Goeie tip! Dat ga ik doen1
 
Ook in algemene zin oppassen om sterk drijvend hout geforceerd op de bodem te houden, indien een steen door jou toedoen of anders van het hout wegglijd stijgt het hout misschien wel zo snel dat het tegen je verlichting aan knalt.
 
Het zal ongetwijfeld gaan groeien allemaal.
Ik denk alleen wel dat je veelte weinig planten hebt, je hebt namelijk wel veel soil.
 
Het zal ongetwijfeld gaan groeien allemaal.
Ik denk alleen wel dat je veelte weinig planten hebt, je hebt namelijk wel veel soil.

Ik vind zelf ook dat er te weinig planten zijn... had dit fout ingeschat, ga volgende week waarschijnlijk meer planten zetten.
 

Terug
Bovenaan