Hoornblad laten drijven of laten zakken?


Ik begrijp het niet echt volledig. :rolleyes:
Is het nu nodig om dit toe te voegen?
Of is kraan/leidingwater goenoeg voor de planten om in te groeien??
 
Om te beginnen zou ik kraanwater gebruiken , dat is van goede kwaliteit .
De kalk die ik toevoeg komt eigenlijk pas na een hele poos kijken , op de moment dat de planten zoveel hebben opgenomen en in massa zijn toegenomen dat er simpelweg moet aangevuld worden (ik doe dat in februari en in juli nog eens) Bij een jonge vijver zonder slib nog niet doen , dat wakkert alleen maar algen aan (zelf meegemaakt, allemaal niet erg hoor)
Als je regenwater gebruikt dan weer wel toevoegen vanaf de begin , dat is schraal water .
 
Oke dus als ik de vijver vul met kraanwater kunnen de planten er zo in?
En 2x per jaar water verharden?? :engel:
In ieder geval bedankt voor het advies!
 
Misschien kan ik wel een geruststellend antwoord geven dan ;)

Voor zuurstofplanten is het nog te koud, dus hierbij ook nog even geduld :)
Als het weer warmer wordt, zo'n ronnd maart, april denk ik wel. Waterpest is sterk, maar Hoornblad heeft wel moeite met aanpassen. Groeit ontzettend hard, maar vallen regelmatig uit door een te grote temperatuursschommeling bijv.
Zou ik die (giftige) Lissen en/of Irissen in grote potten zetten langs je vijver, zodat de planten hoger staan en de schildpadjes niet bij kunnen. Heb die ook hier staan, breid flink uit, mooi blad maar de bloem is er helaas maar kort.
Waterlelie's in bijv manden, want die groeien ook verschikkelijk hard en kan je ze makkelijker in toom houden(snoeien).
En verder ga ik wel mee met het verhaal van Erwin. :)
 
Heeeeeel erg bedankt!
De witte Iris is niet giftig dus die staat gewoon in het water :engel:
De zuurstofplanten gaan ong. In maart erin!
 

Terug
Bovenaan