Honinggourami paren?


Irina.swsm

Well-known member
Lid geworden
13 december 2016
Berichten
75
Ik ben een hele tijd in de overtuiging geweest dat ik twee mannelijke honing gouramis had. Ik weet dat ze in een koppel moeten maar dat was eventjes fout gegaan bij de dierenwinkel dacht ik. Ook heb ik al eens eerder een topic geopend om te vragen of ik nou twee mannen had of niet. En daar werd geconcludeerd dat het inderdaad twee mannen waren. Maar nu zie ik opeens dit. Als ik het goed is, is dit dat ze aan het paren zijn. Maar er is geen schuimnest, er komen geen eitjes uit de vis die samengeknepen word en dit gebeurt misschien een paar keer en voor de rest vallen ze elkaar alleen maar aan. Ze hebben zelfs wat beschadigingen aan de vinnen.
Steeds als het (blijkbare) mannetje de ander samenknijpt schiet de ander er daarna snel van door.
Is dit nou gewoon een mislukte poging? Of zijn ze aan het vechten? Ik snap er helemaal niks meer van.
 

Bijlagen

  • IMG_3143.MOV
    13.5 MB
Ik zie geen beeld bij de video en misschien kun je het via Youtube hier posten.
 
Niet echt duidelijk allemaal maar hier kun je in een video zien hoe het paren in zn werk gaat.

 
Ja Nouja het ziet er precies hetzelfde uit behalve dat het wat knulliger overkomt. Misschien omdat het voor beiden de eerste keer is ofzo?
 
Ja ik kan het op de video niet goed zien maar eitjes gaan normaal in een schuimnest dus zonder kunnen ze weinig.
 
Ze proberen wel te paren. Dat er de eerste keer geen geweldig schuimnest is, of fat er geen eitjes zichtbaar zijn kan kloppen. Ze moeten het allemaal nog leren
 
Ok, dat ze ook paren of het proberen zonder schuimnest dat is nieuw voor mij en heb dat hier nooit gezien of het is me niet opgevallen.
 
Ik heb nog eens heel lang zitten kijken naar de visjes en ondertussen heb ik gezien dat het mannetje toch een mini nestje heeft onder 1 van de bladeren van een waterplant. Daar zitten ook eitjes in en ik heb gezien dat het vrouwtje eitjes los liet. Nu jaagt het mannetje het vrouwtje weg bij het nest. Dus misschien is het toch gelukt?
 
Ik heb nog eens heel lang zitten kijken naar de visjes en ondertussen heb ik gezien dat het mannetje toch een mini nestje heeft onder 1 van de bladeren van een waterplant. Daar zitten ook eitjes in en ik heb gezien dat het vrouwtje eitjes los liet. Nu jaagt het mannetje het vrouwtje weg bij het nest. Dus misschien is het toch gelukt?
wil alleen maar zeggen dat ze het naar hun zin hebben in je aquarium
dus goed bezig.
de kans dat je echter jongen krijgt en deze groot krijgt is echter klein
 
wil alleen maar zeggen dat ze het naar hun zin hebben in je aquarium
dus goed bezig.
de kans dat je echter jongen krijgt en deze groot krijgt is echter klein
Ja ik verwacht inderdaad nog geen kleintjes. Ze zitten ook in een bak met andere soorten vissen dus ik schat de overlevingskans klein. Ook zie ik dat het mannetje nog niet helemaal de kunt van het schuimnest maken onder de knie heeft want ik zie al af en toe wat eitjes los drijven. Maar ja wel leuk voor een keertje!
 

Terug
Bovenaan