Honing goerami


robert

Member
Lid geworden
3 februari 2024
Berichten
9
Leeftijd
50
Hoi,

Ik heb een iets grotere bak had een180 nu 350l aangeschaft en zit nu met een vraag.

Ik heb 10 puntius titteya albino en 5 sumatraantjes(vrouw gekocht),nu wil ik graag een stel honing goerami's houden.

Is dit wel verstandig.

Grt.
 
Goerami’s zijn heel rustig. Die houden niet zo van drukte. Sumatranen zijn druk. Iemand hier op het forum heeft ze gehouden en ze vervolgens omgedoopt in rotzakken oid, vanwege het gedrag wat soms niet zo lief schijnt te zijn.
 
Ja klopt sumatraantjes zijn echt aanwezig en alles weten wat er gebeurt in de bak,daarom ook mijn vraag
 
Ja klopt sumatraantjes zijn echt aanwezig en alles weten wat er gebeurt in de bak,daarom ook mijn vraag
Ga er maar vanuit dat wat @NathaliePip schreef bijna klopt. Het zijn geen rotzakken maar echte rotzakken. :deal::juggle:

:DD:DD

Vijf sumatraantjes is sowieso krap aan. Het aantal mag beslist groter zijn en meer, de aanwas dat kan al voor problemen zorgen. Lees ook het topic van @AquaJantje. Kijk goed naar de beplanting.
 
Ik denk een iets minder ideale combi.
 
Dank voor de info,denk dat de vrouw het niet leuk gaat vinden maar er komt goerami.
 
Dank voor de info,denk dat de vrouw het niet leuk gaat vinden maar er komt goerami.
Robert, zeg maar tegen de vrouw dat ik veel uitval had wat ik niet wou.
#Dat.rijmt.ook.nog.keiiiiiiiiiiiiiiiiigoed. :DD
 
Dank voor de info,denk dat de vrouw het niet leuk gaat vinden maar er komt goerami.
Als je gelijk een bosje bloemen meeneemt dan is ze het snel vergeten;)
 
Sumatranen zijn toch vinnenbijters? Gaat dat dan wel goed in combinatie met honinggourami?
 
Ik zou het gokje niet wagen want als ze zich vervelen kan dat zomaar.
 
Ik zou sumatranen in een speciaalaquarium houden met alleen een l-nummer ofzo. Ze zijn niet zo geschikt voor een gezelschapsbak.
 
Robert, zeg maar tegen de vrouw dat ik veel uitval had wat ik niet wou.
#Dat.rijmt.ook.nog.keiiiiiiiiiiiiiiiiigoed. :DD
Hahaha hoop niet je haar,maar komt helemaal goed
 
Een beetje late ractie, maar ik had t topic nog niet gezien. Uit mijn ervaring (20 stuks in 1 meter) kan ik zeggen dat sumatranen leuke en nieuwsgierige visjes zijn, maar ze hebben een flinke gebruiksaanwijzing.

Hoe meer sumatranen in een groep hoe beter (20 is echt wel het minimum). Als ze met te weinig zitten of zich vervelen/niet lekker voelen dan gaan ze etteren. Helaas kan het zijn dat ze andere vissen slopen. Alles wat traag of zwak is (ook soortgenoten) delft het onderspit. Ze worden lastig gevallen/opgejaagd of ze komen amper aan voedsel.

Ik zou dus kiezen voor de sumatranen en daar je visbestand omheen bouwen of de sumatranen wegdoen. De combinatie met (honing)goeramies is vragen om problemen. Mocht je wel voor de sumatranen kiezen, zorg dan dat je veel beplanting hebt zodat ze elkaar uit de weg kunnen.
 

Terug
Bovenaan