Honing goerami x Galaxy rasbora x garnalen.


Marco95!

New member
Lid geworden
30 maart 2024
Berichten
2
Leeftijd
29
Locatie
Groningen
Hallo allemaal,

Kunnen onderstaande samen in een aquarium? Ik ga deze week mijn aquarium opstarten dus over 4 a 5 weken wil ik graag de eerste bewoners in het aquarium plaatsen.

- 10x Galaxy rasbora/Danio margaritatus
- 10 tot 15x Neocaridina davidi blue velvet (of 2 a 3 CPO kreeftjes misschien)?
Tenslotte zoek ik nog iets om het af te maken. Eerst dacht ik aan een koppeltje dwerggoemari's of honinggoermi's maar ik weet niet of dat mogelijk is met garnalen of kreeftjes. Verder weet ik ook niet of mijn aquarium hiervoor groot genoeg is. Weet iemand of de goerami's in dit aquarium passen en of deze samen kunnen met de garnalen en galaxy rasbora's? Of heeft iemand een idee voor een andere pronkvis om het aquarium mee compleet te maken?

Volgens mijn research zou het moeten kunnen mits word voldaan aan onderstaande water waarden, en er voldoende schuilplaatsen zijn voor de garnalen.
NH3= 0
NO2= 0
NO3= < 25mg/l
pH= 7 stabiel
KH= 4 tot 5
GH= 3 tot 7.

Zijn deze waterwaarden te hanteren voor een beginner?
Ik heb een koffer van Colombo aangeschaft om de waarden te kunnen meten. Ik weet nog niet precies hoe ik waterwaarden kan aanpassen indien dit nodig is.

Mijn aquarium: Superfish Aquarium Start 70 Tropical Kit Retro Led 73 l - Aquaria – Zwart.
Afmetingen: 59 x 31,5 x 44,1 cm – 73 liter
Een leuke complete set met filter en verwarmingselement.

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of deze samen stelling haalbaar is. Of wat eventueel een goed alternatief kan zijn.

Groetjes!
 
Lijkt mij een mooi bestand! Zelf heb ik de honinggouramis, rasbora galaxy en garnalen ook zitten. Gaat prima!
 
Zelf zou ik geen cpo houden met vissen want dat gaat soms mis en dan jagen ze op de staart van de vissen en ik heb dat zelf ondervonden.
Garnalen zou kunnen mits je veel verstopplekken maakt want wat in de bek pas............................
 
Zal het wijs zijn om te beginnen met alleen de garnalen? Zodat de groep misschien wat groter kan worden? Ik begrijp dat garnalen kweken niet heel moeilijk moet zijn.

En zorgen dat voordat de eerste vissen er in komen er veel verstopplekken zijn?

Of kan ik juist beter eerst met de vissen beginnen? Of maakt de volgorde helemaal niks uit haha
 
Ik zou dan starten met de garnalen en ja de Neocaridina s kweken vrij snel normaal gesproken. Soms gaat het goed met vissen erbij en blijft de populatie prima in stand.
 

Terug
Bovenaan