Home 80, versie 2.0 van NicoleE


Je kunt er een klein beetje carbo op spuiten, tenzij je dat rotzooi vindt/niet wilt
Ik heb net Vallisneria geplant en die kan er volgens mij niet zo heel goed tegen. Dus dan knip ik liever die punt eraf ;) (met een snoeischaar)
 
Een kleine eenmalige dosis trekt die Vallisneria wel, maar afknippen is net zo makkelijk ja.
 
Foto update.

De spraybar boven in beeld heb ik op de foto weg geknipt want dat zag er niet uit. Is zo'n Tetra half doorzichtige buis die goed in de gaten loopt. Moet toch eens naar een zwarte buis op zoek bij de LFS.

Er zit een klein beetje staghorn op de Anubias boven in en op een blad van de varen. Ga het momenteel met carbo te lijf door deze rechtstreeks op de staghorn te spuiten. Benieuwd of het werkt.
Zou me niets verbazen als de staghorn (in de stroming van de spraybar) ontstaan is door een erg vuil filter, dat ik na de kuur met Bactopur Direct bewust met rust had gelaten.

Grovere maatregelen kunnen altijd nog.

Licht aan gedaan voor de foto, en weg espei's. Helaas.

home2.JPG



Dan zeggen ze dat Anubias en Javavarens langzame groeiers zijn maar klik voor de aardigheid maar eens op onderstaande thumbnail. Het is de kluiten uit gewassen in een maand of zeven (schat ik).

IMG_0599.JPG


Edit, net Vallisneria aangeplant, die zal het denk ik met de Carbo niet gaan redden, helaas.
Edit2, nu ik het zo bekijk mag er nog wel wat dun hout bij rechts van het midden. Open stuk.
 
Dat ziet er weer netjes uit zo:thumbs:
Die Crypto is overigens ook hard gegaan.
 
Dat ziet er weer netjes uit zo:thumbs:
Die Crypto is overigens ook hard gegaan.
Thanks

Ja die Crypto is inderdaad hard gegaan. Hij moet nu niet meer veel hoger worden - de varen graag wel :)
 
De Crypto's bij mij gaan tergend langzaam, maar er zit nu eindelijk beweging in, ik denk dat de gangbare zoals de Wendtii wat sneller groeien.

Ik heb van die kweekvormen.
 
De Crypto's bij mij gaan tergend langzaam, maar er zit nu eindelijk beweging in, ik denk dat de gangbare zoals de Wendtii wat sneller groeien.

Ik heb van die kweekvormen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet welke ik heb in dit bakje, zou ik eventueel nog na kunnen kijken in de order historie bij APO. Ga eens neuzen daar.
 
Het is wendtii bruin. En van 19 oktober2018 (rest van de planten ook). Dus dit is de groei van 5! maanden.
 
Het is wendtii bruin
ja dat dacht ik al, ik heb de Becketti en een Costata, nu na 2 maanden begint de Becketti pas,

Dat groepje linksvoor is ook Crypto?
 
ja dat dacht ik al, ik heb de Becketti en een Costata, nu na 2 maanden begint de Becketti pas,

Dat groepje linksvoor is ook Crypto?
Mooi plantje die costata. Links staat bij mij de parva, die is ook erg traag zoals je kunt zien, maar dat was me ook gezegd toen me die geadviseerd werd door euhm... weet ik niet meer :sorry:
 
Die is idd ook traag van begrip had ik gelezen, wel goed als je echt een laag voorgrond plantje nodig hebt.
De Costata moet straks wel mooi worden ja.
 
traag van begrip
:D

Ben benieuwd als ik eens een half jaar verder ben.

Had bewust in dit bakje trage groeiers gekozen maar zie me met een jaartje toch aardig snoeien.
 
Ik was ook van plan om een relatief onderhoudsvrije bak neer te gaan zetten, maar het is toch weer een volle plantenbak geworden waar ik iedere week werk aan heb.
Maar schijnbaar trek ik toch naar die plantenbakken toe, ik hou ook wel van afwisseling en met die snelgroeiende planten kun je lekker schuiven, mijn bak is ook geen maand hetzelfde:D
 
Ik was ook van plan om een relatief onderhoudsvrije bak neer te gaan zetten, maar het is toch weer een volle plantenbak geworden waar ik iedere week werk aan heb.
Maar schijnbaar trek ik toch naar die plantenbakken toe, ik hou ook wel van afwisseling en met die snelgroeiende planten kun je lekker schuiven, mijn bak is ook geen maand hetzelfde:D
Wat dat betreft is dit bakje net een schilderijtje aan de muur :D

De veranderingen zie je pas als je maanden terug kijkt. Heb 1 geel blaadje verwijderd geloof ik :juggle:

Dus de volgende update over 5 maanden weer :sorry:
 
Wat dat betreft is dit bakje net een schilderijtje aan de muur :D

De veranderingen zie je pas als je maanden terug kijkt. Heb 1 geel blaadje verwijderd geloof ik :juggle:

Dus de volgende update over 5 maanden weer :sorry:
Komen we tussendoor wel een keer op de koffie ofzo. Live is toch beter dan foto's :D
 
Komen we tussendoor wel een keer op de koffie ofzo. Live is toch beter dan foto's :D
Ik ben al aan het rennen voor oploskoffie want die is bijna op, anders komt John niet mee.

Haha, ik al een emmer vol (in 2 maanden):D
Zoveel blaadjes zitten er niet in dit bakje he? :)


Lekker groen Nicole.



Dat doe je dus net iets sneller dan dat ik dat doe:D
Ik ga me aan mijn woord houden


Maar serieus, als ik over twee weken dezelfde foto plaats zal er amper iemand zijn die het in de gaten heeft :D
 
Dat heb ik ook met de 2 bakken en daarom post ik ook niet om de haverklap een foto hoor.
 
Dat heb ik ook met de 2 bakken en daarom post ik ook niet om de haverklap een foto hoor.
Ik vond de vergelijking van de bak 5 maanden terug wel erg leuk, heb je zelf het idee dat er niks veranderd, zie je maar weer.

Ik heb ook geen 'center piece' vis erin zitten waar ik eens foto's van zou kunnen maken dus dat valt ook weg. En Espei op de foto met de telefoon, vergeet het maar :D
 
Prachtige bak!
Wat groeien de planten goed bij jou!!
Ik heb een Home25, maar zo weelderig als bij jou groeit het bij mij niet.
 
Inderdaad een schilderijtje, heel mooi!
 
Wat een uitstraling van rust, ik kan geloven dat de spraybar daar een doorn in het oog op is. Heb ik nu ook voor. Momenteel heb ik die spraybay eraf en loopt het door een hoekstuk. Persoonlijk ben ik meer voor een lily pipe of breedstraler van glas. Die zijn een streling voor het oog op het geheel :D die details maken het geheel af.
 
Prachtige bak!
Wat groeien de planten goed bij jou!!
Ik heb een Home25, maar zo weelderig als bij jou groeit het bij mij niet.

Dankjewel Harry.
Allemaal planten die uit komen met weinig licht en ik had het bakje van meet af aan flink vol gezet.

Inderdaad een schilderijtje, heel mooi!
Dank!

Wat een uitstraling van rust, ik kan geloven dat de spraybar daar een doorn in het oog op is. Heb ik nu ook voor. Momenteel heb ik die spraybay eraf en loopt het door een hoekstuk. Persoonlijk ben ik meer voor een lily pipe of breedstraler van glas. Die zijn een streling voor het oog op het geheel :D die details maken het geheel af.

Dank je.

Hmm eigenlijk had ik daar nog niet aan gedacht. Moet toch ook iets voor de inlaat voor bestaan van glas. Toch eens in mijn achterhoofd houden nu dit bakje zo lekker draait. Evt eerst met goedkooo spul van Alie, ik geloof dat die van glas best prijzig zijn.
Vanmiddag eens kijken bij Azaqua!
 
Moet toch ook iets voor de inlaat voor bestaan van glas. Toch eens in mijn achterhoofd houden nu dit bakje zo lekker draait. Evt eerst met goedkooo spul van Alie, ik geloof dat die van glas best prijzig zijn.
Vanmiddag eens kijken bij Azaqua!

Zeker te vinden maar zoals je zegt vrij prijzig (althans bij azaqua).
Ik kocht ooit een gewone lilypipe set bij hen en het is wel zeer degelijke kwaliteit glas...
Ik weet alleen niet welke diameter je precies zoekt.

De glazen spraybar bij azaqua is toch vrij duur en op het eerste zicht enkel beschikbaar in 16/22.

https://www.azaqua.nl/inflow-outflow/spray-bar-glas

Je hebt ook deze optie:

https://www.azaqua.nl/inflow-outflow/outflow-custom

Inflow

https://www.azaqua.nl/inflow-outflow/inflow-custom
 
Ik zoek iets voor 12/16

Maar man o man, wat een geld. Dan hang ik er liever zwart in (achterwand en bodem zijn zwart). Of inderdaad eerst eens proberen met goedkoop spul/prul van Alie. Zulke bedragen voor dit bakje kan ik niet rechtvaardigen.Te meer omdat heb bakje laag staat en ik de spraybar amper nauwelijks zie. Dan moet ik er al zoals bij een foto recht voor gaan zitten, maar normaal gebeurt dat niet omdat het zo laag staat.

Ik betaalde voor de nieuwe spraybar voor de JBL e1501 dacht ik minder dan 3 euro exl einddop. Die was meen ik 1,30. Ik had namelijk bij 1 spraybar de gaatjes groter gemaakt en wilde hem weer origineel in de doos hebben.
Voor de 12/16 was het nog goedkoper. Dit was beiden van het merk JBL.
 
Ik betaalde voor de nieuwe spraybar voor de JBL e1501 dacht ik minder dan 3 euro exl einddop. Die was meen ik 1,30.
:br:

Het is inderdaad veel geld, al helemaal in vergelijking...

Misschien is zoiets een optie? Gewoon transparante plexi buis.
Dan moet je wel met zaag en boormachine aan het werk maar is al een pak voordeliger...

https://nl.aliexpress.com/item/2-pc..._expid=fe9b35b7-cad2-4593-8afe-001dc758aca0-9
 
Ik heb evt een tweedehands lilypipe voor je, van glas, volgens mij van Ada. Als je evt belangstelling hebt, stuur maar een berichtje.
 
Ik heb evt een tweedehands lilypipe voor je, van glas, volgens mij van Ada. Als je evt belangstelling hebt, stuur maar een berichtje.
Dank je Plankje, maar ik denk dat ik in eerste instantie toch voor zwart ga. Eerst eens kijken hoe dat bevalt.
Net nog eens voor het bakje gezeten en ik zie het echt niet vanuit die positie. Het zou vooral voor de foto's zijn als ik op mijn hurken ga zitten.
 
Het zou vooral voor de foto's zijn als ik op mijn hurken ga zitten.

Of je doet wat de meeste scapers doen bij het maken van (wedstrijd-)foto's: even de techniek verwijderen...
Zeker aangezien het enkel in die positie zichtbaar 'storend' is.
 
Of je doet wat de meeste scapers doen bij het maken van (wedstrijd-)foto's: even de techniek verwijderen...
Zeker aangezien het enkel in die positie zichtbaar 'storend' is.
Oh nee haha, kliederboel LOL
Ik knip het er wel af :br: als het straks nog nodig is Geen haan die er naar kraait als ik niks zou zeggen, denk ik :juggle:
 
Geen haan die er naar kraait als ik niks zou zeggen, denk ik :juggle:
Ik dacht al.... wat mis ik toch:D

Maar ik zou het gewoon zwart doen, dat valt nog minder op dan glas (kijkend naar mijn dropchecker)
 
Ik dacht al.... wat mis ik toch:D

Maar ik zou het gewoon zwart doen, dat valt nog minder op dan glas (kijkend naar mijn dropchecker)
Glas heeft denk ik een soort van glinsterende stukjes?
 
Ja, met name als het licht erop valt

zie hier,

P3160019.JPG

Links zitten de zwarte buizen, en rechts hoef ik niet te zeggen wat daar zit:D
 

Terug
Bovenaan