Home 80, versie 2.0 van NicoleE


Bedankt mensen,

ja een foto van dit statisch bakje was ik jullie wel weer eens verschuldigd :D
Is nou al wat eerder donker in huis dus wordt ook makkelijker zonder lang op te blijven.

Inderdaad groen bakje, ik houd wel van groen. Ondanks dat er weinig variatie in zit qua plantsoorten kijk ik er graag naar maar ik ben dan ook een liefhebber van Anubias en Javavaren. Gelukkig maar haha.
Ze kunnen prima uit met de hoeveelheid licht in dit bakje en 's avonds dim ik het nog meer, dan is het veel sfeervoller. Voor de foto heb ik ook gedimd, anders krijg ik bovenin zwaar overbelichte bladeren.
 
Is dit niet dezelfde foto als vorig jaar september;) :D:D
Hahha, je zou het bijna zeggen he, maar het is enorm gegroeid, ik sta er zelf van te kijken.
Zou misschien eens moeten snoeien maar ben bang dat ik het dan verpruts, want zo snel herstelt het zich natuurlijk ook weer niet.
 
23 Oktober 2018.

Mis wel dat het hout nu nog amper zichtbaar is.
Moet mezelf maar eens moed in praten: Durf te snoeien!

Knipsel.JPG




En ter vergelijk nog een keer de foto van gisteren: 1 september 2019

IMG-0253.JPG
 
Nu zie je wel goed dat het toch wel groeit.
 
Vind beplant toxh mooier! Weet je al welk schooltje er gaan komen? Of wordt het enkel een betta
 
Vind beplant toxh mooier! Weet je al welk schooltje er gaan komen? Of wordt het enkel een betta
Dankjewel... er mag van mij wel iets meer hout zichtbaar. Wat tussen de eerste en laatste foto.
Ik denk niet dat er nog een schooltje komt. Of het een Betta wordt weet ik ook nog niet zeker. Het zouden zomaar garnalen kunnen zijn. Wil dat eigenlijk toch nog eens een kans geven al aarzel ik.
 
Waarom geen cpo'tjes bijv?
Nou ja, totaal niks aan is wel wat stellig gezegd, maar een aquarium met alleen kreefjes lijkt me niet zo leuk. Bovendien wil ik de Oto's en Cory's niet kwijt.
 
Nou ja, totaal niks aan is wel wat stellig gezegd, maar een aquarium met alleen kreefjes lijkt me niet zo leuk. Bovendien wil ik de Oto's en Cory's niet kwijt.
Hier zitten ze samen met garnalen en ancistrusjonkies, gaat prima samen, in het verleden zaten ze in ene gezeldschapsbak waar ook corydoras (albino's) inzaten en alles leefde in vrede en harmonie met elkaar.
Het is ook vooral veel nagepraat van wat men leest op internep over dat cpo's dieren pakken enzo, mijn ervaring in de loop der jaren is dat het hele vriendelijke diertjes zijn en ongetwijfeld weleens ene garnaaltje pakken maar dat is de natuur, corydorassen zijn stukken groter dan cpo's dus die laten ze gewoon met rust
 
Hier zitten ze samen met garnalen en ancistrusjonkies, gaat prima samen, in het verleden zaten ze in ene gezeldschapsbak waar ook corydoras (albino's) inzaten en alles leefde in vrede en harmonie met elkaar.
Het is ook vooral veel nagepraat van wat men leest op internep over dat cpo's dieren pakken enzo, mijn ervaring in de loop der jaren is dat het hele vriendelijke diertjes zijn en ongetwijfeld weleens ene garnaaltje pakken maar dat is de natuur, corydorassen zijn stukken groter dan cpo's dus die laten ze gewoon met rust
Goed om jouw ervaringen te horen. Zal er een wat over lezen maar tot nu toe lijkt het me niks. Misschien ook wel en gevalletje "onbekend maakt onbemind". Zal als ik weer eens bij de LFS ben de CPO'tjes een bezoekje brengen :) om ze wat beter te bekijken. Haast heb ik toch niet.
 
Horen die niet koeler gehouden te worden dan de Corys en otto’s?
 
Horen die niet koeler gehouden te worden dan de Corys en otto’s?
Het gaat hier om de Cory panda... daar wringt het al wat betreft temperatuur geloof ik. Bak staat hier ook op 24
 
De info die je vind wisselt nogal.
Maar ze kunnen tot 10 graden dacht ik. Dus ze doen het prima zonder verwarming.
 
@Nicolientje-W
Klopt het dat de CPO een goede klimmer is en de bak uit kan als deze niet hermetisch is afgesloten?
Dan valt hij sowieso af omdat de dekruit niet 100% afsluit en dat ook niet te realiseren is. Genoeg plekken (filter, hoge planten) die voor ontsnapping kunnen dienen.
 
@Nicolientje-W
Klopt het dat de CPO een goede klimmer is en de bak uit kan als deze niet hermetisch is afgesloten?
Dan valt hij sowieso af omdat de dekruit niet 100% afsluit en dat ook niet te realiseren is. Genoeg plekken (filter, hoge planten) die voor ontsnapping kunnen dienen.
Ja maar dat doen garnalen ook, maar alleen als de omstandigheden niet goed zijn (meestal) Ik heb het nu in 5 jaar 1x meegemaakt dat er een cpo de bak uit was gekropen (zat toen bij de douche waar ik hem perongeluk plat trapte omdat ik druk was een nieuwe douchestang te installeren en verder niet op mijn omgeving lette)
 
Ja maar dat doen garnalen ook, maar alleen als de omstandigheden niet goed zijn (meestal) Ik heb het nu in 5 jaar 1x meegemaakt dat er een cpo de bak uit was gekropen (zat toen bij de douche waar ik hem perongeluk plat trapte omdat ik druk was een nieuwe douchestang te installeren en verder niet op mijn omgeving lette)
OK :)
Zal eens kritisch kijken naar de hoogte van het hout en zo. Komt erg dicht bij de waterlijn en de hoogte van de planten. De makkelijkste weg lijkt met het binnenfilter (komt net iets boven water uit). Vind het idee niet zo prettig. Bedankt voor je ervaring hier mee. Kan me inderdaad nog herinneren dat je er laatst over schreef.
 
Je kan vrij simpel een plaatje plexiglas laten maken Nicole die wel het hele bakje afdekt. Ik heb destijds geen last gehad van klimmende cpo s die de bak uitkropen maar wel die de vissen pakten dus hier geen cpo meer.
 
Je kan vrij simpel een plaatje plexiglas laten maken Nicole die wel het hele bakje afdekt. Ik heb destijds geen last gehad van klimmende cpo s die de bak uitkropen maar wel die de vissen pakten dus hier geen cpo meer.
Ik heb inderdaad wel eens een adresje online gezien waar ik het op maat kon laten maken. Helemaal afsluiten vind ik niet echt fijn. Als de plaat op het glas ligt kruipt dat dan niet tussen de wand van het bakje en de afdekplaat zodat het langs de wand van de bak naar beneden loopt? Aan de buitenkant?
Veel condens hier in de koudere maanden.

Meen inderdaad jouw ervaring vaker te hebben gelezen on het ook van anderen te zijn tegengekomen. Lastig dat internet. ;)
 
Ik gebruik bij de Cocoon gewoon die leggers van het oude afdekplaatje en daar leg ik de nieuwe plaat op en dan heb je rondom nog een paar millimeter over. Hier is nog nooit een garnaal uit de bakjes gekomen moet ik zeggen.
 
Ik gebruik bij de Cocoon gewoon die leggers van het oude afdekplaatje en daar leg ik de nieuwe plaat op en dan heb je rondom nog een paar millimeter over. Hier is nog nooit een garnaal uit de bakjes gekomen moet ik zeggen.
Als ik je goed begrijp blijven de leggers van je oude plaat op de rand van het bakje geklemd zitten? Hier klik/klem ik de leggers aan de glasplaat, dat zit stevig. Het deel dat op de rand van het bakje zit, is zo los dat het kan schuiven. Kan het niet aan de ruiten van de bak klikken, zou er meteen vanaf vallen. Wellicht begrijp ik je verkeerd
Maar ga sowieso eens zoeken of ik dat adresje va de plexi stukken die op maat gesneden konden worden weer kan vinden. Zo'n glazen dekruit is vragen om ongelukken, zeker als mijn spieren weer trillen. Er komt nog een keer dat ik met de dekruit het bakje stuk stoot.
 
Ik ben hier op het forum de afgelopen jaren al diverse topics tegengekomen van mensen bij wie de cpo's wel degelijk zijn gaan knippen in andere vissen.

Voor een speciaalbak vind ik het leuk maar met medebewoners zou ik het niet aandurven.
 
Ja op internet lees je maar zelden wat er goed gaat en staat het bol van wat er fout gaat, omdat mensen nou eenmaal snel geneigd zijn alle negativiteit te spuien terwijl d esuccesverhalen veel groter zijn maar die hoor je niet, juist omdat het gewoon goed gaat
 
Ja dat is wel zo Antje maar je hoort het toch vrij vaak oer de cpo en ik zou dan het risico gewoonweg niet nemen. Hetzelfde heb je met een betta en garnalen. Bij de een gaat het goed en bij de ander gaat het fout.
 
Ja dat is wel zo Antje maar je hoort het toch vrij vaak oer de cpo en ik zou dan het risico gewoonweg niet nemen. Hetzelfde heb je met een betta en garnalen. Bij de een gaat het goed en bij de ander gaat het fout.
Op dat been hink ik nu ook. Ik wil achteraf niet degene zijn met de pech dat een CPO wel de vissen te grazen neemt. Niet alleen vanwege de ellende die het geeft, ook omdat ik nogal gehecht ben aan de Oto's en Cory's.
Al klopt het denk ik wel wat Antje zegt. Mensen zullen zich veel minder vaak jubelend op het forum melden dat het goed gaat, eerder met vragen en problemen waarbij het dan zeer waarschijnlijk de een CPO is.

Maar goed, het internep is overal, ook op dit forum. Het blijft voor zo iemand als mij moeilijk wegen.
 
Ja op internet lees je maar zelden wat er goed gaat en staat het bol van wat er fout gaat, omdat mensen nou eenmaal snel geneigd zijn alle negativiteit te spuien terwijl d esuccesverhalen veel groter zijn maar die hoor je niet, juist omdat het gewoon goed gaat
Maar dat impliceert toch ook dat het wel degelijk negatief kan uitpakken?

Ik begin ze steeds leuker te vinden maar heb het idee dat ik ze liever in een speciaalbakje zou zien. Moet erbij zeggen dat ik iemand ben die graag op zeker speelt :D
 
Maar dat impliceert toch ook dat het wel degelijk negatief kan uitpakken?

Ik begin ze steeds leuker te vinden maar heb het idee dat ik ze liever in een speciaalbakje zou zien. Moet erbij zeggen dat ik iemand ben die graag op zeker speelt :D
Ja garantie kan ik je niet geven, kan alleen uit eigen ervaring spreken en hier is het altijd goed gegaan.
Als je liever op safe speelt zou je de cpo kunnen combineren met garnalen en that's it
 

Terug
Bovenaan