Hol voor ancistrus


G

GCJ

Guest
Aangezien wij 0,0 verstand hebben van ancistrussen tasten we over sommige dingen volledig in het duister.

Ik dacht dat een hol voor een ancistrus aan 2 kanten open moest zijn. Wat we in de winkel zien is meestal dicht aan 1 kant.

Wat is de goede versie voor een ancistrus? 2 kanten open of 1 kant dicht?
 
1 kant dicht vinden ze fijner.
alle Lnummers van mij liggen in de holen. ik heb stuk of 14 in mijn bak.
Mijn Ancistrussen zliggen het liefst op hout. ik zie zelfden een ancistrus in een hol liggen. en heb 3 ancistrussen

1x L034
1x L168
1x L200
1x L87b
1x L181
2 Red Ancistrus
1 Longfin Ancistrus



kijk anders hier.
 
1 kant dicht vinden ze fijner.
alle Lnummers van mij liggen in de holen. ik heb stuk of 14 in mijn bak.
Mijn Ancistrussen zliggen het liefst op hout. ik zie zelfden een ancistrus in een hol liggen. en heb 3 ancistrussen

1x L034
1x L168
1x L200
1x L87b
1x L181
2 Red Ancistrus
1 Longfin Ancistrus



kijk anders hier.

Dank je voor je antwoord.

Uit belangstelling, Ancistrus is ook een L-nummer toch? We zijn nog aan het twijfelen over een Ancistrus temminckii gold of een L144a Lemon met blauwe ogen.
 
Ik heb een hol wat ik kreeg bij mijn golden Nugget.
Die is aan een kant dicht.
Dat beest lag eigenlijk altijd in dat ding bij de vorige eigenaar.

Dat hol heb ik nu in mijn grote bak met een hoop mangrove. Je ziet duidelijk de voorkeur voor mangrove dan voor dat hol.
Alle L nummers bij mij hebben een mangrove plekje. De l200 ligt vaak bovenop dat hol ding.
Erin ligt meestal niks. Soms willen de apisto's erin.
 
Ik heb een stuk hout dat een tunnel vormt en dan de de in- en uitgangen dicht beplant. Daar zit mijne de hele dag in.
 
Ik heb een hol wat ik kreeg bij mijn golden Nugget.
Die is aan een kant dicht.
Dat beest lag eigenlijk altijd in dat ding bij de vorige eigenaar.

Dat hol heb ik nu in mijn grote bak met een hoop mangrove. Je ziet duidelijk de voorkeur voor mangrove dan voor dat hol.
Alle L nummers bij mij hebben een mangrove plekje. De l200 ligt vaak bovenop dat hol ding.
Erin ligt meestal niks. Soms willen de apisto's erin.
Ja het is de ene keer anders dan de andere. ligt er ook aan indd hoe je je hout plaatst, mij Lnummers liggen voornamelijk in holen.
Maar soms ook ergens bij een talawa hout of mangrove hout.

Dank je voor je antwoord.

Uit belangstelling, Ancistrus is ook een L-nummer toch? We zijn nog aan het twijfelen over een Ancistrus temminckii gold of een L144a Lemon met blauwe ogen.
Ancistrus is niet echt een Lnummer.
zie https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=49

L144a ken ik niet. wel gewoon de L144.

Je hebt Lnummers en LDA Nummers:

Waar komt de Lnummer en LDAnummer benaming vandaan?
Voor als je engels kan : https://causticsconscience.files.wo...s-explained-tank-talk-40-06-february-2013.pdf

Als je een gave Ancistrus zoekt zou ik zoeken naar een Rode Ancistrus Longfin. die zijn echt gaaf.

Je hebt ook 2 soorten gele ancistrussen
Rode ogen is: is gewoon een Ancistrus cf Cirrhosus Albino
Blauwe Ogen: is een L144

Hier vind je echt alle info wat je kan/wilt weten over ancistrussen en of l nummers

Hier kan je dus een Lnummer intypen zoals L144 of gewoon ancistrus en dan kan je op een plaatje klikken: neem even L144 als voorbeeld
1591103683655.png


1591103710172.png


en dan zie je hier alle info over L144 enz

1591103747566.png


BTW Let wel op de Size is in MM en dan zonder staart mee genomen dus hier zeggen ze 10cm zonder de staartvin. dat zal dan 2 cm zijn denk ik.

1591103894717.png

PS Dit zijn screenshots geen reclame :D
 
IMG-20200602-WA0004.jpg


Hij zal het er mee moeten doen :) En anders gaat hij maar onder de dragonstone brug liggen.
We zijn van plan hem een houtje bij de holen te leggen die we af en toe in repashy dopen.

En verder gaan we blijkbaar weer veel nieuws leren. We hebben in elk geval al geleerd dat 1 beter is dan 2. Ik zag iets op youtube over wel 100 baby's elke anderhalve maand, daar hebben we geen zin in :)
 
Ik heb 2 halve cocosnoten in de bak liggen, maar de borstelneus heeft het nest in een tunnel gemaakt in het zand onder een groot stuk hout.
 
Bekijk bijlage 300203

Hij zal het er mee moeten doen :) En anders gaat hij maar onder de dragonstone brug liggen.
We zijn van plan hem een houtje bij de holen te leggen die we af en toe in repashy dopen.

En verder gaan we blijkbaar weer veel nieuws leren. We hebben in elk geval al geleerd dat 1 beter is dan 2. Ik zag iets op youtube over wel 100 baby's elke anderhalve maand, daar hebben we geen zin in :)

Dat klopt, veel gehoord probleem bij mensen die dachten even leuk een paar ancistrussen in de bak te nemen :DD
En je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt dusja...
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
IK heb deze zoals je ziet worden ze bewoond alleen de grote heeft de voorliefde voor de kleinste uitvoering :juggle:;)
SAM_1862.JPG
SAM_1864.JPG
SAM_1865.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ

Terug
Bovenaan