Hoi vissevrienden, terug van erg lang weggeweest


Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Berichten
1,153
Leeftijd
65
Locatie
Gorredijk
Na dik 10 jaar teleurstelling en verdriet heb ik toch besloten om weer een bak te gaan draaien.
Iets waar ik al heel lang naar uitkeek maar het simpelweg gewoon niet aandurfde om weer te gaan opstarten

Nu is het zover, gisteren een gebruikte maar zo goed als nieuwe witte Lido 200 plus onderkast gekocht en nog een buffel van een pomp Eheim Pro4/600 erbij, helaas wel zonder slangen maar die heb ik al besteld
De bak is ja geloof het of niet van augustus 2018 en heeft bijna een jaar niet gedraaid, en ook nog helaas wel, 'nat' weggezet. dus ik ben zo'n beetje de hele dag met een zacht pannesponsje aan het pulken om de schimmeltjes vage zwarte en kalk randjes en nog wat andere merkwaardige vlekken weg te poetsen..

De voorpret is wel groeiend en ik heb zo al een aardige indruk hoe hij gaat worden
Beetje zwart wit thema met 4 keer witte (platina) maantjes (zijn al gereserveerd), een elephant ear doubletail betta koppel, een wit appeltje nog een handvol harlekijn danio's als basis, voor de kleur nog wat sumatraantjes en op zn minst 3 of 4 gestreepte khuli's

Het was opzich op de kosten na dan wel fijn dat er geen slangen bij zaten, want dit is natuurlijk een mooi moment om voor de echte mooie installatieset1 van eheim te gaan met uiteraard dat aparte instroom voorfilter erop
Nog een hele leuke JBL CO2 set gevonden iinclusief pH controll bodemverwarming (iets klein 10 Watt) had liever een maatje groter maar het doet altijd iets en samen met CO2 gaan de plantjes waarschijnlijk wel groeien als kool, dus misschien nog es een waterdichte bosmaaier scoren ofzo..

Wat ik mij nog afvroeg is of er nog oude berichten van mij te vinden zijn hier, lukte mij zoeerst niet mahja forum is wel flink veranderd intussen..

Foto's gaan volgen

Nou mensen.. we gaan elkaar lezen..

Groet Martin
 
Ik heb inmiddels mijzelf terug gevonden, met nog maar 5 berichten
dat betekent maar 1 ding dat het zeer van de grote bak toch wel zo hevig was dat ik alles verwijderd heb..
En waar gaat dat dan over, een Vision 450 van al jaren oud die perfect draaide , met de mooiste dieren erin
en pats boem, binnen 2 dagen hele bestand dood, inclusief de slakjes, en juist dat laatste geeft me nog steeds een heel vervelend gevoel
maar ja zonder bewijzen gevoelens uitspreken kan hele vervelende wendingen aannemen dus ik houd me maar stil, maar we weten allemaal wel wat een half glaasje amoniak kan aanrichten, (ik noem zo maar iets he)
manman m'n XL waaierhand, bijn a8 jaar oud 17 cm's groot

ja vrienden, ik ben hier echt heel naar van geweest, en ja de hele zwik opgeruimd, tot grote opluchting van inmiddels mijn ex
Ik zal nog es wat foto's van die vision plaatsen maar eerst weer wat eelt kweken met deze prachtige Lido
 
Ik heb inmiddels mijzelf terug gevonden, met nog maar 5 berichten
Welkom terug Martin, mogelijk wil je via de rapporteer knop je eerste forumnaam vertellen dan kunnen we dat weer herstellen en zijn al je oude posts weer terug.
 
Ga ik straks voor onderin mn email duiken, kan idi zijn maar ben niet zeker
 
Welkom terug!
 
Welkom terug
 
Hallo! Veel plezier met deze nieuwe start.
 
Wat lijkt me dat verschrikkelijk om mee te maken zeg! Zeker als hij perfect draait en er geen andere Aantoonbare reden voor sterfte was... heel veel plezier gewenst met het poetsen en inrichten van je nieuwe lido, de plannen klinken iig alvast fantastisch! Groetjes
 
En welkom terug maar weer Martin. Veel succes.
 
Welkom. Gewoon nu zo'n succes maken van je nieuwe bak dat je het verleden vergeet. Misschien wel handig voor straks, een testkoffertje om je waterwaardes te monitoren. 10w bodemverwarming is niet erg hoor, je krijgt toch wat van doorstroming erdoor in de bodem. Daarnaast is het bodemoppervlak vd Lido toch iets kleiner dan een reguliere bak met hetzelfde aantal liters. Heel veel succes en vooral weer plezier.

Gr
Stefan
 

Terug
Bovenaan