Hoi ik ben hier nieuw


Lientjepientje

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2022
Berichten
72
Leeftijd
23
Ik ben net nieuw hier toen ik dingen opzocht over mijn guppen. Ik zal me even voorstellen we hebben sinds 2 weken een aquarium. (Eigenlijk al 4 weken staan en laten draaien) nu hebben wij 10 guppen 4 mannen en 7 vrouwen. We hebben ze bij de boerenbond gekocht en de mannen zaten apart van de vrouwen. Maar nu ineens zijn er al zeker 3 vrouwen dikker geworden. Kan dit? Ook is de vlek van achter best donker. Maar 1 is ook dik en die heeft geen vlek. Het aquarium is van ons zoontje van bijna 2 en wil graag dat het goed gaat met onze visjes. Ook hebben we 3 algen eters 2 van dezelfde soort en 1 andere. Ook hebben we 2 hele kleine visjes (weet even niet hoe ze heten) en een stuk of 13 blauwe garnalen sinds vandaag. En 3 black mollys. Nu lijken ze erg gelukkig zwemmen lekker rond. De mannen zitten zoals gewoonlijk achter de vrouwen aan. Ik heb plantjes en een auto beeld erin waar ze ij kunnen verstoppen. De plantjes gaan uiteraard nog groeien. Ook heb ik mos op de bodem wat ook nog gaat groeien.nu heb ik al veel vragen beantwoord gekregen door jullie maar ik heb er tog nog een paar
Hoe herken ik stress in mijn bak?
Blijven de mannen guppen achter de vrouwtjes aan zitten ookal zijn ze zwanger?
En zouden m'n vrouwen ook al zwanger kunnen zijn zo snel? (We zouden het erg leuk vinden als het zo is maar het heeft absoluut geen haast)
En hoe kan ik de kleintjes dan het beste verzorgen aan de ene kant wil ik graag de natuur zijn gang laten gaan. Maar ik lees op sommige sites ook weer dat de kleintjes in de 1ste maand eigenlijk voeding moeten krijgen wat voor goede groei zorg omdat dat het belangrijkste is de eerste 4 weken. Zou ik eet een 2e bak kunnen neer zetten (wel kleiner als die we nu hebben in ruimte) en dan daar de hoog zwangere mama's in doen en dan de bevallen gup eruit halen? En de kleintjes dan dus apart laten en na 4 weken in de algemene bak doen? Hoe kan ik dit het beste aan pakken. Wij willen natuurlijk het beste voor onze visjes voor hun maar ook zeker zodat m'n kleine mannetje straks niet met dede visjes zit of misvormdešŸ˜…
Alvast erg bedankt om dit lange verhaal te lezen ik wou graag wat meer vertellen vind ik wel zo netjes. En ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en tips!
 
Welkom op het AF, misschien beter om je vragen in een apart topic te zetten onder levendbarenden? Dan is de kans groot dat je antwoorden krijgt op jou vragen.

Gr. Ed
 
Guppen slaan sperma op dus ja die kunnen nu zwanger zijn inderdaad en ze denken alleen aan voortplanten dus dat de mannen achter de vrouwen aanzitten is normaal. Laat de natuur lekker zn gang gaan en ik denk dat je dan vanzelf kleintjes ziet.
Zoals Ed al zegt is het effectiever om in de toekomst een topic te openen in de juiste sectie;)
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga even een topic aanmaken over levendbarend bedankt!
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga even een topic aanmaken over levendbarend bedankt!
 

Terug
Bovenaan