Hoi allemaal, Groentje hier. Ff voorstellen.


S

SissideKroon

Guest
Ik heb sinds half januari een klein aquarium, de Superfish aqua 70 led tropic kit. Sinds 10 dagen zitten daar plantjes en water in.

Mijn vader had vroeger een aquarium, ikzelf als kind de beruchte vissenkom en ik heb in de tuin een zelfgemaakte vijver waar tegenwoordig alleen nog af en toe kikkers in zitten.

Ik ga zelden over een nacht ijs en heb ik voor ik dit bakje kocht ook al heel wat afgezocht en gelezen.
Het is geinspireerd op rivieren in het amazone bekken. Alle planten komen in het amazone gebied voor. Qua visjes wil ik er graag 8a10 vuurzalmpjes en 8a10 pigmy cory's in en misschien nog een paar dwerg-appelslakken.

Voorlopig is het wachten op betere waterwaardes. Nitriet is met 0,25 nog steeds aan de hoge kant, maar wil nog niet echt dalen en het water is extreem zacht met een GH <3 en een soms onmeetbare KH. Bij waterverversen gaat de KH wel wat omhoog maar de GH niet.

Ik kwam voor de zoveelste keer op dit forum terecht omdat ik een witte waas op mijn spiderroot heb. Blijkt gelukkig normaal te zijn en gaat weer weg. Omdat ik hier toch wel regelmatig antwoorden vind op mijn vele vragen maar besloten lid te worden.

Dus jullie horen/lezen vast nog wel van mij.
Bekijk media item 829
 

Terug
Bovenaan