Hoge kwalitijd ramirezi


Plantjesbos

Well-known member
Lid geworden
13 mei 2018
Berichten
246
Leeftijd
25
Locatie
2070 burcht
Geachte leden ,

Heefd er iemand meer info over een kweker of lfs die mooie kwalitijds rams te koop heefd ?

Ik ben namelijk opzoek naar een kweekkoppel german of electric blue
Alvast bedankt
I
 

Bijlagen

  • ae3a0d548663aaf29fc4552f1ac50f3a.jpg
    ae3a0d548663aaf29fc4552f1ac50f3a.jpg
    109.8 KB · Weergaven: 179
  • 55881_IM3_236b92d13c7958f676b2ac48807365f9.jpg
    55881_IM3_236b92d13c7958f676b2ac48807365f9.jpg
    583.7 KB · Weergaven: 167
De enige lfs waarvan ik weet dat die kwaliteit levert is Utaka Amersfoort. Die leveren nl wildvang:
Mikrogeophagus ramirezi 4-5 cm wildvang € 6,95
De rest is mijn inziens voornamelijk brol. Als je speciaal voor Duitse Rams gaat misschien eens kijken bij zoozajac in Duisburg maar ik heb geen idee van de kwaiteit. Zijn misschien nog wel meer winkels in Duitsland....
 
Diebo heeft vaak ook wildvang als je 15 euro per vis XL ervoor over hebt
 
hoge kwaliteit inteelt bestaat niet.
de kweekkleuren zijn altijd zwakker dan de wildkleur dieren.
 
De dierenfabriek Diebo zou ik dan weer afraden. Ik zou inderdaad voor de wildvang bij Utaka gaan. Anders kom je automatisch uit bij te ver doorgekweekte ellende.
 
volgens mij zat er bij aquariumgek LFS ook wildvang, oosterhout , nabij breda , ook wildvang, even contacteren misschien
 

hoge kwaliteit inteelt bestaat niet.
de kweekkleuren zijn altijd zwakker dan de wildkleur dieren.
Zelf opteer ik ook voor wildvang enkel als ik mijn lijstje doorga van waterwaarden etc etc ph , tds , gh , ....... klopt alles wel maar de bak die ik heb voorzien voor hen is een aquascape met enorm veel licht ... dat is wat me afschrikt voor wildvang omdat ik denk dat ze hier stress onder gaan krijgen met de hoeveelheid licht dat er op de bak staat
 
Stroming is ook al iets sterker dan dat ze in het wild gewoon gaan zijn ... dus niet de ideale omstandigheden
 
Mijn gekweekte mopjes zijn mooie sterke units, tot ze door broedzorg volledig uitgeput raakte. Zo ben ik een vrouwtje verloren. Ook al verlaag ik de temp, ze blijven nestjes leggen. Ik wacht nu 1,5 dag om te kijken of ze het nest zelf niet opeten (vaak het geval) en anders doe ik de eitjes in een aparte bak. Wil niet weer een mooi vrouwtje kwijt raken :) ik heb electric blue’s, werkelijkwaar prachtig vind ik ze :)
 
Persoonlijk met deze soorten geen ervaring, maar kwaliteit is wildvang is in zijn algemeenheid een gewaagde stelling.

ik denk eigenlijk dat gekweekte vissen uit een ruime genenpool
die niets anders dan het leven in een beperkte ruimte gewend zijn betere papieren hebben met betrekking tot een lang en gezond leven in een aquarium
 


Zelf opteer ik ook voor wildvang enkel als ik mijn lijstje doorga van waterwaarden etc etc ph , tds , gh , ....... klopt alles wel maar de bak die ik heb voorzien voor hen is een aquascape met enorm veel licht ... dat is wat me afschrikt voor wildvang omdat ik denk dat ze hier stress onder gaan krijgen met de hoeveelheid licht dat er op de bak staat

Stroming is ook al iets sterker dan dat ze in het wild gewoon gaan zijn ... dus niet de ideale omstandigheden

stroming en licht in het aquarium stellen niks voor vergeleken met wat vissen in de natuur ervaren. Muv schemer/nacht actieve dieren trekken vissen eenmaal gesetteld zich weinig aan van felle verlichting. Hier staat een mooie beschrijving van een natuurlijk habitat kwa stroming zal je bak daar echt niet bovenuit komen.


Persoonlijk met deze soorten geen ervaring, maar kwaliteit is wildvang is in zijn algemeenheid een gewaagde stelling.

ik denk eigenlijk dat gekweekte vissen uit een ruime genenpool
die niets anders dan het leven in een beperkte ruimte gewend zijn betere papieren hebben met betrekking tot een lang en gezond leven in een aquarium
WIldkleur en wildvang is natuurlijk iets totaal anders. Zolang je het niet hoeft te doen met kraanwater is het niet zo lastig om wildvang te houden mits je je onderhoud goed doet. Wildvang wordt gezien als lastig omdat het over het algemeen schoner/zuiverder water verlangt. Maar nakweek kan prima wildkleur zijn, dat zijn dieren die idd een bredere genetische basis hebben, kleurslagen zoals een volledig blauwe ram zijn enorm doorgeselecteerd om die kleur te krijgen. Dat gaat vrijwel altijd tenkoste van gezondheidseigenschappen.

Ik heb niks tegen nakweek (ook niet tegen wildvang) maar als je sterke dieren wilt kun je beter wegblijven van fancy kleurtjes, vinvormen etc.
 
Als je aan deze vissen wilt beginnen, moet je wat mij betreft, volledig voor de vissen en hun omstandigheden gaan en geen compromis sluiten. Dus of gaan voor de vissen, of gaan voor een plantenbak! Heb je er misschien ook CO2 opstaan? Dan is het helemaal een no-go ;)
 

Als je aan deze vissen wilt beginnen, moet je wat mij betreft, volledig voor de vissen en hun omstandigheden gaan en geen compromis sluiten. Dus of gaan voor de vissen, of gaan voor een plantenbak! Heb je er misschien ook CO2 opstaan? Dan is het helemaal een no-go ;)
Uiteraard co2 25mg
 


Uiteraard co2 25mg
Ik denk persoonlijk dat geen enkel aquarium de perfecte omstandigheden heefd of kan nabootsen van wat ze in de natuur ervaren , we proberen enkel dit in zo verre als we kunnen na te bootsen .
 
Persoonlijk met deze soorten geen ervaring, maar kwaliteit is wildvang is in zijn algemeenheid een gewaagde stelling.

ik denk eigenlijk dat gekweekte vissen uit een ruime genenpool
die niets anders dan het leven in een beperkte ruimte gewend zijn betere papieren hebben met betrekking tot een lang en gezond leven in een aquarium


Hier zit precies het probleem, deze soort is niet goed doorgekweekt en de kweek variante zijn een stuk zwakker dan de wildvang. Normaliter zou ik altijd voor nakweek gaan, maar bij deze soort niet tenzij je een F1 of F3 ofzo kunt vinden.
 
Ik denk persoonlijk dat geen enkel aquarium de perfecte omstandigheden heefd of kan nabootsen van wat ze in de natuur ervaren , we proberen enkel dit in zo verre als we kunnen na te bootsen .

Helemaal mee eens, maar ik denk dat co2 het water in pompen en een bak licht erboven in kraak helder water voor een Zuid-Amerikaanse soort vrij ver van de natuurlijke werkelijkheid is
 


Uiteraard co2 25mg
Ik denk persoonlijk dat geen enkel aquarium de perfecte omstandigheden heefd of kan nabootsen van wat ze in de natuur ervaren , we proberen enkel dit in zo verre als we kunnen na te bootsen


Helemaal mee eens, maar ik denk dat co2 het water in pompen en een bak licht erboven in kraak helder water voor een Zuid-Amerikaanse soort vrij ver van de natuurlijke werkelijkheid is
Volledig correct , ik denk dat we allen op hetzelfde besluit komen dat ik deze vissen niet de goede omstandigheden kan leveren en dat we al zeker de markt niet finacieel moeten steunen om als resultaat doorgefokte incest visjes te laten doorgroeien , wel heel zonde vind ik zelf wat wij als mens toch allemaal kunnen vernederen qua nakweek etc etc , dit zelfde zien we ook bij betta's allemaal heel zonde
 
Ik denk persoonlijk dat geen enkel aquarium de perfecte omstandigheden heefd of kan nabootsen van wat ze in de natuur ervaren , we proberen enkel dit in zo verre als we kunnen na te bootsen


Het is de vraag of de natuurlijke omstandigheden beter zijn dan die in het aquarium. In het aquarium kunnen vissen aanzienlijk ouder worden dan in de natuur, geen vijanden, minder voedselconcurrentie en stabiele omstandigheden maken het leven in een aquarium iig een stuk langer voor de vis.

Ook is het een misvatting dat CO2 onnatuurlijk is. of veel licht onnatuurlijk.

30 ppm co2 ga je in de natuur zelden vinden, maar door de grote hoeveelheid biologische (afbraak)processen zijn waardes tussen 5 en 15 ppm gangbaar in veel biotopen. een aquarium zonder co2 bemesting kan dus zomaar een onnatuurlijk laag co2 gehalte hebben.... Nou zeg ik niet dat dat een probleem is, maar wat co2 toevoegen is dat opzichzelf ook niet.

hetzelfde geld voor licht. in de tropen gaat de lichtintensiteit gemakkelijk over de 100.000 lux, omdat in het aquarium te bereiken heb je op een standaard meter bak al zo;n 400 watt aan hoge kwaliteit LED-verlichting nodig. dat haalt niemand, een highlight aquarium zit meestal rond de 15.000 lux.
De meeste van onze aquariumvisjes komen voor in relatief helder en ondiep water, een fel verlichte aquascape is echt niks waar zei erg van onder de indruk zijn.
 
Het is de vraag of de natuurlijke omstandigheden beter zijn dan die in het aquarium. In het aquarium kunnen vissen aanzienlijk ouder worden dan in de natuur, geen vijanden, minder voedselconcurrentie en stabiele omstandigheden maken het leven in een aquarium iig een stuk langer voor de vis.

Ook is het een misvatting dat CO2 onnatuurlijk is. of veel licht onnatuurlijk.

30 ppm co2 ga je in de natuur zelden vinden, maar door de grote hoeveelheid biologische (afbraak)processen zijn waardes tussen 5 en 15 ppm gangbaar in veel biotopen. een aquarium zonder co2 bemesting kan dus zomaar een onnatuurlijk laag co2 gehalte hebben.... Nou zeg ik niet dat dat een probleem is, maar wat co2 toevoegen is dat opzichzelf ook niet.

hetzelfde geld voor licht. in de tropen gaat de lichtintensiteit gemakkelijk over de 100.000 lux, omdat in het aquarium te bereiken heb je op een standaard meter bak al zo;n 400 watt aan hoge kwaliteit LED-verlichting nodig. dat haalt niemand, een highlight aquarium zit meestal rond de 15.000 lux.
De meeste van onze aquariumvisjes komen voor in relatief helder en ondiep water, een fel verlichte aquascape is echt niks waar zei erg van onder de indruk zijn.
Je hebt wel een merkwaardig punt .
 
Het is de vraag of de natuurlijke omstandigheden beter zijn dan die in het aquarium. In het aquarium kunnen vissen aanzienlijk ouder worden dan in de natuur, geen vijanden, minder voedselconcurrentie en stabiele omstandigheden maken het leven in een aquarium iig een stuk langer voor de vis.

Ook is het een misvatting dat CO2 onnatuurlijk is. of veel licht onnatuurlijk.

30 ppm co2 ga je in de natuur zelden vinden, maar door de grote hoeveelheid biologische (afbraak)processen zijn waardes tussen 5 en 15 ppm gangbaar in veel biotopen. een aquarium zonder co2 bemesting kan dus zomaar een onnatuurlijk laag co2 gehalte hebben.... Nou zeg ik niet dat dat een probleem is, maar wat co2 toevoegen is dat opzichzelf ook niet.

hetzelfde geld voor licht. in de tropen gaat de lichtintensiteit gemakkelijk over de 100.000 lux, omdat in het aquarium te bereiken heb je op een standaard meter bak al zo;n 400 watt aan hoge kwaliteit LED-verlichting nodig. dat haalt niemand, een highlight aquarium zit meestal rond de 15.000 lux.
De meeste van onze aquariumvisjes komen voor in relatief helder en ondiep water, een fel verlichte aquascape is echt niks waar zei erg van onder de indruk zijn.

In mijn vorige setup (blackwater) had licht wel degelijk een invloed op het gedrag van de vissen.
Wanneer de lichtintensiteit te fel was, gingen vissen zoals de Hyphessobrycon erythrostigma (bloedvlektetra) helemaal achteraan in de bak hangen waar er schaduw was.
Wanneer ik de lichtintensiteit lager had staan, zwommen ze wel vooraan de bak en trokken ze zich niet terug.
 

Terug
Bovenaan