Hoeveel voeding


Pli

New member
AquaForum Donateur
Lid geworden
7 juli 2022
Berichten
2
Leeftijd
60
Hi ik heb 8 maanvissen (nog klein) 35 kardinaal tetra’s 15 corridors 6 black Molly’s bak is 325 liter en wat japonia garnalen geef ze drie keer per dag heel afwisselend voer ,vlokken, vers,artemina, witte muggenlarven als ik voer is het ongeveer twee minuten later weg maar toch krijg steeds meer alg geef ik nu teveel of te weinig voer? Alle waarden zijn echt goed en de bak is erg beplant
 
Geef je plantenvoeding? En heb je CO2 in de bak?
 
Wat zijn de waterwaarden want in de regel is alg een tekort aan voeding voor de planten. Ik heb ook een bak van 330 liter maar ik denk dat je bestand erg stevig is en al helemaal als de manen uitgroeien. Ik denk dat dan 5 wel de max is want als ze ooit eitjes leggen dan zal de ruimte snel tekort zijn.
 
Gezien de bezetting zou ik me ook kunnen voorstellen dat de filtratie wat ondergedimensioneerd is.
 
Ik weet uit ervaring hoeveel de belasting is met manen en ook Biljoenblik had er 7 en is maar overgestapt naar een behoorlijk grotere bak. Ik vindt 120 cm bijna te klein voor Manen en al helemaal als de groep wat groter is.
 
Ik heb co2 in de bak en gebruik plantenvoedsel floragrow pro
 
Hoelang draait de bak en om welke algen gaat het en weet je de waterwaarden?
 

Terug
Bovenaan