hoeveel voederen ?


P

Pierre

Guest
Ik weet nog altijd ni echt hoeveel. Ik heb : 10 tetra's, 4 clownbotia's, 2 siamese algeneters. Men zegt, hetgeen ze op 5 min opkrijgen. Wel, ze gaan natuurlijk niet direct allemaal eten. Vlokkenvoer en/of diepvriesvoer of pastilles. Wanneer geef je teveel of te weinig? Hoe check je dat, heb hierover al veel gelezen, maar weet het ni meer.
 
Nou, wat je zelf al zegt, wat ze in 5 minuten opeten. Diegene die niet direct komt eten komt de volgende keer wel, die heeft dan wel flink honger namelijk. Goed, nou luisterd die 5 minuten niet zo nauw natuurlijk, maar als je na een kwartier ofzo in de bak kijkt en je ziet nog allemaal vlokken of pellets liggen dan heb je duidelijk teveel gevoerd.?
 
voor de "gewone" vissen zoals tetra´s idd houd ik zelf 3 minuten aan.

de bodembewoners (cory´s, botia´s, pleco´s) zijn slomere eters als je ze van die wafers voert. die doen er bij mij soms wel een half uur over.
 
Het moet in elk geval niet echt lang blijven liggen en of je dan 3 of 5 minuten moet aanhouden dat laat ik in het midden. Hier komt er in de regel weinig op de bodem terecht en wat er al terecht komt dat is snel op in de regel.
 

Terug
Bovenaan