hoeveel profito easylife


G

guppie100

Guest
hoi ik heb een 80 liter bak maar weet niet hoeveel profito ik mag doen in mij 60 liter bak was altijd 5ml aangeraden door utaka :S
 
Ik houd de hoeveelheid aan die op de verpakking staat aangeven.

10 ml per 100 liter, dus voor 80 liter zou ik 8 ml toevoegen per week.

Ik gebruik een spuit, dat vind ik iets makkelijk aflezen dan de bijgevoegde dop.
 
o oke ik bednkt voor je hulp
 
10 Ml per 100 liter aquariumwater idd volgens de verpakking.
Veele mensen gebruiken meer dan de aanbevolen hoeveelheid je kunt altijd meer gebruiken afhankelijk van je verversingsbeleid of mogelijke tekorten.
 
maar overdosis is toch slecht voor je vissen dacht ik
 
Een pure overdosering wel ja, maar ik ken zal leden hier die 2x de voorgeschreven hoeveelheid doen dan op de verpakking staat.
Het heeft er ook mee te maken of je veel of weinig planten hebt, veel planten vragen veel voeding.
 
o oke
 
Ik doseer 2 a 3x de aanbevolen hoeveelheid maar ik volg dan ook de EI en heb behoorlijk groene bakken. Bij de kleinere 60cm doseer ik gewoon wat aanbevolen wordt dus.
Als jij een gemiddelde bak hebt dan is 10ml meer dan voldoende hoor.
 
dus 10 ml is genoeg
 
Voor een 80 Liter is 10Ml. voldoende met een gemiddeld beplante bak.
Heb je misschien een foto van je bak?
 
binnenkort maak ik foto want ik ben net begonnen moet nog inrichten en over maandje vissen over zetten
 
maar ik ga wel de bak lekker veel beplanten
 
IK geef 5 ml op 1 m ,bak.
En dat gaat ook prima,hoor.

Guppie, als je moeasplant neemt wat kleibolletjes in de bak, met lateriet.
is ijzer.
 
Wat je ook kan gebruiken bij de moerasplanten dat zijn de voedingskegels die je gebruikt bij kamerplanten. Per plant voeg je dan ongeveer 1/4 van een kegel toe. Bij de Action heb je al een pot voor net 2 euro.
 
dus moeras planten zijn goed voor de ijzer
 
Nee moeras planten zijn niet goed voor ijzer, maar ze hebben graag ijzer (en andere voedingsstoffen) bij hun wortels. Vandaar dat er geadviseerd wordt om kleibolletjes bij de wortels te doen.
 
o oke
 
en voor 71liter aquaruim ik heb 71liter sorry ben nu pas achter gekomen :sorry:
 
guppie100 zei:
hoi ik heb een 71liter bak maar weet niet hoeveel profito ik mag doen in mij 60 liter bak was altijd 5ml aangeraden door utaka :S
 
toch 80 liter was het
 

Terug
Bovenaan