hoeveel licht hebben vissen echt nodig?


D

doejfa

Guest
Ik heb een 450 liter bak met 2 ledlampen. er is plaats voor 4. Met 2 lampen heb ik gedempt licht, met veel schaduw- en lichtplekken. Dat lijkt me voor de vissen veel natuurlijker dan vol licht .( Het is ook beter om de alg onder controle te houden). Maar klopt dat wel dat vissen liever in een beetje gedempt licht zwemmen? of worden ze daar depri van?
Zie uit naar reacties.
Gr
 
Ik gebruik ook veel drijvers en dus best wel gedempt licht boven de bak. Of vissen een minimum aan licht eisen dat is mij niet bekend maar wel dat veel soorten liever juist wat minder fel licht hebben. Ze worden vast niet depri van gedempt licht;)
 
Een en ander hangt af van de natuurlijke plek waar ze voorkomen, bij blackwater rivieren zullen ze minderlicht behoeven dan op plaatsen in het amazone gebied, of in grote meren, doch houden vissen veelal van wat drijfplanten of hout zowel als verstop plek als bescherming van boven.
 
John en Ton, dank. Ik vergat te melden dat ik een beetje amazonegebied heb geloof ik (mollies, caca's,potloodvisjes, bijlzalmpjes e.d).Er drijven ook lotusbladeren bovenin. Ik neem aan dat het wel goed is zo.
Gr
 

Terug
Bovenaan