Hoeveel kg kan juwel 240 aan met meubel?


Cankreeft

Active member
Lid geworden
28 januari 2022
Berichten
27
Leeftijd
23

Hallo beste mensen op dit forum,

Momenteel bezit ik een juwel 240 met meubel, en vraag ik me af hoeveel kg het aquarium zelf en de meubel aankunnen,
aangezien ik namelijk van plan ben om best zware stenen in het aquarium te doen (ongeveer 8kg per steen).

Is er toevallig iemand die het weet?

Groetjes
 

Hallo beste mensen op dit forum,

Momenteel bezit ik een juwel 240 met meubel, en vraag ik me af hoeveel kg het aquarium zelf en de meubel aankunnen,
aangezien ik namelijk van plan ben om best zware stenen in het aquarium te doen (ongeveer 8kg per steen).

Is er toevallig iemand die het weet?

Groetjes
Volgens de website van Juwel max 600 KG

 
1653904470056.png
 
Gewicht van de stenen hoef je je niet druk over te maken. Na je het gewicht van het verplaatste water aftrekt is het niet zo veel meer.
 
Voor iedere liter water die de steen in neemt gaat er een kilo af. De zwaarste steensoorten zitten rond de 2,5-3 kg per liter. Onderwater blijft daar 1,5 tot 2 kg van over.

Het aquarium zelf weegt 48 kilo, 240 liter water weegt 240 kilo. Dus voor je aan de 600 kg komt kun je zeker 150 liter water voor zware stenen vervangen. Dat is bovenwater dan 450 kg steen.

het bodemglas beschermen met een plaatje piepschuim kan bij zware steen constructies geen kwaad.
 
Ik heb een kleinere kast namelijk die van de Lido 200.
En daar stond bij dat de kast 700 kg kan dragen.
 
Het meubel van de Rio 240 kan max 600 kg dragen
Edit: laat maar. Plaatje van John laat dat ook zien. Plaatje viel bij mij weg tussen de reclame
 

Terug
Bovenaan