Hoeveel is het waard


S

Spikerwyfke

Guest
Hallo,

even een vraagje, ik ga morgenochtend kijken bij een lege juwel vision 180 met kast.
Zat 1 klein krasje op het glas.
Ik moet een bod doen maar vind dat moeilijk omdat ik geen idee heb wat ze ervoor willen, afgelopen weekend stond er nog 1 op mp met vis en kast en alles voor maar 50 euro wat natuurlijk een koopje was.
Wat moet ik eventueel bieden? Hij staat al tijdje leeg.
 
Dat is lastig omzeggen. Gaat over oude of nieuw model? Desnoods zeg je gewoon 50 euro. Vind hij het te weinig dan zal hij wel een tegenbod doen.. Let er wel op dat hij waterdicht is, altijd gevaarlijk bij leegstaande aqua's
 
Er zat een bod op van 40, had met haar gebeld, ze zei reserveer �m voor je kun je morgen kijken, kijk ik later op mp zit er bod van 150 op.

Dit is �m :

$_85.jpg
 
513499spikerwyfke_0_82__85.jpg


Ik had verteld over dat aquarium van 50, ze zei dat is in elk geval te weinig maar ze had er nog niet over nagedacht wat ze er nou voor wilde hebben.
 
Met kast erbij is hij het ook niet waard?
 
Indien je koopt, laten vullen. Als de verkoper hier al geen problemen mee heeft, zal het wel goed zijn.
Maar ALSNOG laten vullen. Is dat te veel moeite, staan laten. Maak de afspraak dat hij gevuld is als je komt.
Spaart tijd en eventuele lekken zie je meteen.

Dat overbieden, waarschijnlijk haar 2e email account. Om op te bieden. Gebeurd helaas vaak op mp.
Wat ook vaak gebeurd is dat er anderen gewoon bieden om te bieden, zonder enige serieuze interesse.
Ze zei hij is gereserveerd, je hebt gebeld, ga daar dan ook van uit. Heb je een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
Dan zal het toch wel goed zijn.

150 iig no way. 75 euro, max. Als ie een tijd stil staat, kom je nieuw filtermat aan t kopen. Er zit geen achter-
grond in. Van de lampen weet je ook niks. Kunnen 1 jaar oud zijn of 5. 1 krasje, dat hebben we allemaal wel al eens
gehoord. Als je gaat kijken zie je er wel meer. Of waarschijnlijk dan niet omdat je em wil hebben, en daarna des te meer.

Heb er zo ene gekocht voor mijn rio. 50 euro. kastjes vind je genoeg na even zoeken op net, 25 -35 euro. Dus dan is het rond de 75 euro. Meer is het imo niet waard.

En trouwens, hier in t zuiden zijn we dun bezaaid met mooie 2ehands bakken. Daar in t hoge noorden krijg je toch heel wat meer voor je geld en heb je 5 x meer keuze.
 
40� is natuurlijk ook een absurd bod. Het Trieste aan die verkoopsites is dat er mensen zijn die steeds van die belachelijke biedingen maken.
Zit er T5 of T8 verlichting in?
Nieuw kost deze combi 500�. 2de hands aquaria zijn niet echt veel waard, maar deze ziet er schijnbaar nog heel goed uit. Je kan met een bod van 75 of 100 proberen. Als het werkelijk zo goed is als het er uit ziet doe je nog steeds een ongelooflijke koop. Wil je het zeker hebben dan zou ik nog een beetje meer bieden.
 
Waarom zou hij geen 150 waard zijn? Hoe oud is de bak? Nieuw zijn ze 355 bij aqua....voordeel.
 
Wat ie nieuw kost geeft niemand geen ** om.

Waar het om gaat is dat het tweedehands is, en waarschijnlijk wel heel wat meer krassen heeft dan er bij zal staan.

Heb maanden gezocht en elke keer, 1 krasje, geen krassen. Kwam je daar... je ging huilen. Er zit een lelijke inbouwfilter in.

Geen achterwand. En de kast is zo te zien op de foto al beschadigd.

Verkoop trucs.

De ts bedoelde ws 140 als bod.

Het echte trieste aan verkoopsites als mp is dat mensen denken dat ze iets unieks en nieuws verkopen dat er o zo goed uitziet in
hun ogen. Er is genoeg in aanbod om belachelijke prijzen te laten staan.
 
Bertus zei:
webhond zei:
Bertus zei:
Tja, hij ziet er wel goed uit.

En is het wel waard.

150? echt niet!

Kijk net op MP.
Krek dezelfde, voor haast de zelfde prijs.

Was ook aan t kijken, zie er meer voor 150 met meer dan enkel een lege bak. Maar ts gaf niet aan waar woonde, ja, friesland, maar das groot he, en de bereidheid om hoe ver te rijden.
 
babysnake zei:
40� is natuurlijk ook een absurd bod. Het Trieste aan die verkoopsites is dat er mensen zijn die steeds van die belachelijke biedingen maken.
Zit er T5 of T8 verlichting in?
Nieuw kost deze combi 500�. 2de hands aquaria zijn niet echt veel waard, maar deze ziet er schijnbaar nog heel goed uit. Je kan met een bod van 75 of 100 proberen. Als het werkelijk zo goed is als het er uit ziet doe je nog steeds een ongelooflijke koop. Wil je het zeker hebben dan zou ik nog een beetje meer bieden.

Nieuw is 350.

en dan met :

Meubel, Verlichting, Verwarming, Filter en Filtermateriaal.
 
Zit daar ook in.
Ligt eraan waar het is.
Moet je er 25 km voor rijden. of 250 km.

Voor het laatste kost het teveel.
Hoeveel stopppen er niet na een scheiding,uit elkaar,ziekte.
 
tja, wil je ergens een prijs niet voor betalen dan is het je niet waard, dan moet je ook geen onzinbieding maken. Of het 150� waard is, is in een topic moeilijk te bepalen. Als het er onberispelijk uit ziet en ook is volgens mij wel. Is dat niet zo dan gaat de waarde inderdaad stijl naar beneden. Als je niet te veeleisend bent zijn er zelfs bakken gratis af te halen.

De bak laten vullen is in elk geval de juiste tip,
 
Ik had op nog zo�n aquarium gereageerd maar die is met visjes e.d. zitten wel krasjes op.
Diegene wil er ook 150 voor.
Zal nog mail sturen of ze �m willen vullen, is nu te laat om nog te bellen.
 
Had jullie laatste reacties nog niet gezien.
Nee het is vlakbij, de moeite waard om even te gaan kijken, zo�n 15 km.
Ik wil niet zeggen dat hij het niet waard is maar vroeg me gewoon af wat zo een aquarium nog waard is 2ehands omdat er zo�n verschillen in zitten qua vraagprijs.
Ik had verder nog niet een bod geplaatst dus vandaar mijn vraag in welke richting ik moet gaan denken.
 
Ja,dat is vraag en aanbod.
Maar van 125-150 kan je wel rekenen.
Ter plaatse bekijken.
 
Uiteindelijk telt er maar 1 ding.

Wat de gek er voor geeft.

En als je 100 euro geeft hiervoor, zie bovenstaande.

Succes morgen.
 
En als deze het niet wordt.
koop geen aquarium met visjes in, tenzij het de visjes zijn die je zelf wil gaan houden. Anders zit je vaak al met een slecht bestand waar je nauwelijks of nooit vanaf raakt, en dan kan je nog enkele jaren wachten om echt van een eigen bestand te genieten. Vissen in het aquarium bij verkoop is geen meerwaarde, in tegendeel zelfs.
 
@babysnake, over het algemeen kun je hier bij de dierenspeciaalzaak wel vissen inleveren, alleen krijg je er niks voor.
Mijn schoonvader krijgt soms wel eens plantjes als hij vissen inlevert, het is maar net wie je treft.
Maar vroeger was dat meer zo dan tegenwoordig.
 
Ben net wezen kijken.
Het aquarium staat al 7 jaar leeg!
Zat 1 grote kras op het glas, rest kon ik niet zien want hij stond gevuld in een hele smalle douche op de grond, dus moeilijk te zien.
Ze heeft nog steeds geen prijs gezegd, ze zou overleggen en dan een prijs mailen.
Ik heb zoiets van pff al 7 jaar leeg, hij was nu wel gevuld maar hadden ze nog maar net gedaan.
Kan het ook zijn dat dat later alsnog gaat lekken?
Ik heb al gezegd dat ik er sowieso geen 150 voor geef zoals het bod was wat er op zat en als ze m voor 150 kwijt aan iemand kan dan moet ze dat vooral doen.
 
Haha 7 jaar leeg?

En gevuld maar niet goed zichtbaar.

Nog altijd geen prijs?

Weet niet hoe lang iets droog kan staan en wat dat dan doet met de kitnaden maar zou idd
kunnen dat ie omdat ie lang leeg staat alsnog later gaat lekken.

Zou em laten staan maar dat had ik alleen voor de prijs al gedaan.
 
Als de bak al 7 jaar leeg staat in een verdomhoekje zou ik er ook niet aan beginnen hoor.


Wat ie nieuw kost geeft niemand geen ** om.

Is onzin natuurlijk,je hebt serieuze bieders en koopjesjagers en serieuze mensen kijken meestal wel naar wat de nieuwprijs is in hun afwegingen voor ze een aankoop doen.
De koopjesjagers kijken enkel naar een zo laag mogelijke prijs maar is vaak zelfs nog zo dat als je aangeeft dat ze er om kunnen komen voor die paar centen dat ze uiteindelijk nog afhaken ook.
 
Ik zou er nooit meer als 100 max voor geven en dan nog alleen als ie niet ouder is dan 2 jaar.

In tegenstelling tot wat hierboven word beweerd koop ik zonder problemen een aqua met visjes je kan ze makkelijk bij een ander kwijt of desnoods breng je ze naar de LFS

Het is echter niet een plus als het gaat om de prijs
 
Kijk net op mp, zie ik dat de bieder van gister zijn bod heeft verlaagd van 150 naar 70...
Opvallend, hebben het er vanochtend nog met verkoper over gehad dat het zo�n enorme verhoging van bod was.
Nog steeds niet een prijs gehoord via de mail overigens.
 
Spikerwyfke zei:
Kijk net op mp, zie ik dat de bieder van gister zijn bod heeft verlaagd van 150 naar 70...
Opvallend, hebben het er vanochtend nog met verkoper over gehad dat het zo�n enorme verhoging van bod was.
Nog steeds niet een prijs gehoord via de mail overigens.

Dat is wat ik bedoelde, ze was het waarschijnlijk zelf.

webhond zei:
Dat overbieden, waarschijnlijk haar 2e email account. Om op te bieden. Gebeurd helaas vaak op mp.
 
webhond zei:
Spikerwyfke zei:
Kijk net op mp, zie ik dat de bieder van gister zijn bod heeft verlaagd van 150 naar 70...
Opvallend, hebben het er vanochtend nog met verkoper over gehad dat het zo�n enorme verhoging van bod was.
Nog steeds niet een prijs gehoord via de mail overigens.

Dat is wat ik bedoelde, ze was het waarschijnlijk zelf.

webhond zei:
Dat overbieden, waarschijnlijk haar 2e email account. Om op te bieden. Gebeurd helaas vaak op mp.
Bij zo iemand zou ik al zeker niet kopen, als ze met dit al niet te vertrouwen is, wat dan met de rest? krassen, lekken ed.
 
Vraag me af hoe het na 7 jaar 'droog' staan met de kitnaden is gesteld.
 
Moet toch ff reageren, vooral omdat ik momenteel ook rondkijk naar eenzelfde bak.

Het is mij in de loop der jaren opgevallen, dat hier veel lagere prijzen genoemd worden voor tweedehands aquaria, dan waar het daadwerkelijk voor wordt verkocht.
Dit geval is wellicht specifiek, i.vm. 7 jaar leegstaan.

Maar een Vision 180 voor met enkele (kleine) beschadiging compleet, maar zonder vis voor 50 euro? Dan kom ik hem gisteren nog halen.
 
Fozzy zei:
Vraag me af hoe het na 7 jaar 'droog' staan met de kitnaden is gesteld.
Siliconen droogt niet uit,hoor.
Dan zouden alle gekitte ruiten buiten er uitvallen,of lekken.
 

Terug
Bovenaan