Hoeveel Hyphessobrycon bentosi?


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,997
Leeftijd
55
Ik wil nog een "scholenvis" voor de middenlaag. In mijn bak zitten nog twee bentosi en eigenlijk hebben ze alles wat ik wil, hooguit vind ik ze wat groot worden (in vergelijking met de espei). De espei valt qua kleur ook wat veel weg tegen de achtergrond die ik heb. De bentosi zwemmen mooi in de middenlaag en ook door de planten heen wat ik zelf erg mooi vind. Bovendien spreken hun kleuren me aan en zeker die van de vinnen.


Het gaat om een Fusion 120 - de bak is 50 cm hoog.

Huidig bestand:

2 diamantgoerami (m/v)
2 Hyphessobrycon bentosi
4 Trigonostigma espei
1 Ancistrus (m)
13-14 Corydoras aeneus

Het ligt dus voor de hand de espei of de bentosi uit te breiden. En diep in mijn hart vind ik de bentosi het mooist.

Hoeveel bentosi http://www.seriouslyfish.com/species/hyphessobrycon-bentosi/ zou ik in totaal kunnen houden?

Dit is hoe de bak er momenteel bij staat.

Fusion 161217.jpg
 
Ik denk dat je zowel de espei's als de bentosi's kunt uitbreiden naar zo'n 15-20 stuks?
 
Ik zou de Espei s ook uitbreiden want ze scholen ook erg mooi.
 
Beide kunnen inderdaad uitgebreid worden om een mooi groepje te bekomen en mijn voorkeur gaat net als jou uit naar de Hyphessobrycon bentosi want als je daar een grote groep van gaat zien rond zwemmen in je bak dat gaat echt wel de max zijn.
 
Ik denk dat je zowel de espei's als de bentosi's kunt uitbreiden naar zo'n 15-20 stuks?

Ik zou de Espei s ook uitbreiden want ze scholen ook erg mooi.

Bedankt allemaal.
Bedoelen jullie twee scholen? Ik ben bang dat dat te onrustig wordt in de bak. Van de andere kant, de vissen zijn zo verschillend qua uiterlijk als qua gedrag dat het misschien best goed gaat. Ik denk dat ze elkaar qua zwemmen niet in de weg zullen zitten.

Misschien dat ik eens begin met het uitbreiden van de bentosi en dan ook het schooltje espei uitbreid tot een echt klein schooltje in het belang van de vissen (8) dan kan ik later nog altijd besluiten er een grotere school van te maken.

Ik vind het moeilijk hoor, ben er al zolang over na aan het denken maar kom er maar niet echt uit. Vandaar ook dat ik jullie meningen erg op prijs stel.
 
Persoonlijk ben ik niet zo gek op 2 scholen, naar mijn idee beter een grote mooie school dan al die door elkaar zwemmende visjes, daarnaast scholen ze vaak alleen als ze een dreiging voelen, maar dat is mijn idee natuurlijk.
 
Persoonlijk ben ik niet zo gek op 2 scholen, naar mijn idee beter een grote mooie school dan al die door elkaar zwemmende visjes, daarnaast scholen ze vaak alleen als ze een dreiging voelen, maar dat is mijn idee natuurlijk.
Ja dat is ook mijn idee altijd geweest. Als ik dan moet kiezen tussen scholen worden het waarschijnlijk de bentosi maar de espei die er nu nog inzitten wordt onmogelijk denk ik, tenzij ik de bak helemaal leeg haal en dat was ik eigenlijk niet van plan.
 
Die 4 espei zullen niet meer opvallen denk ik.
 
Eerlijk gezegd vallen ze nu al niet meer op :)
Mooi en wanneer ga je die Hyphessobrycon bentosi uitbreiden naar een mooie flinke school want ben zo benieuwd naar de foto's dan en nog beter zou zijn een filmpje.:smitten:
 
Mooi en wanneer ga je die Hyphessobrycon bentosi uitbreiden naar een mooie flinke school want ben zo benieuwd naar de foto's dan en nog beter zou zijn een filmpje.:smitten:
Ik denk dat de uitbreiding binnen nu en een maand komt, nog even goed nadenken voordat ik een definitieve beslissing neem. En het is wat afhankelijk van het weer. Aangezien ik de visjes een lift moet geven op de fiets moet het niet te koud zijn.

Dikke kans dat het Bentosi worden en dan zo'n 20 stuks, of iemand hier moet me zeggen dat dat er teveel zijn. Dan krijg jij je filmpje zodra ze op kleur zijn :)
 
Persoonlijk ben ik niet zo gek op 2 scholen, naar mijn idee beter een grote mooie school dan al die door elkaar zwemmende visjes, daarnaast scholen ze vaak alleen als ze een dreiging voelen, maar dat is mijn idee natuurlijk.

Ik met zeggen dat ik in de 80cm en de meterbak de Espei s heb en die scholen altijd heel mooi samen ongeacht de omstandigheden en het is een kleurrijk en rustig visje.
 
Ik met zeggen dat ik in de 80cm en de meterbak de Espei s heb en die scholen altijd heel mooi samen ongeacht de omstandigheden en het is een kleurrijk en rustig visje.
Wat me enorm tegenhoudt is dat ze qua kleur helemaal wegvallen tegen mijn achtergrond - maar zoals je kunt lezen zit ik nog steeds op de wip :)
 
En diep in mijn hart vind ik de bentosi het mooist.
Denk dat dit je antwoord is op welke soort.
Dikke kans dat het Bentosi worden en dan zo'n 20 stuks, of iemand hier moet me zeggen dat dat er teveel zijn.
Geen ervaring met deze soort maar 20 stuks past wel denk ik.
 
Denk dat dit je antwoord is op welke soort.

Geen ervaring met deze soort maar 20 stuks past wel denk ik.
Volwassen dieren zijn best aan de maat, qua vervuiling moet het denk ik wel makkelijk kunnen.
 
Tijdje terug... maar is het gelukt met een keuze te maken? Ben benieuwd of je de whitefin tetra hebt uitgebreid en ook naar een foto :)
 
Tijdje terug... maar is het gelukt met een keuze te maken? Ben benieuwd of je de whitefin tetra hebt uitgebreid en ook naar een foto :)
Hier staat momenteel geen bak meer op.
 

Terug
Bovenaan