hoeveel hout


W

willem123

Guest
Hoeveel van deze stukken hout
full8399987.jpg

zou ik nodig hebben om een aquarium van 50 cm er zo uit te laten zien

meniaq.jpg


Het voorbeeld heb ik overgenomen van mascha&ivo omdat het zo'n prachtig aquarium is.
 
Misschien ff een pb naar hun sturen met deze vraag dan weet je het precies lijkt me....
 
Ik tel er al 14 :D
Wat is de prijs?
 
Seabait zei:
Geen idee wat die takken kosten ;)
De prijs voor het goede antwoord, ik denk het is raad hoeveel takken in de bak zitten?
Wie het goed heeft wint een.... tak? ;)
 
Haha ja ik wist dat je zo'n prijs bedoelde hebbert vandaar ook de knipoog achter m'n reactie :D
 
Oh ik denk je bent net zo blond als ik :D
 
Dit is een rio 125 die is dus 80 cm, mijn bak is 50 cm.
Dus ik heb denk ik een stuk of 8 nodig heb?
Ik wil er inderdaad niet teveel kopen want ik heb momenteel niet zo heel veel budget.
 
Ik zou zeggen, stuur mail naar de leverancier van dat hout, met je wensen en bakafmeting en dan komt er wel een voorstel en een prijs. Zo heb ik dat ook gedaan.
 
De stukken zijn daar maar 2 euro, maar als ik 5 stukken teveel koop is dat toch weer 10 euro.
Ik zal eens kijken.

Dit zijn wel vrij stevige stukken (sommige dan), ik zal eerst vragen hoe dik het hout daar is.
 
Ik denk dat die takken op de verkoopfoto ook wel wat (te) lang zijn voor een 50cm.
Maar misschien kun je ze daarom zelfs wel door de midden zagen, heb je er twee :D
Maar inderdaad, de tip van albert is een hele goede. Heb ik ook gedaan, helaas heeft hans even een break, was er bijna uit.
 
Wat betaal je bij hans voor zo'n klein stuk hout?
 
Weet ik niet willem, hij is even "dicht" tot 6december.
 
Inuz zei:
Weet ik niet willem, hij is even "dicht" tot 6december.

Veel te veel dus want die is lekker lang met vakantie van die handel! ;)
 
Veel goedkoper als bij de lfs.
 
Jullie hebben wel aparte idee�n over hout en wat ik met de opbrengst doe.
Maar maak je geen zorgen als terug ben is er weer volop hout voor iedereen.

vgr Hans
 
:thumbs:

Haha, ik maak alleen reclame :p
 
Plecto zei:
Jullie hebben wel aparte idee�n over hout en wat ik met de opbrengst doe.
Maar maak je geen zorgen als terug ben is er weer volop hout voor iedereen.

vgr Hans

Had iemand me niet even kunnen waarschuwen dat deze man hier ook gewoon lid is want dan had ik 2 keer over m'n bijdehante grap nagedacht natuurlijk :juggle: ;)
 
Seabait zei:
Plecto zei:
Jullie hebben wel aparte idee�n over hout en wat ik met de opbrengst doe.
Maar maak je geen zorgen als terug ben is er weer volop hout voor iedereen.

vgr Hans

Had iemand me niet even kunnen waarschuwen dat deze man hier ook gewoon lid is want dan had ik 2 keer over m'n bijdehante grap nagedacht natuurlijk :juggle: ;)

whahaha geen hout meer voor jou John ;)
 
Dan moet ik m'n aquarium tot 6 december maar gewoon met m'n oude hout inrichten.
 
Wat een leuke reactie's op mijn opmerking.
Alle schrijvers hoeven niet bang te zijn. Ben niet zo gauw op mijn teentjes getrapt. En ieder die hout wil hebben na 6 december
kan bij me terecht.

vgr Hans
 
Plecto zei:
Wat een leuke reactie's op mijn opmerking.
Alle schrijvers hoeven niet bang te zijn. Ben niet zo gauw op mijn teentjes getrapt. En ieder die hout wil hebben na 6 december
kan bij me terecht.

vgr Hans
Hans, fijne "Sabbatical" :)

Is het een mooie reis die op de planning staat?

willem123 zei:
Hoeveel van deze stukken hout zou ik nodig hebben om een aquarium van 50 cm er zo uit te laten zien
Het zijn een behoorlijk aantal stukken die we hebben. Het zijn geen enorme stukken, maar ze zijn zeker niet iel.
Waar je op moet letten is dat ze qua dikte goed "samen werken" met de bak. Enorm dikke stukken hout in 50cm werkt niet, alleen maar ielige takjes in een 3 meter bak ook niet (in general).

Ik heb voor de grap even ons aquarium totaaltje zo geknipt dat het laat zien wat een 50cm bak met diezelfde takken zou betekenen: http://i1358.photobucket.com/albums/q78 ... fd0ac5.jpg
Je ziet: de takken zijn zo erg fors voor het totaalformaat aquarium. Hier een bakje met wat dunnere takken: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1300415 Op 50cm zouden dat soort takjes al wat dikker lijken.

is een beetje wat ik bedoel: je moet de balans vinden.

willem123 zei:
Het voorbeeld heb ik overgenomen van mascha&ivo omdat het zo'n prachtig aquarium is.
Leuk om te horen :D

Inuz zei:
Ik tel er al 14 :D
Wat is de prijs?
Tel jij er echt 14? Of heb je dat in ons topic gelezen? Wij zijn de tel kwijt namelijk. En volgens mij kun je er op die foto ten minste eentje niet zien, of je zou moeten weten waar die ligt ;)

Hoe dan ook: je zit in ieder geval erg in de buurt. We zullen er nog eens voor gaan zitten

Fozzy zei:
Ik zou zeggen, stuur mail naar de leverancier van dat hout, met je wensen en bakafmeting en dan komt er wel een voorstel en een prijs. Zo heb ik dat ook gedaan.
Hans komt altijd met leuke ideeen :)

Goldie83 zei:
http://link.marktplaats.nl/672654799

Bedoel je deze? Hier heb ik m'n hout wel weg, super! Heb mijn bak vol voor 50 euro, koopje!
:D

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Inuz zei:
Ik tel er al 14 :D
Wat is de prijs?
Tel jij er echt 14? Of heb je dat in ons topic gelezen? Wij zijn de tel kwijt namelijk. En volgens mij kun je er op die foto ten minste eentje niet zien, of je zou moeten weten waar die ligt ;)

~ Ivo

Om te bewijzen dat ik wel heb geteld en niet vanwege het lezen van jullie topic (is nooit in me opgekomen, ben blond he ;) ) heb ik even crea gedaan in paint :D
Nu bedenk ik me wel dat ik het natuurlijk ook wel fout kan hebben, dat er soms ook twee stukken aan 1 stok zitten. Maar goed, dit was mijn opzet ;)
573541_0_82_meniaq.jpg
 
Niet helemaal goed :)

Nr. 3 is een blad.
Rechts in de hoek liggen er nog 2 stukken die je op de foto niet kan zien.
Heel dicht onder waar jij nr. 6 hebt geschreven is er nog een stuk dat uitsteekt vanuit links naar het midden (en iets naar boven).

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Niet helemaal goed :)

Nr. 3 is een blad.
Rechts in de hoek liggen er nog 2 stukken die je op de foto niet kan zien.
Heel dicht onder waar jij nr. 6 hebt geschreven is er nog een stuk dat uitsteekt vanuit links naar het midden (en iets naar boven).

~ Ivo
Hahaha ja moeilijk te zien hoor :D dacht 3, een klein stokje
En onder 6 dat die aan 1 vast zat ;)

Jammerrrrrrrrrr

Edit: ik vond het trouwens al geweldig knap van mezelf dat het lukte om de cijfers er in te typen :D :D
 
Weten we nu wel dat het 14 -/- 1 die er geen was + 1 die er wel een was + 2 die niet zichtbaar waren zijn = 16 :)
 
Inuz zei:
Edit: ik vond het trouwens al geweldig knap van mezelf dat het lukte om de cijfers er in te typen :D :D

Ja dat is idd heel knap van je moet ik zeggen,heb je misschien wel heel de nacht over gedaan voor het lukte maar dat maakt niet uit! ;)
 
hahaha we komen er wel :D

Ja John, maar dat zou je niet zeggen toch ;)
 
bijna 6 december!! :D
 
Hou je het nog vol - die paar dagen?

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan