Hoeveel corys in een 80 cm?


L

lelberse

Guest
Hoi,
Hoeveel volwassen corydoras aneus kunnen in een 80x30x30?
Het verdere bestand is
10 kardinaal tetra
4 appelslak (nog niet volwassen)
wat vuurgarnaaltjes
en 5 guppen (zullen niet uitbreiden)

er zitten nu 9 corys in, deze zijn nog niet volwassen naar mijn idee. Hoe groot moeten ze zijn als ze volwassen zijn? Ik heb ze al maaanden maar ze lijken niet echt te groeien.. Ik geef ze diepvriesvoer en bodemtabletjes.
Ik zou graag een kweekje van ze proberen maar dan moeten ze natuurlijk wel volwassen zijn..
alvast bedankt
 
Als je uitgaat van de vuistregel 1 cm vis op 1 liter water zit je met je 10 kardinalen en 5 guppen eigenlijk al vol, en zou er dus niets meer bij kunnen

Inhoud aquarium : 72 liter

10 kardinalen a 5 cm = 50 cm
5 guppen a 6 cm = 30 cm

Corydoras aeneus wordt een cm of 8, tel uit je winst
 
AquaVISie zei:
Als je uitgaat van de vuistregel 1 cm vis op 1 liter water zit je met je 10 kardinalen en 5 guppen eigenlijk al vol, en zou er dus niets meer bij kunnen

Inhoud aquarium : 72 liter

10 kardinalen a 5 cm = 50 cm
5 guppen a 6 cm = 30 cm

Corydoras aeneus wordt een cm of 8, tel uit je winst

+1
 
Als je gaat stapelen een stuk of 25.000.

Ik heb 10 Corydoras aeneus in een bak van 80x45x40 bak en dat is meer dan zat. In jou bak die minder bodem oppervlakte heeft, is zou ik er dus ook niet meer doen dan die 9 die je al hebt..
 
AquaVISie zei:
Corydoras aeneus wordt een cm of 8, tel uit je winst
8cm is wel erg groot voor een aeneus. Je hebt van dit soort vele vormen en vooral de kleinere vormen van dit soort worden verkocht. Vaak worden deze een cm of 6 maximaal.
 
oeii oke dan ga ik er zeker niks meer bij doen. als je zo op het oog kijkt ziet het er niet zo vol uit. Heb trouwens mannelijke endler guppen dus zijn heel ietsje kleiner maar zal niet veel uitmaken denk ik. Komt in iedergeval niks meer bij dan.
Iemand nog antwoord op de vraag wanneer ze volwassen zijn?
 
Als ja al iets op de bodem wilt, neem dan een "eenling". M.a.w. een vis die het niet erg vindt om alleen te zijn. Corry's zijn graag met meerderen in een groep.
 
Deze cory's heb ik al en vind het de leukste vissen van mn bakje dus ga ze niet inruilen voor een andere vis ;)
 
9 lijkt mij dan voldoende om een groep te kunnen vormen toch?
 
Je hebt 24 vissen in 72 liter die gemiddeld zo'n 5,5 cm worden. Dat is behoorlijk veel. Naar mijn idee veel te veel.
 
Ik zeg niet dat het niet kan.......zeg dat er te veel in zit naar mijn idee...lijkt/is wel een 80 cm bak maar het is MAAR 72 liter bruto......netto?
 
Zap zei:
AquaVISie zei:
Als je uitgaat van de vuistregel 1 cm vis op 1 liter water zit je met je 10 kardinalen en 5 guppen eigenlijk al vol, en zou er dus niets meer bij kunnen

Inhoud aquarium : 72 liter

10 kardinalen a 5 cm = 50 cm
5 guppen a 6 cm = 30 cm

Corydoras aeneus wordt een cm of 8, tel uit je winst

+1

+2

Ik zou er ook niks bijdoen met dat bestand. Het klopt dat je al snel op de max zit. Misschien een overweging om de Guppen juist weg te doen en een leuk groepje voor de bodem te nemen.
 
Zap zei:
Ik zeg niet dat het niet kan.......zeg dat er te veel in zit naar mijn idee...lijkt/is wel een 80 cm bak maar het is MAAR 72 liter bruto......netto?

Zal gelet op de maten bruto zijn dus netto nog minder.
Ik ga zelf gewoon altijd wel uit van de bruto inhoud om eerlijk te zijn.
 
Normaal gesproken ik ook hoor maar bij de "stelregel" 1 cm vis / liter zit ie al op 132 liter. Nou weet ik dat de stelregel niet altijd helemaal opgaat maar 72 of 132 is bijna het dubbele...dus vandaar mijn opmerking dat ie naar mijn idee te veel vis heeft. Laat staan als je netto zou gaan bekijken.
 
Ik kijk echt nooit naar aantal liters enzo ik plaats vissen op gevoel, als ik denk dat het kan.
 
Als je zo puur naar de liters kijkt zou je zo'n beetje 65 liter netto hebben en dan is het nu toch wel best flink bevolkt.
Twijfel alleen de maten,vaak zijn 80cm bakken 35 diep en 40 hoog en praat je richting de 100 liter netto.
Moet je natuurlijk ook niet volplempen...

Ik ben dus nieuwsgierig of de maat wel klopt lelberse?
 
Misschien een hele oude bak John want daar lees je deze maten wel vaker namelijk ;)

@Zap
Ja dat is een beetje teveel van het goede denk ik.
 
Ik ben ook altijd benieuwd naar de inrichting, een 80 cm met 80 cm zwemruimte of een volle plantenbak waar aan beide kanten 15cm afgaat, dat geld ook voor de bodem bedekkende planten natuurlijk (ruimte om te grondelen)
 
Ja de inrichting kan zeer zeker de ruimte flink beperken. Vooral als de bezettingsgraad hoog is dan speelt dat wel een rol mee vind ik.
 
Met andere woorden, als je een overzichtsfoto wilt plaatsen kunnen we een beter beeld krijgen en juister advies geven. :)
 
Zap zei:
Met welke inrichting dan ook....het is vol

Ja dat is in dit geval wel waar. In dit geval zal een behoorlijk beplante bak alleen nog maar voor minderruimte zorgen en dus zou het bestand nog kleiner mogen/moeten.
De richtlijnen zijn natuurlijk ook meer voor een gemiddelde bak want uitzonderingen hou je altijd wel.
 
Zap zei:
Normaal gesproken ik ook hoor maar bij de "stelregel" 1 cm vis / liter zit ie al op 132 liter. Nou weet ik dat de stelregel niet altijd helemaal opgaat maar 72 of 132 is bijna het dubbele...dus vandaar mijn opmerking dat ie naar mijn idee te veel vis heeft. Laat staan als je netto zou gaan bekijken.
Zeg maar 'ze' hoor ;)
 
Ik zal morgen even kijken of het lukt om een foto'tje te plaatsen, (lukt mij nooit haha)
 
Seabait zei:
Als je zo puur naar de liters kijkt zou je zo'n beetje 65 liter netto hebben en dan is het nu toch wel best flink bevolkt.
Twijfel alleen de maten,vaak zijn 80cm bakken 35 diep en 40 hoog en praat je richting de 100 liter netto.
Moet je natuurlijk ook niet volplempen...

Ik ben dus nieuwsgierig of de maat wel klopt lelberse?

bakje is echt 80 x 30 x 30.
Weet niet welk merk het is (merklooss??)
Heb hem ooit met spoed gekocht, tweedehands omdat mijn andere bak gebarsten was en ik verder niks had staan.
Dus zou best kunnen dat hij al wat jaartjes oud is
 
Maar het verversen en filtercapaciteit telt ook mee toch?? Ik heb een nieuw filter gekocht met wat teveel capaciteit (moet nog de bak in) dus zal dit dan ook wat schelen samen met een wekelijke verversing
 

Terug
Bovenaan