Hoeveel corydoras in juwel lido 200?


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Hoi hoi, ik krijg binnenkort een nieuwe bak. Een juwel lido 200. Deze is 71breed 51diep en 65hoog. Ongeveer 200liter

Er komen 2 papegaai cichlide in en 3 ancistrus en 4 platys.

Hoeveel corydoras panda?
Of hoeveel corydoras aeneus?
Of Hoeveel corydoras venezuela black?

Ik ben nog aan het twijfelen wel soort ik neem. Heb altijd panda gehad , vreselijk leuk diertje. Maar wil misschien x iets anders.


Weet dat 80cm breed idealer is maar deze bak is goed diep.
 
Tja diepte zegt weinig vissen zwemmen heen en weer en niet diagonaal of in vierkantjes, dus moet je uitgaan van 70 ccm zwemlengte en dan vind ik persoonlijk alleen de panda als optie kunnen een groep van 10 stuks moet lukken
 
Wat bedoel je met papegaaicichlides?
 

Bijlagen

  • products-blood_parrot.jpg
    products-blood_parrot.jpg
    19.8 KB · Weergaven: 127
[SUP]Weet is geen iDEALe vis . Geen commentaar graag. Kheb ze.gekregen en ben er.blij mee[/SUP]
 
[SUP]Weet is geen iDEALe vis . Geen commentaar graag. Kheb ze.gekregen en ben er.blij mee[/SUP]
Wat betreft hun afmeting gaan ze niet passen in een lido 200. De bak is daar niet breed genoeg voor IMHO. De vis te groot/lang.
Zeker GEEN commentaar op je keuze.

Edit: geen was weggevallen, forse vergissing. En nog een aanvulling. Wat betreft lengte denk bij een volwassen vis aan de lengte van je pols tot aan de vingertoppen of langer.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft hun afmeting gaan ze niet passen in een lido 200. De bak is daar niet breed genoeg voor IMHO. De vis te groot/lang.
Zeker GEEN commentaar op je keuze.

Edit: geen was weggevallen, forse vergissing. En nog een aanvulling. Wat betreft lengte denk bij een volwassen vis aan de lengte van je pols tot aan de vingertoppen of langer.
Ik heb online gelezen bij een kweker die ze in een hogere diepere bak had. Ging heel goed. Hij zij dit is handig voor mensen die kwa ruimte niet de lengte in kunnen gaan.
 
Wat betreft hun afmeting gaan ze niet passen in een lido 200. De bak is daar niet breed genoeg voor IMHO. De vis te groot/lang.
Zeker GEEN commentaar op je keuze.

Edit: geen was weggevallen, forse vergissing. En nog een aanvulling. Wat betreft lengte denk bij een volwassen vis aan de lengte van je pols tot aan de vingertoppen of langer.
Mee eens. Geen commentaar op je keuze om die vissen te houden; wel om ze in een te kleine bak te stoppen. Voor zulke grote vissen heb je gewoon een veel grotere bak nodig.
Hoeveel corydoras je daarin kwijt kunt echter is een losstaande vraag; je kunt er makkelijk 15 in kwijt; ook beetje afhankelijk van hoeveel bodemoppervlak zand zal worden.

Ik heb online gelezen bij een kweker die ze in een hogere diepere bak had. Ging heel goed. Hij zij dit is handig voor mensen die kwa ruimte niet de lengte in kunnen gaan.
Tja; en de gemiddelde LFS vindt het prima als jij een goudvis in een vissenkom stopt, zolang je die dan maar bij hem aanschaft.
 
Hoeveel corydoras je daarin kwijt kunt echter is een losstaande vraag; je kunt er makkelijk 15 in kwijt; ook beetje afhankelijk van hoeveel bodemoppervlak zand zal worden.
Deze kunnen in theorie als voedsel eindigen. De kans dat er geëindigd wordt met een dode cichlide en een dode cory is aanwezig. @Nicolientje-W kan daar iets meer over vertellen denk ik. Ik heb er beeld bij maar kan het niet goed uitleggen.

Je schreef ook over voorgrondplantjes. Vroeg of laat gaan deze vissen de bodem in de bodem spitten en zal er vrees ik weinig van de beplanting overblijven, tenzij het op bv hout staat. Het zijn en blijven cichlides.

Niet dat je geen voorgrondplantjes moet plaatsen, geniet er zeker van, maar houd er rekening mee dat er een kans bestaat dat het op een gegeven moment gedaan is met die plantjes.
 
Deze kunnen in theorie als voedsel eindigen. De kans dat er geëindigd wordt met een dode cichlide en een dode cory is aanwezig.
Tuurlijk kan dat; zeker in een te kleine bak - maar volwassen cory's van 5-6 cm passen niet zomaar in de bek van een 20 cm vis, dan moet er toch wel flink heibel zijn. Waar je alsnog een risico op hebt natuurlijk.
 
Deze kunnen in theorie als voedsel eindigen. De kans dat er geëindigd wordt met een dode cichlide en een dode cory is aanwezig. @Nicolientje-W kan daar iets meer over vertellen denk ik. Ik heb er beeld bij maar kan het niet goed uitleggen.

Je schreef ook over voorgrondplantjes. Vroeg of laat gaan deze vissen de bodem in de bodem spitten en zal er vrees ik weinig van de beplanting overblijven, tenzij het op bv hout staat. Het zijn en blijven cichlides.

Niet dat je geen voorgrondplantjes moet plaatsen, geniet er zeker van, maar houd er rekening mee dat er een kans bestaat dat het op een gegeven moment gedaan is met die plantjes.
Ik weet niet of je iemand quote want dat zie ik niet maar de panda corydoras mits groot genoeg aangekocht zal niet snel als voedsel eindigen bij deze cichlides
 
Wat raar krijg helemaal geen meldingen dat ik nieuwe reacties heb.

Ja planten zijn een risico met cichlides. Kheb nu java varens aan de achterwand en hier zwemmen ze mooi doorheen. Ze nu en dan even tegenaan botsen. Ook paar mosballen in de bak en die gaan als voetballen door de bak soms 😉 Ik ga denk ik een ander soort java varen (trident) op de bodem doen. En vast zetten met een klem. Maar ja maakt me niet zoveel uit dat de planten loskomen. De vissen mooi wat te doen en ik ook 😉
 
En ja corydoras kan misschien voedsel worden. Maar deze zijn wel giftig.
 
En ja corydoras kan misschien voedsel worden. Maar deze zijn wel giftig.
Dat gif is niet het probleem, vissen eten andere vissen met de kop als eerste, wat er vervolgens gebeurd is dat de corydoras uit afweer zijn buikvinnen en rugvin uitzet en daarmee blijft de vis steken in de keel van de jagende vis, die vervolgens probeert de corydoras uit te spugen maar dat lukt dus niet wegens die vinnen die uitstaan en door de spuugbeweging van de jager de corydoras alleen maar vaster komt te zitten in de keel van de jager, uiteindelijk overlijden zowel prooi als jager
 
Shit. Online waar ik mijn vissen altijd koopt hebben ze alleen jonkies pandas.. kan wel kijken bij lokale Aquarium winkel maar daar zijn ze €9 per stuk en online €3,50
 
Of uit laten groeien en de andere vissen wat later halen? Marktplaats bied ook nog wel eens volwassen vissen aan van iemand die stopt, mogelijk heb je daar wat aan.
 
Ja heb al wat gevonden denk ik op marktplaats. Kwa maat meer dan half was.
 
En zou ik de plantjes misschien in de potten kunnen laten? Zie dit wel.eens voorbij komen op YouTube
 

Terug
Bovenaan