hoelang nog voor de betta-eitjes uitkomen


D

dolle ancistrus

Guest
hallo, zaterdag hebben mijn betta's gepaard en de eitjes zitten nu in het schuimnest. maar nu is mijn vraag hoe lang het ongeveer duurt voor de eitjes beginnen uit te komen want mijn vrouwtje zit er nog in(het aquarium is fel beplant dus ze kan zich verstoppen)en zij moet er uit want anders eet zij de eitjes op
alvast bedankt
 
Volgens mij duurt dit 24 tot 48 uur normaal gesproken.

Maar nog belangrijker is het volgende:
Heb je extra bakken om het vrouwtje op te vangen en later de kleintjes te laten uitgroeien? Een bakje voor elke man als deze straks wat groter zijn en elkaar niet meer verdragen?

Anders gewoon lekker zo laten en de natuur zijn gang laten gaan. Dan maar eitjes weg.

~ Ivo
 
ja , de vrouwen zitten in de gezelschapsbak 'maar ik had dit koppel eens apart gezet, je weet maar nooit. maar ik denk dat ze al lang uit hadden moeten komen of misschien zijn ze al uitgekomen en opgegeten. maar ik durfde er niet met mijn handen in te zitten uit angst dat ik zo het schuimnest kapot zou maken. En ja , al die mannen apart opvoeden daar had ik ook al aan gedacht. het zou leuk geweest zijn om 2 jongen of zo groot te brengen maar het was toch een boeiende ervaring om hun paargedrag eens te mogen waarnemen. toch bedankt ;)
 
Het duurt 24 tot 48 uur eer de eitjes uitkomen, dan blijven ze nog ongeveer 2 dagen in het nest hangen en dan gaan de ukken pas vrijzwemmen. Dit ligt aan je temperatuur, als deze gemiddeld 28 gr staat, dan komt het bovenste aardig overeen.
Heb je ook al iets van liquifry of artemiaeitjes om uit te kweken?
 

Terug
Bovenaan