hoelang blijft droogvoer goed?


koopmannetje

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2021
Berichten
88
Leeftijd
35
Hallo, ik heb een tijdje geleden een aquarium overgenomen en kreeg er ook allemaal granulaatvoer bij en wat vlokvoer.
Ik zag net dat het ten minste houdbaar is tot eind 2021🙈 maar tot hoelang zal het nog echt goed zijn? voer ziet er nog wel gewoon goed uit hoor
 
Nou Dennis als het droog is bewaard dan zal dat best meevallen en als je niks bijzonders ziet zou ik me er niet zo druk om maken.
Ik hoop dat je op je nieuwe werkplek het net zo naar de zin hebt als hier:pp
 
De voedingswaarde van het voer blijft wel langer stabiel, dan de datum.

Echter de belangrijke toegevoegde vitamines, die zijn niet of nauwelijks meer aanwezig.
Als je puur naar de vitamines kijkt, dan moet je zorgen dat je potje binnen een jaar op is.
En dan moet je ook geen transparante potjes kopen. Want licht is funest.
Ook die mega voordeel potten blijven te lang staan.
Soms gaat zo’n megapot wel in een jaar op. Maar overweeg dan, om iedere maand een klein potje te vullen, en de grote pot koel en donker te bewaren.
Dan gaat niet iedere dag de grote pot open.

Je kunt ook altijd naast je oude voer, nog een klein potje nieuw voer gebruiken. Daarmee geef je dan toch nog de vitamines.
 
Kijk hier nooit naar de datum v/h visvoer, doen ze in de natuur zelf ook niet :DD Zolang je afwisselend voert (plantaardig/dierlijk) zal het niet zo'n probleem zijn.
 
Nou Dennis als het droog is bewaard dan zal dat best meevallen en als je niks bijzonders ziet zou ik me er niet zo druk om maken.
Ik hoop dat je op je nieuwe werkplek het net zo naar de zin hebt als hier:pp
oke 👍👍
ja ah mijn werkplek is vanaf aankomende week een heel stuk verder dan het mooie Groningen😅🤣
 
De voedingswaarde van het voer blijft wel langer stabiel, dan de datum.

Echter de belangrijke toegevoegde vitamines, die zijn niet of nauwelijks meer aanwezig.
Als je puur naar de vitamines kijkt, dan moet je zorgen dat je potje binnen een jaar op is.
En dan moet je ook geen transparante potjes kopen. Want licht is funest.
Ook die mega voordeel potten blijven te lang staan.
Soms gaat zo’n megapot wel in een jaar op. Maar overweeg dan, om iedere maand een klein potje te vullen, en de grote pot koel en donker te bewaren.
Dan gaat niet iedere dag de grote pot open.

Je kunt ook altijd naast je oude voer, nog een klein potje nieuw voer gebruiken. Daarmee geef je dan toch nog de vitamines.
ja ik houd het ook bij kleine potjes voer de volgende keren, ik heb wel al een site ervoor gevonden om te bestellen. Maar er zijn zoveel verschillende merken/soorten voer😅 wat is dan goed en voor een redelijke prijs.
 
Kijk hier nooit naar de datum v/h visvoer, doen ze in de natuur zelf ook niet :DD Zolang je afwisselend voert (plantaardig/dierlijk) zal het niet zo'n probleem zijn.
ja afwisselend doe ik sowieso wel👍👍
 
ja ik houd het ook bij kleine potjes voer de volgende keren, ik heb wel al een site ervoor gevonden om te bestellen. Maar er zijn zoveel verschillende merken/soorten voer😅 wat is dan goed en voor een redelijke prijs.
Aan de prijs kun je al wel afleiden of het een goed of minder goed voer is.

En probeer het niet bij 1 merk te houden. Maar varieer een beetje.

Zelf ben ik heel tevreden met Dennerle en Hikari.
Daarnaast heb ik ook Basleer, maar dat is erg voedzaam voer. En belast het water ook wat meer.
 
Gewoon Tetra Min.
Niet duur, oud en vertrouwd, ze eten het graag en te koop bij vrijwel alle dierenwinkels.
 
O jee, ik hoopte voor je juist dat je dichterbij huis zou komen te werken.
nee jammer genoeg niet😅 afgelopen week was ik bij het voormalig rooms katholieke ziekenhuis in groningen, maar aankomende week naar Enschede😩
 
Het voer is nog niet zo lang over de t.h.d. prima te eten dus🙃.

Groetjes John.
 
Zal allemaal wel wat loslopen.
Het is droogvoer.
Die datum...
Ach, een paar maanden extra kan heus wel.
 
Zal allemaal wel wat loslopen.
Het is droogvoer.
Die datum...
Ach, een paar maanden extra kan heus wel.
ja maar is wel zo'n beetje een jaar haha
 
Gauw opmaken dan🙂
 

Terug
Bovenaan