Hoe verloopt de storm bij jullie?


Stef Meijer

Well-known member
Lid geworden
21 november 2021
Berichten
231
Leeftijd
41
Hoi allemaal,

Zojuist overleg gehad met de politie (werk af en toe samen en i.c.m. het buurtproject), over het feit dat ik bewust geen vuilcontainers bij de weg vandaag haal dit keer voordat er gecontroleerd is. Er stonden weer 8 waarvan een deel al de weg op lag en het werd gevaarlijk, dus moest ze weer naar achter brengen en vast zetten nadat men foto's had genomen. Het punt was dit keer dat ik graag wou dat de eigenaren een brief krijgen en dat als ik ze verplaats en er iets gebeurt ik niet aansprakelijk ben. Uiteraard gewoon toestemming maar wel geregistreerd dit keer voor het geval dat.

Voor de rest de hele straat weer gewaarschuwd voor alle loshangende takken in de bomen en het feit dat er al behoorlijk wat naar bededen was gevallen, dus de gehele straat staat nu leeg en iedereen heeft zijn auto verderop op een groot leeg parkeerplaats neergezet. Bij ons vallen er echt heel veel grote takken van de oude bomen af die ruim 25 meter hoog zijn en heeft al vaak schade gegeven.

Nu woon ik een beetje in ene verpauperde buurt met oude woningen en veel doorstroom (huur) waar veel oude schuttingen en schuurtje's staan, dus ik verwacht dat het morgen wel een chaos zal zijn en zelf de tuin straks ook vol heb liggen met andermans meubels (ook bovenwoningen met balkon en vuilopslag). Dus het gaat spannend worden want de storm begint nu langzaam aan te trekken bij mij.

Ik wens iedereen alvast veel geluk toe hopende dat men geen schade krijgt door de storm.
 
Krijg het idee dat het al af begint te zwakken inmiddels en dat het niets voorstelt meer.... Maar wie weet komt er nog wat aan en kan de voorspellingen niet goed volgen tot nu toe. Men spreekt over een zware storm wat er aan komt maar wanneer is mij nu onduidelijk en dacht dat het net al flink begon. Wie weet valt het dan met geluk mee en blijft het ergste weg hier in Veendam, anderzijds kan ik nog wel een grasmaaier en dergelijke gebruiken.... Degelijke parasol wil ik ook nog wel hebben.
 
Hier bij ons bij de kassen meer dan genoeg schade. Bij ons zelf in de kas valt het tot nu toe nog mee maar om ons heen horen we de eerste collega kwekers al om 5 uur melding maken van meer als 30 ruiten die naar beneden zijn gekomen..... en als er dan zuinig in de kas komt ben je klaar. Helaas ook meegemaakt...
 
Wij willen al jaren een nieuwe schutting.
Gaat nu eindelijk gebeuren....
 
Hier ook is de schutting tussen ons en de buren geforceerd geworden door Eunice. Heb vandaag zo goed en zo kwaad mogelijk een deel van de schutting kunnen herstellen. Takken van de druivenstruik lagen van de pergola af. Wat bloempotten zijn aan de wandel gegaan in de tuin. D'r zijn wat spullen vanuit de tuin van de buren bij ons beland. De aquaria die buiten staan, hebben er gelukkig niet onder geleden.
 
Dat betwijfel ik.
Tegenwoordig moet je schade tgv natuurgeweld extra verzekeren.
(Bij de mijne wel.)
O nee bij ons is stormschade aan een schutting gedekt maar met eigen risico van ik dacht 100 of 150 euro.
 
Belangrijker is mijn geliefde bootje.
Gisteren nog even langs gegaan en extra touwtjes gezet, spullen van dek gehaald en de kuiptent extra op spanning gezet.
Vandaag gezien dat dat een goed plan is geweest: geen snippeltje schade.
 
nervous sweat GIF by My Kitchen Rules
 
Belangrijker is mijn geliefde bootje.
Gisteren nog even langs gegaan en extra touwtjes gezet, spullen van dek gehaald en de kuiptent extra op spanning gezet.
Vandaag gezien dat dat een goed plan is geweest: geen snippeltje schade.
Op het Paterswoldsemeer?
 
Nee, John.
Ik moet er even een klein half uurtje voor rijden.
Hij ligt in Drachten.
5minuten varen en ik ben "midden" in Friesland en kan daarna alle kanten op.
 
Jawel, maar ik heb kennissen die mensen kennen.
Ik mag zo door.
 
Wel, hier viel het dus achteraf echt enorm mee en is er totaal geen schade in de omgeving naar mijn weten. Niets door de lucht zien vliegen en geen extra gereedschap of meubelen in de tuin. Op naar de volgende storm
 
Nou Stef de volgende mag aan ons voorbij trekken hoor.
 
Nou, ik heb de schutting tussen ons en de buren weer gefikst. Die kwam los te zitten door storm Eunice. Maar normaal gesproken zou ik dus afgelopen avond de GFT-bak buiten zetten. Doch niemand in de buurt durfde het aan met storm Franklin die gistteren nog bij ons flink huis hield om de GFT-bak buiten aan de straatkant te zetten. Zelfs vandaag deed niemand dat. Het schommelt hier nog wat met de aanloeiende winden. Dat is het even rustig en dan komen die windvlagen weer. En dat gaat op en af hierzo.
Heb ook nog de kale druivenstruik moeten bijwerken omdat daar het nodige van was afgebroken. De pergola zag er ook al niet zo blij meer uit door de stormen. En we hadden wat overgewaaide zaken van de buren in de tuin liggen.
 
Au, mag je blij zijn dat het nu is gebeurt met die druivenstruik kwa kou en dat het nu niet gaat doodbloeden. Mijn druivenstronken zijn allen heel gebleven maar snoei ze ook elk jaar dik in tijdens temperaturen richting de 2 a 3 graden.
 

Terug
Bovenaan