Hoe verder met Corydoras Habrosus?


Artemia

Well-known member
Lid geworden
27 februari 2020
Berichten
90
Hallo
Ik heb wat vragen over de Corydoras Habrosus. Ik had er namelijk 5, maar ze werden één voor één duizelig en later stierven ze (niet allemaal tegelijk, maar verdeeld over weken/maanden). Er bleven er dus 2 over en de kleinste had af en toe ook wat draai-symptomen maar kwam er elke keer boven op. Nu is gisteren de grote overleden nadat hij begon te draaien en neerplofte en wanneer hij/zij uiteindelijk stierf zag ik een kuiltje onderaan het buikje. Ik zit nu met 1 overlevende tussen guppy's. Wat kan ik verder doen? Moet ik de temperatuur veranderen, het voer veranderen, soortgenootjes bijhalen of juist niet meer?

Temperatuur: 26°C (na de warmte krijg ik hem moeilijk méér omlaag, het was eigenlijk 24°C)
Voedsel: bodemchips (plantaardig + schaal en weekdieren)
Alvast bedankt
 
Ja het voer veranderen is zowiezo zinvol, zijn dierlijk aaseters en geen groeneters, dus meer dierlijk voer geven is aan te raden.

En ik zou d ehabrosus niet in d ewinkel kopen maar bij een kweker doorgaans zijn die meer gewend aan het NLse water
 
Ja het voer veranderen is zowiezo zinvol, zijn dierlijk aaseters en geen groeneters, dus meer dierlijk voer geven is aan te raden.

En ik zou d ehabrosus niet in d ewinkel kopen maar bij een kweker doorgaans zijn die meer gewend aan het NLse water
Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Ik had 5 Panda corydoras gekocht bij een dierenwinkel en deze bleken ook erg zwak. Ik heb naar allerlei oplossingen gezocht, maar niks hielp.
Een tijdje later heb ik een aantal corydoras Aneus aangeschaft via een particulier en deze gaan echt perfect (en ze zijn ook nog stukke goedkoper). Het is ook verstandig bij het kopen om goed te kijken naar de vorm/lichaamsbouw van de vissen dit geeft altijd al een hele hoop weg.
 
Wel bedankt, dat klinkt allemaal duidelijk en ook haalbaar. Danku
 

Terug
Bovenaan