hoe vaak zouden dwergklauwkikkers naar lucht moeten happen?


P

pesci

Guest
ik zie mijn dwergklauwkikkertjes niet naar lucht happen. hoe vaak zouden ze dit moeten doen? elke minuut? 1 keer per uur? minder? ik kan er niks over vinden....
 
Zover ik weet kunnen kikkers via de huid onderwater zuurstof opnemen.
Daardoor kunnen ze een aantal uur onder water blijven voordat ze weer boven lucht gaan happen.
Dus een aantal maal per dag gok ik dat ze naar boven komen.
Zorg wel voor een dekplaat, ze kunnen uit je aquarium klimmen.
 
Ik heb ze gehad maar kan niet exact zeggen hoevaak ze dit doen maar wel met regelmaat in elk geval. Dat omhoog en naar beneden gaan gaat ook vrij vlot hoor en je moet het net zien.
 
Zover ik weet kunnen kikkers via de huid onderwater zuurstof opnemen.
Daardoor kunnen ze een aantal uur onder water blijven voordat ze weer boven lucht gaan happen.
Dus een aantal maal per dag gok ik dat ze naar boven komen.
Zorg wel voor een dekplaat, ze kunnen uit je aquarium klimmen.

Hier kropen ze zelfs bij de 60cm door de gaten in de kap van de snoeren dus plak dat dan ook af want het zijn acrobaten soms. Dat de DKK via de huid kon ademen dat wist ik dus niet.
 
Ik kan er zo snel niks over vinden op internet, maar staat me iets van bij dat alle kikkers dus ook de dwergklauw dat kunnen.
Zal je net zien dat het niet opgaat voor de dwergklauw....
 
ok, dank! ze zijn erg schuw (zitten er een week in). ik zie ze eigenlijk alleen als ze komen eten... is dit ook jullie ervaring?
 
Nou ik had er 6 in een 60cm en verder geen andere bewoners dus wellicht dat dit ook invloed heeft. Ze zitten inderdaad ook vaak tussen de planten maar toch zag ik ze ook vaak wel bij de ruiten over de bodem gaan. Maar ja soms zijn ze lastig te vinden en dat heb ik ook wel gemerkt hier.
 

Terug
Bovenaan