Hoe vaak betta voeren ?


Yaantje_13

Well-known member
Lid geworden
27 december 2022
Berichten
253
Leeftijd
23
Hoi hoi, ik heb mijn betta altijd 3 pellets gegeven of iets meer en 1 keer per week diepvries, maar ik lees op internet dat een betta 5 tot 15 pellets per dag op mag of kan , dus ik ben bang dat ik mijn betta te weinig eten geef , weten jullie meschien hoeveel ik moet voeren ?
 
Dat hangt ook van hoe groot de pellets zijn en of hij het allemaal vrij snel kan opeten.
 
Ooo, pellets zijn net 1 cm en hapt het in een keer op
 
Kun je kijken naar de buik van je betta, kun je zo in conditie krijgen.
Boven 25 graden gaan ze meer eten.
Als je ze op levend voer laat jagen dan train je de spieren van ze zodat ze nog mooier met de sluiervinnen kunnen flaneren.
 
Ik dacht 1 cm
Uit mijn hooft maar eigenlij 0,5 cm
Maar hoeveel pellets moet ik geven ?
 

Bijlagen

  • 16755143951506970099630553958737.jpg
    16755143951506970099630553958737.jpg
    95.9 KB · Weergaven: 76
Een halve cm klinkt ook als een flinke brok voor zo'n betta. :p Maar goed, als ie het wegkrijgt...

Op afstand is moeilijk precies te zeggen hoeveel. Hangt er ook vanaf of pellets in één keer opgeslokt worden of niet. --> Kleine pellets zijn makkelijker te doseren. 1x per dag 1 à 2 minuten dooreten is dan voldoende. Ongeveer.

Kun je anders proberen een filmpje te maken? Dat we kunnen zien hoeveel hij eet en hoe snel.
 
Nou alsnog als je betta 0.5 cm. doorsnede korreltjes aankan, misschien 3a4 per dag.
Maar dan nog kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je er zulke grote pallets aan geeft dat past moeilijk in de bekjes van bettas, Zo,n diameter is makkelijker voor dikke kois om op te slurpen.
Door de hobby zul je toch wel mbv schade en schande wijzer worden op dit terrein.
Overvoeren dat ga je in je bak kunnen ruiken en ook kunnen zien door de derrie die er dan in ontstaat.
En bij heel weinig voeren , boots je de natuurlijke omgeving na en je bak blijft schoner zo.
1675515878600278253402.jpg
0.5 kan nooit passen, rekening houdende met dat het ook nog gaat opzwellen als ze nat worden dus neem een app van een lineaal om ermee te kunnen meten.
 
Laatst bewerkt:
Een halve cm klinkt ook als een flinke brok voor zo'n betta. :p Maar goed, als ie het wegkrijgt...

Op afstand is moeilijk precies te zeggen hoeveel. Hangt er ook vanaf of pellets in één keer opgeslokt worden of niet. --> Kleine pellets zijn makkelijker te doseren. 1x per dag 1 à 2 minuten dooreten is dan voldoende. Ongeveer.

Kun je anders proberen een filmpje te maken? Dat we kunnen zien hoeveel hij eet en hoe snel.
 

Bijlagen

  • VID20230204140337.mp4
    24.2 MB
Nou alsnog als je betta 0.5 cm. doorsnede korreltjes aankan, misschien 3a4 per dag.
Maar dan nog kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je er zulke grote pallets aan geeft dat past moeilijk in de bekjes van bettas, Zo,n diameter is makkelijker voor dikke kois om op te slurpen.
Door de hobby zul je toch wel mbv schade en schande wijzer worden op dit terrein.
Overvoeren dat ga je in je bak kunnen ruiken en ook kunnen zien door de derrie die er dan in ontstaat.
En bij heel weinig voeren , boots je de natuurlijke omgeving na en je bak blijft schoner zo.
Wat bedoel je met , je kan het aan je bak ruiken als je overvoert , mijn bak ruikt naar aquarium speciaalzaak
 
Wat is ie lekker actief. 🙃

Lijken wel fluval bug bites. Ik dacht eerst dat je ronde pellets bedoelde. :)

Ziet er goed uit zo, toch? Hij moet soms wat zoeken naar het voer door de stroming zie ik, dan kan je hem nog wat langer de tijd geven om alles te vinden. Wat meer geven dan je nu deed is ook okee; zolang hij het maar binnen een redelijke tijd opeet allemaal.
 
Ik zou er pellets per 2 ingooien en als ze op zijn wat meer. Je ziet snel genoeg wanneer de vis ze niet meer opeet.
 
Bedankt voor de info, 👍 ik ga nu lekker naar de aquarium speciaal zaak voor wat planten en mos en meschien een paar garnalen
 
En daar moet je eigenlijk in de winkel over naar advies kunnen vragen.😀
kunnen wij erweerop nareplieken.
 
Ik heb al een maand lang garnalen 7 stks en nu nogsteeds, de garnalen zijn al wel best groot geworden, en met mijn betta gaan ze goed samen , ik zag zelfs een klijne garnaal naast een betta op hetzelfde blad , en ik wil der nog een paar omdat ik ze bijna niet zie , maar ik dacht vandaag dat er veel garnalen dood waren , maar ik zag gewoon alleen maar de vervellde huid , wel veel
 
En ik zag voor het laats een hele lange sliert van poep van mijn ancitrus 6 cm of langer, ik geef hem 1 keer perweek algen tablet en 1 keer stukje komkommer
 
Koop jij maar lekker wat leuks erbij uit de winkel.
Ik vind dat het moet kunnen.
Sommige mensen kunnen hun visjes misschien iets langer in leven houden,
Daar moet je niet kunnen gaan door weerhouden, gewoon kopen en je best doen hoor.
 

Terug
Bovenaan