Hoe snel groeien poelslakken?


patty776 zei:
nou aan voedsel hier in de slakken bak geen probleem een 30 ltr curver die recht voor het raam staat en helemaal groen is temp rond de 21 graden is en bewoners helena's 1 peolslak (als deze niet door de helena's verorberd is en puntslakken

En dat bedoelde ik nou net met het voedselaanbod .
Heel eenzijdig in uw geval .
 
Hm. Ik ben nog niet tevreden :)

Natuurlijk zijn er meerdere 'poelslakken', maar als er verschillende soorten regelmatig voor zouden komen in aquaria, dan zou je toch verwachten dat je makkelijker informatie vind daarover.

Ik ga nog even door met het uitpluizen van de verschillende soorten. Inmiddels ben ik ook op jacht geweest naar slakjes in mijn bak en heb die apart gezet. Dan kan ik ze binnenkort eens goed bekijken.
(radix labiata/peregra lijkt de meest waarschijnlijke andere optie te zijn)

Ik denk dat TS inmiddels genoeg info heeft. Maar ik heb nog steeds geen bevredigende verklaring voor poelslakjes die niet groter worden dan 5mm.
(advocaat van de duivel; niemand laat ze daadwerkelijk volwassen worden)


P.S.
jessicapilon zei:
In de door mij geplaatste link heeft men het over de grote namelijk dus dan neem ik aan dat er meerdere soorten zijn.
Voor de duidelijkheid; de grote poelslak is een alternatieve naam voor gewone poelslak. Grote is hier een vertaling van Great (niet Big). Tegenover great staat niet noodzakelijk small, denk aan great gatsby, great barrier reef etc.
De wetenschappelijke naam in deze bewuste link vind je overigens nergens anders. Ik denk dat Stagnalis toch echt de juiste naam is. Stagnalis is ook de naam die op vrijwel alle andere websites wordt aangehouden als wetenschappelijke naam voor de gewone poelslak. Zo ook op je tweede link:
jessicapilon zei:
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/itameri/limakotilot
Deze wordt bijvoorbeeld maar 10 tot 30mm groot.
Deze site heeft het over verschillende soorten slakken. Maar mijn talenkennis is niet goed genoeg om de link te doorgronden....:) Dus ik weet niet welke van daar genoemde slakken 10-30mm wordt.
 

Terug
Bovenaan