Hoe oud zijn deze axolotls en hoe snel groeien ze?


P

Peggy Sue

Guest
Ik weet niet of ik het in de goede categorie heb geplaatst maar het wordt vast wel verplaatst als het niet zo is.

Ik heb vandaag axolotls gekregen in mijn oude aquarium. Ze zijn ongeveer 5cm groot en de achter poten beginnen te groeien. Hoe snel groeien ze gemiddeld? En hoe oud zijn ze nu?
De vorige eigenaar zei dat het gouden zijn, maar bij een twijfel ik daar aan. En wat zijn dingen die ik in het aquarium kan zetten voor ze? Ik vind het er zo leeg uit zien. Maakt voor mij niks uit maar ik wil wel dat ze het naar hun zin hebben. En eten ze al regenwormen op deze leeftijd als ik ze in stukjes snijd?

Dankje!
ZfNah2wEb0u0h5PWd8RhLdTYE3KEloAz.jpeg
ZfNah2wEb0u0h5PWd8RhLdTYE3KEloAz.jpeg
ZfNah2wEb0u0h5PWd8RhLdTYE3KEloAz.jpeg
ZfNah2wEb0u0h5PWd8RhLdTYE3KEloAz.jpeg
 
Kikkervisjes
De eitjes groeien en na een week breken de kikkervisjes uit de eitjes. De kikkervisjes leven onder water en ademen door de kieuwen. Ze eten kleine waterplantjes, als ze groter worden dan eten ze kleine waterdieren, zoals watervlooien. Na een week of zeven beginnen de achterpoten te groeien en worden de kieuwen binnen de huid getrokken. Na negen weken groeien de voorpoten in de buurt van de plaats waar eerste de kieuwen zaten. In plaats van de kieuwen gebruiken de kikkervisjes hun longen om door te ademen.

Ik heb geen idee of dit ook op gaat voor de Axelotl. Maar aangezien het beide amfibie�n zijn en ze beide een gedaante verwisseling ondergaan is het misschien een goeie indicator.

Dus ik zeg jouw axelotl zijn nog jong. Maar goed ik heb geen persoonlijke ervaring met deze fascinerende diertjes dus iemand die dit kan bevestigen of totaal ontkrachten zou ook kunnen.

groetjes
 
Wel bijzonder dat bij axelotl eerst de voorpootjes komen en bij kikkers de achterpoten.
 

Terug
Bovenaan