hoe moet je de bodem "stofzuigen" ?


T

Thibo

Guest
Hey,

Ik zit met een klein probleempje, op mijn bodem ligt nogal wat rommel, maar ik heb geen idee hoe je het er afkrijgt.
Als ik probeer met een darm, dan wordt het zand ook allemaal meegenomen. Hoe halen jullie de rommel af jullie bodem?

Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
 
Ziet er goed uit, wordt het zand ook mee opgezogen of niet?
En hoeveel kost het?
 
Helemaal niet nodig..
Met een slang wapper je een beetje boven het zand.. eventueel van te voren een beetje omwoelen, troep laten bezinken en wapperen..
Sommige kiezen ervoor om dan maar wat zand mee op te zuigen, dan schoon te maken en weer terug te storten.
En echt superschoon moet het toch niet worden..
 
Oke, dus gewoon met een slang erboven gaan en dan het zand uit het vuil halen en dan het zand gewoon terug in de bak leggen?
 
Bedankt iedereen.
Ik ga voorlopig proberen met de slang. Maar als ik nog eens in de aquariumwinkel kom zal ik eens kijken of ze daar iets voor hebben.
 
Ik hen de tip ook gekregen , want ik zat met het zelfde probleem. Maar het bevalt me prima.
 
12-08-2012 ???

Hoe heb jij dat dan al die tijd gedaan????
 
hahaha geknoeit met de slang maar mijn vorige aquarium is kapot gegaan. En nu heb ik bijna een half jaar een nieuwe :)
 
Tja,je moet aquariums ook niet kapot maken,he.
 
tja, we waren aan het verbouwen in onze woonruimte en boven op mijn kamer is het glas van het aquarium gebarsten en met gevolg dat al het water op de vloer lag.
Dus niet echt mijn schuld.
 
Zoals Kellemes het beschrijft doe ik het ook in de slakkenhuisbak. Vuil komt wel omhoog en zuig je dan mee.
 
Tangabak met slakenhuizen.
 
http://www.reptielenforum.nl/download/f ... &mode=view laatst zelf een zuiger gemaakt. Kost ook geen drol. Sluit hem gewoon aan op de inlaat van je externe filter als je die hebt. Voor een grintbodem zou ik een petfles zonder bodem aan de slang maken. In het pvc zit een roostertje met filter watten. Ik moet er wel bij vermelden dat het voor me schildpadden gebruikt wordt die veel vervuilen dus ben ook vaker aan het schoon maken dan in mijn aquarium
 

Terug
Bovenaan