Hoe moet ik de grafkist van Goudstaaf versieren?


Lid geworden
1 oktober 2023
Berichten
10
Leeftijd
10
Ik ga mijn goudvis laten inslapen en ik ben alles al aan het voorbereiden, aleen nog het grafkistje. Hoe vinden jullie dat ik het moet versieren?
 
Beste zeemeermin -fan.Wat een emotionele vraag ook gezien jou leeftijd en het begrip van iets te verliezen en afscheid te nemen zou ik adviseren om jou goudvis gewoon in een gegraven gat in de tuin deze vis in te leggen en te bedekken met aarde, alles wat in de grond ligt komt ooit terug, maar dat is een geloofsovertuiging.
 
Ik ben het eens met @frog, maar ik leg altijd een mini-boeketje bloemen bij een overleden dier. Dat kan uit de tuin zijn, of gekocht bij een winkel, maar het geeft mij altijd het gevoel dat ik echt een beetje afscheid kan nemen. En als je kunt: graaf het grafje zelf, en bedek het zelf weer met aarde. Dat is op dat moment heftig, maar het helpt bij het afscheid: je hebt echt álles gedaan wat je kon voor hem.

Sterkte en je mag verdriet om hem hebben, je hebt van je vis gehouden en dit was niet je wilde, maar hoe het nou eenmaal gelopen is.
 
Ik zou om eerlijk te zijn dit niet hier maar met je ouders bespreken. Je ouders kennen jou het beste en weten waar je al dan niet van houdt en wij kunnen wel wat roepen maar jij moet het mooi vinden en je er goed bij voelen. Heel veel sterkte.
 
Laatst bewerkt:
🤔
 
In de kliko (GFT) en verder gaan met je leven, dit hoort er nu eenmaal bij hoe minder fijn het soms ook is. :sorry: (ben niet van het zoetsappige gedoe!)
 
@BlupGup ik denk dat je even de leeftijd en de hoeveelheid levenservaring van Ts over het hoofd ziet...Over 30 jaar denkt zij (hij?) er misschien ook wel zo over, maar nu overduidelijk nog niet....
 
Ja iedereen is verschillend en reageert verschillend en de TS moet zelf een keuze maken.
 
De vraag is of TS maar 10 jaar is. Vind het een beetje trollen allemaal.
Ik kijk idd ook een beetje raar naar deze beginpost. Erg twijfelachtig. :(
 
@BlupGup ik denk dat je even de leeftijd en de hoeveelheid levenservaring van Ts over het hoofd ziet...Over 30 jaar denkt zij (hij?) er misschien ook wel zo over, maar nu overduidelijk nog niet....
Heb zelf 2 jonge kinderen waarvan 1 jonger dan ts en die weten beiden heel goed hoe het werkt. Denk meer dat het is hoe ouders hun kinderen hierin opvoeden.
Maar ach, als ik kijk dat ts ineens weer blij is dat vervanging al bijna geregeld is terwijl de een nog op het sterfbed ligt..... :rolleyes: Denk dat de opvoeding dan iets tekort schiet.
 
Klopt je leeftijd wel Zeemeermin-Fan want het valt me op dat je diverse keren na half 10 s avonds nog posten plaatst en dan zou een kind van 10 toch al lang op bed moeten liggen.
Niet dat het wat uitmaakt natuurlijk maar onze kids sliepen om die tijd al toen ze 10 waren hoor;)
 
Dat op zich niet, maar de opvoeding schiet wél tekort als de oorzaak waarom de andere vis is gestorven niet aangepakt wordt. Maar ik vrees dat TS onze reacties (ook op andere topics van TS) niet aan de ouders laat lezen, omdat dan goudvissen niet meer mogen. Ik hoop in ieder geval dat de ouders dan wél zo verstandig zijn om niet opnieuw een goudvis in dergelijk omstandigheden te huisvesten.
 
Ik denk dat de TS nog niet voldoende oog heeft voor het welzijn van zijn vissen.
 
Van lego een kistje bouwen , potje visvoer en flesje water meebegraven , bloembollen en een fruitboompje erop plaatsen en een paadje van gekleurde steentjes erbij.
 
Misschien kan @Zeemeermin-Fan het beste voor hem/haar zelf spreken 😂 iedere opvoeding is anders en tegenwoordig hebben kinderen makkelijke toegankelijkheid tot internet. Niet alleen via een computer maar zelfs via horloges of een smart tv.
Ik denk echt niet dat de leeftijd er toe doet ook. Een vis is een vis, een aquarium is een aquarium.

En of je nou oud of jong of bijde bent. Iedereen beleefd de wereld op zn eigen manier en als iemand graag de vis begraaft en er graag extra aandacht aan geeft (of nodig aan heeft) dan mag dat er zijn. Het is ook wonderbaarlijk hoe ik de ene keer dagen in rouw kan zijn om een vis en de andere keer veel minder moeite heb.

Het is precies wat john ook zegt, over 20 jaar is ze meer volwassen en dan ligt de behoefde om een grafkistje versieren minder hoog en ligt de aandacht misschien op andere dingen. We kunnen hoogstens mee denken en tips en advies mee geven want die zijn het meest hard nodig. Al klinkt dat soms kritisch.
 

Terug
Bovenaan