Hoe komt het dat overleden vissen 'verdwijnen' of 'kwijt' zijn


Jacobus

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2013
Berichten
343
Locatie
Amsterdam
Deze vraag kwam ineens bij me op. Het gebeurt in mijn vijf bakken nog wel eens dat een vis(je) kennelijk is overleden, omdat hij of zij er niet meer is, maar dat ik nooit een stoffelijk overschot heb gevonden. Uiteraard geldt dit vooral voor de wat kleinere soorten.

Herkent iemand deze ervaring? Wie heeft er een verklaring voor?
 
ook dat overkomt mij nog wel eens ik ben laatst 3 dagen weg geweest en toen ik ging leefde mijn enige panda gup (man) nog toen ik thuis kwam was deze uit de bak verdwenen mijn vermoeden is dan ook dat deze opgegeten worden door de andere vissen /slakken en dergelijke
 
Ja hoor herken ik. Ik heb molly's, platy's ,guppen, anatome helena's, tetra's en garnalen. Er zullen vast een of meerdere beesten in mijn bak zitten die een dood visje wegwerken.
 
Garnalen hebben binnen de kortste keren een dood visje weggewerkt. Als een visje s'nachts dood gaat is de kans groot dat je s'ochtends al niks meer terugvind.
 
Denk wel dat iedereen die een aquarium heeft deze ervaring herkent.

Dat wordt misschien soms opgegeten door andere vissen,eerlijk gezegd vraag ik het me ook af.
 
Als de vis niet al te groot is dan wordt die snel opgegeten denk ik.
 
Een paar dagen terug zag ik ineens een half graatje liggen met nog het herkenbare schedeltje van een otocinclus. De garnalen waren hier lekker van aan het snoepen. De vorige avond leefde hij nog. Ik denk dat mijn kardinalen en appelslakken hier ook nog wel van gegeten hebben. Ik heb mijn kardinaaltetra's wel eens een net gestorven vuurgarnaal zien opeten. Met zijn allen stortten ze zich erop en na 10 minuten was er bijna niks meer van over.
 
Ja, waarom ook niet,he.
Ruimen de boel op.
Kan ook vervelling zijn geweest, van de garnaal.
 
Bertus zei:
Ja, waarom ook niet,he.
Ruimen de boel op.
Kan ook vervelling zijn geweest, van de garnaal.

Bedoel je de garnaal die de kardinalen opgegeten hebben? Dat was geen vervelling, het was een garnaal met eitjes. De eitjes waren het meest in trek en daarna werd de rest opgegeten.
 
Dat is jammer.

Had je gelijk de garnaal uit moeten vissen, en de eitjes in bakje water doen.
Voorzichtig los peuteren.
En licht zuurstof erbij.
 
Bertus zei:
Dat is jammer.

Had je gelijk de garnaal uit moeten vissen, en de eitjes in bakje water doen.
Voorzichtig los peuteren.
En licht zuurstof erbij.

Bertus zijn die eitjes niet te klein dan om er een omelet van te maken :)

Groet John
 
Als jij nou verder bij Garnalen kijkt,, bv. op Facebook, lees je dat ze bij de duurdere garnalen dit ook doen. ;)

Wordt echt gedaan,hoor. garnaal van en 3,50 - 6,00 euro worden ze ook geript. :thumbs:
 
Haha, ik heb regelmatig de vraag gekregen of mijn garnalen ook lekker zijn :p

Maar ja, die eitjes dat maakt me niet zoveel uit, ik had op dat moment een stuk of 6 met eitjes rondscharrelen. Die kweken hard genoeg. Ik gunde het de kardinalen ook wel :p Mooi om te zien ook hoe ze zich gedroegen, echt heel fel.
 
Welke heb je? vuurtjes? kosten niets.


Zie er ook heel veel met eieren.
Denk dat ik er een 300-350 heb.
Zei de vrouw, je moet de bodem schoonmaken, is vuil.
Zi ik, zet je bril eens op, zijn allemaal garnalen. :D

Andere kleuren zijn echt duurder.
 
Zo vroeg mijn oma van 90 waar ik mijn garnaaltjes kocht, want bij de albert heijn verkopen ze toch alleen meer dode garnalen? Schattig he. :D
 

Terug
Bovenaan