Hoe jonge Maanvissen iets leren eten?


T

Tinus1arm

Guest
mijn 6 jonge Maanvissen willen alleen maar artemia eten!! Af en toe een paar rode mug gaat er nog wel in maar alle andere diepvries voer spugen ze uit en eten ze gewoon niet op!!
Alleen artemia geven is toch niet goed voor ze? Hoe leer je ze andere diepvries voer eten?
 
Het zijn precies kleine kinderen en moeten het "leren" eten, bij mij zijn ze verzot op rode mug, maar zijn gewend geraakt om ook voor ander eten warm te draaien, en niet eten voor een keertje is jammer maar een les voor de volgende maaltijd, ze krijgen vanzelf honger en eten dan alles.
 
Zorg er wel voor dat ze genoeg keren per dag te eten krijgen.
 
Iets laten bewegen in de stroming maakt het ook aantrekkelijker, niet dat ze het dan meteen zullen eten maar bewegend voer is aantrekkelijker dan voer dat op de bodem ligt.
 
Ze krijgen 5x per dag @TonHageraats.

Dus ik moet artemia gewoon een paar dagen totaal niet geven en alleen maar andere dingen.
 
Van de bodem eten ze hier zoizo niet @Roundabout.
 
Ik zou ze wel Artemia geven maar 1 maaltijd per dag, de andere maaltijden ander voedsel, voer ze in kleine schepjes zodat er niet teveel op de grond valt, uiteindelijk gaan ze later daar ook nog eten vandaan halen.
 
Bij mij eten ze alles en ook van de bodem.Dit is echt waar.
Ik maak hun wijs dat ze dan een slagroom toetje krijgen hahahaha.
 
ik gebruik voor mijn manen voerkorfjes, omdat anders de grote hoeveelheid voer tussen de planten en buiten bereik van de manen verdwijnt. Zo kun je het voer dus ook voor langere tijd aanbieden. Gebruik ook meerdere korfjes zodat er geen etterbak al het voer gaat claimen.

https://www.aquaplantsonline.nl/europet-tubifex-zeef-rond-met-zuignap?keyword=tubifex

Deze gebruik ik
 
oja, werkt niet voor witte mug, omdat witte mug drijft.
 
Ik zou ze wel Artemia geven maar 1 maaltijd per dag, de andere maaltijden ander voedsel, voer ze in kleine schepjes zodat er niet teveel op de grond valt, uiteindelijk gaan ze later daar ook nog eten vandaan halen.

In kleine schepjes doe ik al en dan krijgt artemia niet eens de kans de bodem te bereiken zo gretig eten ze ervan maar van de andere soorten nemen ze een hap en spugen het uit en zwemmen verwaand weg. Lijken net mensen hahahah
 
Ze kunnen inderdaad verwend raken.
 
ik gebruik voor mijn manen voerkorfjes, omdat anders de grote hoeveelheid voer tussen de planten en buiten bereik van de manen verdwijnt. Zo kun je het voer dus ook voor langere tijd aanbieden. Gebruik ook meerdere korfjes zodat er geen etterbak al het voer gaat claimen.

https://www.aquaplantsonline.nl/europet-tubifex-zeef-rond-met-zuignap?keyword=tubifex

Deze gebruik ik
Ik heb er ook zo'n 3 stuks en dat kennen ze enorm goed.
 
Ik heb mijn babyvisjes artemia en droogvoor tegelijk gegeven en de verhoudingen altijd meer een meer veranderd .
 

Terug
Bovenaan