Hoe herken je kruisbesmetting bij garnalen


WPT

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2017
Berichten
830
Locatie
Zuid Holland
Website
www.youtube.com
Ik lees en hoor er vaak over. Maar hoe weet je eigenlijk of je met kruisbesmetting te maken hebt oftewel wat zijn de symptomen?
 
Bepaalde symptomen zijn vaak niet te zien en zeker met het kruisbesmetting bacterieverhaal.
Is meestal de conclusie als garnalen massaal omvallen na een niet te lange tijd nadat er nieuwe garnalen zijn toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Bepaalde symptomen zijn vaak niet te zien en zeker met het kruisbesmetting bacterieverhaal.
Is meestal de conclusie als garnalen massaal omvallen na een niet te lange tijd nadat er nieuwe garnalen zijn toegevoegd.
Helder.

En vallen dan garnalen om van zowel de oude als nieuwe groep of is het altijd één van beide?
 
Volgens mij van de groep die gevoelig is voor de bacterie. Tenzij die het hebben ook al dood gingen voor de aankoop en er dus ook niet tegen kunnen.
in veel gevallen zijn de dragers resistent.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Helder.

En vallen dan garnalen om van zowel de oude als nieuwe groep of is het altijd één van beide?

Dat wisselt vaak per geval en het rare is ook dat er mensen zijn die echt heel vaak verschillende groepen samen hebben gezet en die nog nooit problemen gehad hebben bv maar geluksvogels heb je altijd natuurlijk! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Bedankt voor de reacties.

Is het bij kruisbesmetting zo dat in ene de hele groep omvalt of gaat het langzaam elke dag 1 bijvoorbeeld?
 
Hier ging dat vrij langzaam en het heeft maanden geduurd voor dat alle 70 garnalen dood waren.
 
Dat heb ik destijds wel gedaan maar het had geen of weinig invloed op de uitval John. Zover ik mij herinner heb ik Furanol gebruikt.
 
Ah oke ja dat heb je natuurlijk ook nog,is ook geen garantie dat medicijnen helpen idd...
 
Tja, dat kun je proberen maar ik zou liever het voorkomen en nieuwe garnalen daarom van tevoren al behandelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT

Terug
Bovenaan