hoe groot?


I

Inuz

Guest
we zijn net verhuisd naar een groter huis... begin ik wat te dromen, je kent het wel ;)
Ik zie een stukje muur waar wel een mooi groot aquarium zal passen (2meter of zo)
Maar nu vroeg ik me af.. het is een houten vloer.
Is er dan ook een beperking van de grootte, het aantal liters, vanwege die vloer? Hoeveel kan zo'n vloer dragen?
En omdat het natuurlijk niet helemaal recht loopt die vloer, wat heeft dat voor gevolgen voor een groot aquarium?
Gewoon nieuwsgierig, kan ik mijn vriend vast inpraten en voorbereiden ;)
 
oh ja het is niet de bedoeling om de vloer te gaan stutten.
dit is niet mogelijk aangezien het een huurhuis is en er geen concrete kruipruimte is.
 
Moet je eerst kijken,hoe oud het huis is.
Staat van de balklaag. (veren,langs de muur,betekent slecht).(begane grond,optrekkend vocht?).
Is het star ,is de balklaag nog goed.
 
Het veert wel eens wat, maar meer in de midden van de kamer. Een soort onzichtbare kuil/heuvel waarover ik soms struikel hahaha
Buurvrouw had de hele vloer verrot, maar bij ons niet. had te maken met tochtgaten die er niet zaten of zo. Zit er bij ons wel.

heb net even langs de muur gesprongen ;) maar misschien ben ik daar niet zwaar genoeg voor. Maar veert niet bij mij.

edit: Tis wel een huurhuis. vandaar dat we er niet te veel mee willen doen. Maar bedenk me net dat ik natuurlijk ook altijd even met de woningbouw kan navragen?
Volgens mij zijn het huizen uit de jaren 60. maar weet ik niet zeker.
We hebben de vloer wel kaal gehad in de gang en zo, dat zag er nog wel goed uit. Maar woonkamer hebben we niet kaal gehad, zat nog een goede vloer op. kunnen de kinderen die eerst slopen zeg maar... speelgoed maakt krassen ;) maakt nu niks uit
 
Huurhuis zeg je ? even aan de woningeigenaar voor accoord vragen. Voorkomt een boel mogelijke ellende.
 
Dat is een goed idee niels. Maar moet het alsnog kunnen, schade zal dan wel voor mijn rekening zijn ;) of ik moet gaan verzekeren ofzo.
Maar ik zit te denken... een 150 bak. is iets van 240liter ofzo? nou dat zou toch moeten kunnen.
Heb nu trouwens een boekenkast staan, 2meter breed, vol met boeken... denk dat die ook wel zo'n 150kilo weegt minstens..

hoe zorg je er eigenlijk voor dat een aquarium waterpas staat op een houten vloer? kleine bakje staat nu ook niet helemaal pas, maar leek me niet zo;n probleem, is maar klein beetje en klein bakje
 
150 cm. is gewoonlijk 400-500l. als je voor een standaardbak van bijv. Juwel gaat.
 
Oh dus ook minstens 500kilo.
Denk dat dat dan wat te zwaar is.. hmmm
toch maar eens op zoek naar een huis met betonnen vloer ;)
 
Neem die Gasten,van.
Er gaat meer in,dat je denkt.
heel de kelder volspuiten.

En goed waterpas zetten.?
2 lange spie-en ,die op de vloer leggen.
Dat is dan waterpas.
En een plaat daarop.
 

Terug
Bovenaan